Amsterdam of Manila? Wat is beter? - Reisverslag uit Leersum, Nederland van Ton Vera - WaarBenJij.nu Amsterdam of Manila? Wat is beter? - Reisverslag uit Leersum, Nederland van Ton Vera - WaarBenJij.nu

Amsterdam of Manila? Wat is beter?

Blijf op de hoogte en volg Ton

19 Januari 2014 | Nederland, Leersum

Hallo allemaal,

We hadden een mindere wifi verbinding en daarom niet eerder een berichtje.
We zitten dus nu echt in Manila.

De reis ging op een dingetje na goed.
Dat was op de heenreis op weg naar Schiphol. We gingen met de trein , een dubbeldekker.We zaten boven. Bijna aangekomen op de plaats van bestemming gingen we naar beneden, om niet, op het laatste moment, te moeten haasten. We stonden te wachten bij de deuren , toen er ook enkele Oost Europese types binnenkwamen. Je snapt het al.Ik werd gerold, ondanks dat ik op mijn hoede was.
In het hotel bleek mijn videocamera gestolen te zijn.
We hebben dus slecht geslapen.Telkens speelde ik het filmpje opnieuw af in gedachten. Ik bedacht me ook dat er foto's op stonden van de papieren van de apotheek met ons adres erop. Dus ik zag ons al thuiskomen im een totaal leeggeroofd huis.
De volgende dag meteen aangifte gedaan bij de marechaussees. Die waren blij met de aangifte omdat we een goed signalement van de daders konden geven en van hun werkwijze.
Zij stelden ons enigszins gerust dat ze uit ervaring wisten dat zulke types, meestal meteen de SD-kaart wissen.
Wel een slecht begin. We hebben meteen afgesproken dat we de vakantiepret niet erdoor laten bederven.
Voorlopig dus geen filmpjes of mooie foto's.Schrale troost is wel dat ik mijn camera waarschijnlijk vergoed krijg.
De reis verder ging voortreffelijk.Eerst 12 uur vliegen naar Kuala Lumpur, daar een tussenlanding en daarna nog 3,5 uur vliegen naar Manila.
Onderweg opnieuw niet geslapen. Vera gelukkig een beetje.
In !anila liep alles gesmeerd, snel door de douane, snel de koffers,,snel geld gewisseld, en een taxi in. Het kon niet vlugger.Binnen 3 kwartier waren we op onze kamer in het hotel dat ik via het internet besproken had.

Het was een heerlijk schone kamer, met , TV, wifi, en ook de bestelde koelkast. Hotel Soriente ligt op loopafstand van de belangrijkste bezienswaardigheden.
Onze kamer kijkt uit op enkele lokale restaurantjes, die dag en nacht open zijn. Ook klinkt er van wat verder weg karaoke muziek.Het straat lawaai valt gelukkig mee.. Meteen een heel andere wereld.
In het hotel zijn we meteen het bed ingedoken om bij te komen van de lange reis.
De volgende dag hebben we voorzichtig de omgeving verkend en een restaurant je gezocht om te ontbijten. Nog maar niet aan de overkant.
Daarna hebben we langs de boulevard gewandeld waar al heel veel te zien viel. En we zijn in een hele enormer shoppingmallgeweest om te zoeken maar een andere camera. Maar nergens te vinden.
Terug op de kamer ook nog op het internet gezocht , maar niks gevonden.
Ik heb me er inmiddels al bij neergelegd.
Het is hier heerlijk warm .28 *C,maar bewolkt. Op onze kamer hebben we de airco uitgezet omdat we dat maar frisjes vonden. Ook smacht is het niet veel kouder.
De mensen hier zijn erg vriendelijk, groeten spontaan,en verkopers of taxichauffeur dringen niet aan,
We moeten nog steeds wennen aan het tijdsverschil. Het is hier 7 uur vroeger dan thuis. We zijn wat dat betreft wel ontregeld.Daarom ook blijven ere een dagje langer hier.
Tot zover,
Groetjes van Vera en mij.

• 19 Januari 2014 - 17:41

Ton Van Gorp:

Hopelijk is de eerste pech ook de laatste pech. Maar de reis is eindelijk begonnen. Een andere camera moet zeker in Manilla wel te vinden te zijn maar waar moet je zoeken in een vreemde stad ?
    Geniet van de andere wereld !!!!

• 19 Januari 2014 - 18:37

Elly:

Wat ontzettend balen dat je videocamera gejat is! Wij hebben ooit in Laos een nieuwe digitale fotocamera gekocht (omdat de andere het niet meer deed na het waterfestival). Als dat toen daar al lukte, moet het in Manila toch ook wel lukken om een nieuwe videocamera te vinden...? Zou wel erg jammer zijn als je van zo'n gave reis geen video-opnamen kunt maken... Veel foto's maken dan maar?
    Geniet van de Filipijnen!!

• 19 Januari 2014 - 18:38

Liesbeth Pontier:

Hoi Ton en Vera ,

Heb nu ook via waar ben jij nu jullie verslag gelezen . We blijven jullie volgen . Wensen jullie veel plezier .

• 19 Januari 2014 - 18:41

Petri En Irene:

Heel erg jammer met dit slechte begin.
    Denk niet meer te lang aan de gestolen camera en hopelijk gauw een nieuwe gevonden en genieten maar.
    En wat het kopen van een nieuwe camera betreft zou Amsterdam misschien beter zijn , om terug te komen op het thema van dit verslag.Maar Manila is beter om vakantie te vieren

Groetjes Petri en Irene

• 19 Januari 2014 - 18:53

Lisa:

Jeetje wat een begin van jullie reis! En dat nog wel op het eindpunt van je reis hier in Nederland! Fijn die open grenzen. Hopelijk vinden jullie ergens nog een vervanger. Fijne reis nog verser, ben benieuwd naar het volgende verhaal.

• 19 Januari 2014 - 19:46

Niek:

Hoi Ton & Vera,

Bedankt voor jullie bericht. Fijn om van jullie te horen! Wij hebben jullie verslag gelezen en leven mee. Jammer zo´n begin. Wij wensen verder dat jullie je draai vinden, een nieuwe camera vinden en kunnen genieten van het reizen.

Hartelijke groeten,

• 19 Januari 2014 - 21:25

Riet:

Heel jammer typisch Amsterdam, hoewel het kan je overal overkomen.
    Fijne reis nogmaals. Koop maar gauw een nieuwe. We kijken uit naar de foto's en films. !!
    Tot horens.

• 20 Januari 2014 - 01:58

Jack:

Shit zeg, van die camera. Ik had jullie nog gewaarschuwd extra uit te kijken, als mensen je wat vragen.
    Koop daar ook geen camera in een doos zonder die eerst te openen, want dan zit er soms een baksteen in en daarmee kun je geen opname maken....
    Vandaag (zondag) ben ik meteen naar jullie huis geweest en alles gecontroleerd, maar alles was ok.
    De vliegreis heb ik mooi kunnen volgen met Flyaware, hoewel het vluchtnummer anders was.
    De 2e vlucht heb ik niet meer gezien.
    Ik wens jullie verder veel plezier en een goede gezondheid, want dat is het belangrijkste.
    Jack

• 20 Januari 2014 - 08:52

Elise Pijl:

Het was inderdaad even een tegenvallertje, maar jullie kennende gaan jullie nu gewoon weer genieten. Een hele fijne trip lieverds....

• 20 Januari 2014 - 09:11

Eke Wielstra:

Hoi Ton en Vera,

Wat een tegenvaller die diefstal op Schiphol, maar gelukkig laten jullie je hierdoor niet uit het veld slaan.
    Ga door met genieten.
    Eke Wielstra

• 20 Januari 2014 - 09:24

Lida En Johan Rekers:

Wat een pech, ik zou toch maar een telefoon of kleine camera kopen om je mooie dingen vast te leggen en aan ons te laten zien.veel reis plezier
    Lida en \Johan

• 20 Januari 2014 - 11:15

Heleen:

niet zeuren, maar genieten, want daar zijn jullie voor op reis gegaan. Het is wel een waarschuwing voor iedereen, want jullie zijn beslist niet onvoorzichtig.Fijn om jullie verslag te kunnen lezen. groet van ons.

• 20 Januari 2014 - 16:59

Marjolein:

En nu verder maar blik op vooruit en genieten. Wat lief van jack om meteen te gaan kijken, zijn jullie daarin ook gerustgesteld! Op afstand genieten wij mee met jullie belevenissen! Groeten.

• 20 Januari 2014 - 22:05

Ton&Tonny Homan:

Hallo Vera en Ton
    Dat is niet leuk van die foto toestel,Je moet ook alles aan een ketting leggen tegenwoordig.Misschien komen jullie nog een toestel tegen.Maar geniet ervan ik zie weleens foto,s van een vriend van onze kinderen die met een vrouw uit Manila is getrouwd op facebook.Fijne Reis verder jullie.Ton&Tonny.

Tags: Manila,