van superlux naar super eenvoudig.,en echt vakanti - Reisverslag uit Dauin, Filipijnen van Ton Vera - WaarBenJij.nu van superlux naar super eenvoudig.,en echt vakanti - Reisverslag uit Dauin, Filipijnen van Ton Vera - WaarBenJij.nu

van superlux naar super eenvoudig.,en echt vakanti

Door: Ton en Vera.

Blijf op de hoogte en volg Ton

08 Februari 2014 | Filipijnen, Dauin

Hoi allemaal,
We zitten nu in eebn resort zonder internet.
Woensdag met de Oceanjet overgestoken naar Negros.Ca100 km in 2 uur Voor ca 13 €. Daarna met de motortricycle naar de boot terminal voor Apo-eiland. Ik had vooraf telefonisch een beachresort besproken.
Bij de terminal was het markt en hebben we nog een lekker gegrild visje gegeten.
Vervolgens hadden we een prachtige overtocht met een banca ca 8 km. Lekker in het zonnetje over een kalme zee..
vervolgens kwamen we bij een prachtig Apobeachresort. We moesten wel door het water heen om er te komen.Het was vloed. Het hoogteverschil tussen eb en vloed is maar ongeveer 1.5 m.. Maar een paar flinke kapen sjouwden onze rugzakken erheen.
We kregen een prachtige kamer met uitzicht op zee . Palmbomen zorgden op onsbalcon voor enige schaduw. Het was werkelijk een vreselijk romantisch oord.. We hebben meteen gevierd dat we elkaar dit jaar al 25 jaar kennen. ..
Helaas was er maar plaats voor een nacht..De volgende dag konden we alleen terecht bij een homestay. Een soort pensionnetje bij een Filipijnen familie thuis. Ook leuk om mee te maken Dat koste met ontbijt inbegrepen slechts 8 euro.. Gedeelde badkamer en toilet, en harde bedden, op de deur een primitief hangslot.
Dicht bij dit pensionnetje gingen we de volgende dag weer snorkelen, en binnen 2 minuten zagen we ze. Grote zeeschildpadden, die op hooguit 20 m uit de kant zaten te eten van he koraal. We zwommen er op 50 cm vandaan.
Prachtig. De zeeschildpadden veel groter en zwaarder dan wij waren totaal niet bang.Op een bepaald moment zagen we er zelfs 4 tegelijk.
Geweldig. Ook Veertje genoot er enorm van.
De nacht in de homestay duurde eindeloos. Eerst tot 10 uur Harde Karaoke muziek, daarna, blaffende en vechtende honden, daarn krolse katten, babygehuil, een telefoongesprek van onze Chinese mede gasten., toilletgebruik van allerlei medebewoners, ( doorpoelen met een steelpannetje water uit een mandybak )Kortom weinig geslapen.onder de klamboe in een hard bed. En dat in een vochtige warmte..
De volgende dag met een vertrokken naar de vaste wal. Daar is wel stroom en stromend water. Helaas geen wifi.
Weziiten nu een km of 15 verder.we hebben een echt Filipijns huisje vlak aan het strand. We kunnen gebruik maken van de keuken..Dus nu eens geen gebakken eieren voor het ontbijt, maar broodjes met banaan..Want in het hele dorp is geen jam verkrijgbaar
Wegblijven morgen ook nog hier, en dan gaan we richting Oslob, om te zwemmen met de walvishaaien.
Hier heb je overigens op een 20 m vanaf het strand een rif, waar je heerlijk kunt snorkelen.
We doen het nu allemaal wat rustiger.aan.
Het gaatons goed.
Groetjes,
Ton en Vera

• 08 Februari 2014 - 15:22

Laura:

Vrijdag kwam op het nieuws dat er een bus was verongelukt in Manilla en dat een Nederlandse was omgekomen, dus daar schrok ik erg van. Ik ben heel blij met jullie berichtjes en gelukkig gaat het heel goed met jullie. Nog gefeliciteerd met jullie 25 jarig "jubileum". Liefs, Laura

• 08 Februari 2014 - 16:07

Rob En Ineke:

Ton en Vera blij zijn we om weer van jullie te lezen, even in de rats gezeten mbt het busongeluk, proficiat met jullie 25 jarig jubileum. Een goed plek uitgekozen om dit te vieren. Wat een belevenis moet het zijn geweest om samen met zulke grote schildpadden te zwemmen. Op de OS 5 km schaatsen hebben 3 Nederlanders gewonnen: 1 Kramer 2 Blokhuijzen 3 Bergsma. Het gaat jullie goed en niet teveel van die luidruchtige overnachtingen uitzoeken!

• 08 Februari 2014 - 16:36

Atie En Piet:

Geen wonder dat het jullie goed gaat als ik dat verslag leest!! Jullie komen wel van het ene uiterste in het andere en kunnen er wel een boek over schrijven zeg!
    Troost was voor mij dat ik vanmiddag ook 2 heerlijke scholletjes heb gegeten, die Frank voor mij meebracht. Nog 4 haringen maar die heb ik maar aan Piet gegeven en smaakte ook heerlijk zei hij.
    Nog geschrokken van een bericht dat er een Nederlandse vrouw was omgekomen bij een buscrache
    in de Filepijnen. Marjan was hier en zei:Mam er zij duizenden Nederlanders daar en een kleine kans dat het Vera treft hoor. Maar ja je denkt e toch aan en ben blij met jullie verslag en alles goed is.
    Wanneer komen jullie terug???
    Nog heel veel plezier en groetjes
    Piet en Atie

• 08 Februari 2014 - 16:42

Atie En Piet:

Hallo Ton en Vera,

Sorry, nog even vergeten jullie onze hartelijke gelukwensen over te brengen met het 25 jarig samenzijn!!
    Waar blijft de tijd en wat konden jullie dat gewelidig vieren!!
    Nog vele gezonde en gezellige jaren samen.
    Wij zijn 19 Feburari 62 jaar getrouwd en kregen een gezellig etentje van de kinderen aangeboden en zien daar naar uit!
    Liefs
    Atie

• 08 Februari 2014 - 17:13

Idi En Hans:

Eeb mooie plek om stil te staan bij 25 jaar samen.
    Fijn dat jullie zo genieten van alle dingen die je tegenkomt.
    Het zijn wel heel veel indrukken van hel leven daar maar ook erg relaxed genieten.
    Vee plezier verder en leuk om jullie berichtjes te lezen.

• 08 Februari 2014 - 17:49

Marjolein:

fijn een bericht. was erg geschrokken van busongeluk. kon niemand bereiken van jullie via mail of sms. Maar Rob heeft uitgezocht waar jullie zouden kunnen zitten en dat was ver van het ongeluk gelukkig! Geniet van de bijzondere natuur! groetjes.

• 08 Februari 2014 - 20:45

Wieke & Henk:

Wij waren ook zo optimistisch om gelijk aan jullie te denken. Je kent me "pessimist= optimist met ervaring ;-)". Dus ook wij zijn extra blij met dit bericht. Blijf denken om jullie zelf en nog heel veel plezier. Zie ook iets van 25 jaar samen. Dus ook van ons daarvoor de felicitaties.
    Groetjes
    Wieke & Henk

• 08 Februari 2014 - 21:42

Harriet & Hans:

Hoi Vera en Ton, we lezen iedere keer met veel verbazing jullie reisverslag. Wat een afwisseling. Wel een bijzondere manier om dit vijfde lustrum te vieren. In ieder geval nog van harte proficiat! Dat van die schildpadden is heel apart. Dat gaat wat langzamer dan "onze" schaatsers, maar wel zo spectaculair. Ze lijken me trouwens niet zo aaibaar? Zwemmen tussen walvishaaien roept ook wat vraagtekens op. We zullen eens googelen wat we ons daarbij moeten voorstellen. We zijn benieuwd hoe jullie dat ervaren hebben. Hartelijke groeten vanuit een nat en winderig Nederland.

• 09 Februari 2014 - 13:22

Niek:

Hoi Ton & Vera,
    Bedankt voor jullie bericht en gelukkig zijn jullie niet betrokken bij het busongeluk!
    Proficiat met jullie jubileum. Fijn, dat jullie volop genieten. Wij hebben de mooie foto's bekeken en wat een grote zeeschildpad

Groeten van ons twee.

• 09 Februari 2014 - 15:30

Heleen:

Heerlijk om te lezen dat jullie genoten hebben van de schildpadden, zelf heb ik in 1978(grijze oudheid) bij Pulau Tioman met een grote Tinus een stukkie mogen opzwemmen, wat een voorwerelldlijke rust gaat er van zo'n dier uit. Doe voorzichtig bij die haaien!. heleen.