Waar blijft het volgende bericht nou? - Reisverslag uit Leersum, Nederland van Ton Vera - WaarBenJij.nu Waar blijft het volgende bericht nou? - Reisverslag uit Leersum, Nederland van Ton Vera - WaarBenJij.nu

Waar blijft het volgende bericht nou?

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

22 Januari 2014 | Nederland, Leersum

Hallo allemaal,

Wat een reacties, wat een medeleven. Bedankt . leuk al die berichten gelezen.
Soms is de wifiverbinding slecht.,ook het intypen op de tablet gaat regelmatig mis.Kan ik weer helemaal opnieuw beginnen. Soms tot
Tot 3keer toe.
Zondag zijn we naar het Rizalpark geweest, en naar de ommuurde oude stad ( intramurales )
Het Rizalpark stelde weinig voor.Het enige leuke waren alle families die daar hun zondagse uitstapje hadden.
De oude binnenstad was wel de moeite waard. Veel prachtige oude gebouwen, en oude kerken.Zondag is ook de dag dat hier voor de kerk getrouwd wordt. De bruidsparen reden aan en af.
Maandag is Vera op de kamer gebleven. Ze had een migraineaanval, iets waar ze normaal nooit last van heeft, maar het slaapgebrek aan het begin van de reis, en ook de spanning of ze lichamelijk deze reis wel aan zou kunnen.
Ze heeft alleen maar geslapen. Ik heb intussen telefoonkaarten gekocht, zodat vee elkaar ook kunnen bellen mochten we elkaar onderweg eens kwijt raken.
Daarna ben ik naar de Chinese wijk gewandeld.Daar heb ik mijn ogen uitgekeken. Een drukte van jewelste. Ook zag ik onderweg onder een brujg zwerfkinderen lijm snuiven.
Je ziet veel ellende hier. Mensen die in het park slapen. Soms hele, gezinnetjes met nog kleine kindertjes erbij. En veel bedelaars.
Het is natuurlijk ook een enorme stad.
Gelukkig ging het 's avonds beter met Vera., en ging ze weer mee een hapje eten.
Dinsdag
Na een goed ontbijt in Café de France, zijn we uitgecheckt en hebben een taxi genomen naar busstation van de Victoria lines. Er is geen centraal busstation maar elk busonderneming, het zijn allemaal particuliere ondernemingen, heeft zijn eigen busstation. Gelukkig weten taxichauffeurs de belangrijkste wel te vinden.
De halve stad door,ik denk drie kwartier in de taxi ( met meter ). Bij aankomst konden vrijwel meteen plaats nemen in de bus. Een aircobus met zelfs TV aan boord, en gereserveerde plaatsen.En toen een lange busreis..
Eerst dwars door de stad. Onderweg zie je wat krottenwijkjes, maar ook moderne shppingwalls. De auto's op de weg zijn goed uitziende Japanners, geen wrakken. Middenklassers, er is een behoorlijke middenklasse. zo lijkt het. . En natuurlijk zie je heel veel jeepney,s Soms wel 20 bij elkaar.
Het verkeer is chaotisch, maar tegelijkertijd ook gedisciplineerd. Voor stoplichten wordt keurig gewacht.
De snelweg is prima.
Buiten rijstvelden. Wat opvalt is dat er weinig rommel is, langs de weg. Ook in de dorpjes is het hoewel vaak armoedig, heel opgeruimd en zie je bijna geen zwerfvuil.
Dat was in de stad ook zo, regelmatig zag je mensen vegen.
Ook vielal op dat eigenlijk maar weinig mensen roken. En dat mensen netjes in de rij wachten. Ik zag bij een ziekenhuis een rij van wel 150 meterv lang.
Na ca 300 km wordt het heuvelachtig.en 20 km in Bagiuo zitten we echt op Ca 1500 meter hoogte . Nog nooit zo'n heuvelachtige stad meegemaakt, steigingpercentages van soms wel speelde gages van wel. 30 %.In Bagiuo eindige de reis voorlopig. We hebben dan 8 uur in de bus gezeten.We laten ons met de taxi naar een hotelletje uit onze reisgids brengen.Het is een soort lodge en overal opgezette beesten:zelfs een kop van een olifant hangt boven de open haart. Een leeuw en opgezette panter staan in vitrines,
Daar zitten we even later met onze dikke jassen aan aan tafel, want op deze hoogt is het koud en alle deuren en tuindeuren naar buiten staan open.. En de sfeervolle open haard brandt niet.De andere gasten. Zitten ook met hun overjassen aan . Onvoorstelbaar altemaal.En dit in de Filipijnen
Ik ga even eindigen het restaurant waar ik zit te schrijven gaat sluiten.groetjes
Ton en Vera

• 22 Januari 2014 - 14:56

Inge:

Hoi Ton en Vera!
    Wat geweldig leuk allemaal om te lezen en zo lekker van thuis uit mee te kunnen genieten. Hoop dat de camera reeds vervangen is en de migraine opgelost..... :-)
    Hier is het ook frisser geworden en een dikke jas buiten wel nodig, maar binnen brandt de kachel en wij hebben de deuren en ramen lekker dicht!
    Veel plezier daar, en tot het volgende bericht!
    Liefs van ons alle 3.

• 22 Januari 2014 - 15:34

Leo En Ien Van Den Oord:

Verrassend en mooi verslag met leuke details. Hopelijk blijft Vera een volgende migraineaanval bespaard en kan zij ook genieten van deze spannende vakantie. Goede voortzetting gewenst. Groetjes van ons !
    Leo

• 22 Januari 2014 - 15:57

Ton Van Gorp:

Vergeet niet naar de SM shoppingmall te gaan in Baguio, een groot winkelcentrum met een mooi uitzicht over de hele stad.
    Jullie bezoek aan het Rizal park komt overeen met mijn ervaring, echter in september draaide ze al kerstliedjes daar, jullie zullen dus de Matheus Passion van pasen wel gehoord hebben (lol).

Je schrijft over roken, ik weet niet of jullie rokers zijn? Als je verder reist kom je er zelfs achter dat je op sommige stranden niet mag roken.

• 22 Januari 2014 - 16:14

Petri En Irene:

Hallo Vera en Ton.
    Jammer te horen,dat Vera op bed gelegen heeft met migraine.
    Vera waar is de 28 graden warmte? Met jassen aan in het hotel.!!
    Hopelijk wordt alles nu beter.
    Ton hoe is het met de camera?Nog geen nieuwe?
    Heel veel plezier,Petri en Irene

• 22 Januari 2014 - 17:00

Marcia:

heel veel plezier
    wat mooi geschreven allemaal
    jammer van je camera maar gelukkig zijn jullie slim genoeg om de pret niet te laten bederven
    ik wens jullie nog veel plezier en gezondheid. een goede reis zonder migraine
    dikke knuffel
    marcia

• 22 Januari 2014 - 18:06

Liesbeth Pontier:

Hoi Ton en Vera.

Net op de ING site de vaarg of ik oooit van plan wa een wereldreis te maken . Nee dus . Ik lees jullie verhalen met veel plezier en zo reis ik ook . Europa is voor mij goed genoeg . En inderdaad het begint hier ook koud te worden (Heerlijk overigens ) Jammer voor jullie dat de open haard niet brandt . Dicht tegen elkaar aankruipen dus. Vera ben je al weer opgeknapt ? Veel respect voor jullie doorzettingsvermogen .
    Wij gaan zo een hapje eten en proosten op jullie bijzondere reis . Groetjes.

• 22 Januari 2014 - 19:39

Niek:

Hoi Ton & Vera,

Hopelijk is dit alle pech die jullie gehad hebben op deze reis. Vera neem op tijd je rust en geniet ze samen met Ton. Leuk om die reisverhalen van jullie te kunnen lezen. Suggestie, ik zou toch maar meer de warmte opzoeken sneeuwballen gooien doen we hier wel als het zover is.

Groetjes,

• 22 Januari 2014 - 22:01

Heleen:

Dat was vervelend, migraine - veel water drinken helpt vaak. 8 uur bussen, als we dat in Nederland doen, waar komen we dan uit? Grappig dat jullie de jassen nodig hebben - en wij maar jaloers zijn op jullie aziatische weersomstandigheden. blijf vorzichtig en geniet. groet van ons.

• 22 Januari 2014 - 22:52

Marjolein:

Fijn hoor, wat te lezen van jullie zo ver weg. Ging dat lange zitten in de bus wel (voor je rug...!). Ik hoop dat de ++ en de -- toch zorgen dat jullie geweldige ervaringen opdoen. Wie doet dit nu?? Wees er maar trots op: jullie doen het toch maar. Zie je mij niet nadoen hoor! Heel veel groetjes en hou je taai! Marjolein.

• 22 Januari 2014 - 22:52

Marjolein:

PS. vandaag Lisa jarig, bedankt voor je kaart! voor haar 21e verjaardag.

• 22 Januari 2014 - 23:36

Elly:

Leuk om jullie verslag weer te lezen. Maar kou in de Filipijnen? Dat valt even tegen....
    Wij zijn zaterdag naar een beurs in Dusseldorf geweest en hebben iemand gesproken van Dugong Dive Centre in Dimakya (Palawan). Volgens hem was de kans om een dugong te zien vorig jaar 82%. Volgens mij niet slecht, als je weet dat die dieren normaal erg schuw zijn. Ze doen speciale dugong-tochten. Als ze ze vinden, kun je er mee snorkelen of duiken. Met duiken kun je er wel iets dichterbij komen, maar ze zitten altijd ondiep dus met snorkelen zou je ze ook al goed moeten kunnen zien. Misschien moeten wij daar ook maar eens naartoe....
    Heel veel plezier en ik kijk uit naar jullie volgende verslag!

• 23 Januari 2014 - 10:53

Lisa:

Leuk verslag weer! Gelukkig komen er toch nog foto's ondanks de camera.
    Bedankt voor de leuke verjaardagskaart! Heb een gezellige, knusse en kleine verjaardag gehad hoor! Groetjes Lisa

Tags: overjas