witte kippen - Reisverslag uit Port Barton, Filipijnen van Ton Vera - WaarBenJij.nu witte kippen - Reisverslag uit Port Barton, Filipijnen van Ton Vera - WaarBenJij.nu

witte kippen

Door: Ton en Vera

Blijf op de hoogte en volg Ton

22 Februari 2014 | Filipijnen, Port Barton

Hallo allemaal,

Vandaag waren we al om 7 uur op. Lekker op.ons blote voeten naar het restaurant. Dat is amper 10.m . lopen. Daar een.lekker ontbijtje uitkiezen.
En een beetje kletsen met de andere gasten. Hier waren van de week 8 Nederlanders. Een lekker bakje oploskoffie klaarmaken. Dat is hier zelfbediening. En dan komt het ontbijtje.
Na het ontbijt besluiten we een kano te huren. Die vinden we bij een resort even vederop. Het is een twee perdoons kano met twee peddels.
We gaan eerst links om richting de mangrove.Daar leggen we aan bij een klein strandje. En gaan we de mangrove bekijken.
Bijzonder om daar zo dicht bij te komen. Er staan.ook indrukwekkende bomen met een zeer dikke stam en rare vormen. Er staan ook wat hutjes.Dan steen we de hele baai over en zoeken een strandje voorbij het vissersdorpje. Hier zoeken we mooie schelpjes. Ook liggen er een aantal boomstronken met mooie vormen.
Op het vliegveld van Cebu zagen we een prachtig paard dat van zulk wrakhout gemaakt was.
Daarna
hebben we ons door de wind ,heerlijk dobberend over het water, terug laten voeren naar het strand van waar we vertrokken waren.
Het was inmiddels een uur, dus bij aankomst, eerst een lekker hapje en drankje genomen. Vera een lekkere crepe met mango, en ik een krab gekookt in coccusmelk met gember. We hebben het met smaak opgegeten.
Er zijn hier een stuk of tien resorts , elk met zo'n 6 tot 10 kamers.
Port Barton is een dorp met evenveel inwoners als Hoeven +- 7000.
We zijn inmiddes lekker bruin gebakken. Dat was een paar weken geleden wel anders. Toen we daar een keer over het strand liepen hoorden we een paar kinderen zachtjes over ons roddelen. Ze hadde het over white chickens.
Maandag gaan we verder naar El Nido. Helaas was het Greenvieuw resort al helemaal volgeboekt. . Jammer. We zoeken bij aankomst wel iets.
Vanavond heeft Vera lekkere gebakken gambas met knoflook gegeten, en ik een red curry chicken. Met als toetje een lekkere fruitcocktail.
Het weer was lekker, niet zo ontzettend heet vandaag.
Jullie hebben een mooi weekend voor de boeg 12graden. Lekker voor de karnaval. of carnaval. Zoals Vera zegt.
Veel plezier en groetjes,
Ton en Vera
PS. Hoe is het schaatsen afgelopen? Wij krijgen daar weinig van mee.

• 22 Februari 2014 - 17:31

Rian:

Nederland heeft uitstekend gespeeld in Sochi. In totaal 24 medailles gehaald, waarvan 8 gouden, 7 zilveren en 9 bronzen.
    Een bronzen plak was gewonnen met shorttrack, de rest met gewoon schaatsen en ploegenachtervolging.
    We genieten hier ook van jullie reisverslagen.
    Geniet nog maar van het mooie weer.
    Groetjes,
    Rian

• 22 Februari 2014 - 18:38

Sonje En Gerard:

Hallo daar,

Zo te lezen bevalt het daar prima, ga zo door :-)

Groetjes van de white chickens in Holland!

Sonja en Gerard

• 22 Februari 2014 - 19:16

Harriet Bettgens:

Hoi Ton en Vera,

Dan nog maar een dagje heerlijk uitrusten voordat jullie verder reizen. Met de bus is dat nog een eind, maar El Nido schijnt héél erg de moeite waard te zijn. (Nog) behoorlijk ongerept en ik heb schitterende foto's op internet gezien. !Daar kunnen jullie je vast op verheugen!

Maandag een fijne reisdag en hartelijke groeten,
    Hans en Harriet.

• 22 Februari 2014 - 22:09

Heleen:

Witte kippen lopen hier ook rond, voorzover John en de zonen ooit wit zijn! Wel smeren op die lijffies, hoor!groet.heleen.

• 22 Februari 2014 - 23:09

Marjolein:

het carnaval is op kleine schaal al bezig, maar vanaf volgend weekend barst het los...
    voor ons zal het afkikken worden na 14 dagen kijken vanaf 's morgens vroeg naar de Olympische Spelen..het was mooi dit keer.
    heb je al gezien hoe vaak dit dagboek is bekeken?? wouw!
    groetjes van ons.

• 23 Februari 2014 - 10:21

Atie En Piet:

Hallo bruine bollen!!
    Dit deed mij aan verhaal denken van Hans van tante Rie. Ze waren kort in Spanje en liepen langs het strand. Iemand zei toen: "moet je daar die vent zien zitten met die melkflessen{benen}" Hans keek en zei: "Joh dat is mijn vader"
    Wij hebben buitengewoon geschaatst en staan 5e op de lijst van alle landen met ± 25 medailles. Gisteren op de achtervolging weer 2 gouden bij de dames bij de dames en heren.Vandaag het slot
    en Dinsdag op bezoek bij de koning, die ook 5 dagen heeft staan roepen en juichen, samen met Maxima.
    Piet heeft trek in koffie dus doen we dat even.
    Brengen jullie wat zon en warmte mee eerdaags??
    Groetjes Piet en Atie

• 23 Februari 2014 - 15:09

Petri En Irene:

hallo vacantie gangers
    De verhalen van jullie nu zijn veel beter als in het begin.
    Dit is echt vacantie.Leuke en mooie dingen zien en beleven.
    En niet te vergeten lekker eten en genieten van het mooie weer.
    Hier is het weer ook wel mooi,maar veel wind.Nou ja het had ook anders kunnen zijn ,sneeuw en koud.
    Geniet nog maar van jullie mooie vacantie voordat je het weet ben je weer thuis.Heel veel groetjes Petri en Irene

• 23 Februari 2014 - 16:09

Cokkie En Ellis:

hallo Vera en Ton, dat klinkt allemaal erg goed en lekker
    geniet ze nog. als wij dit weer hebben met de carnaval kunnen de korte broeken en slppers voor de dag gehaald worden. en wordt het limoncello ter verkoeling ipv schrobbelaer tegen de kou.\
    groetjes uit dongen.

• 23 Februari 2014 - 19:29

Jack:

Jullie vakantietijd gaat nu wel opschieten. A.s. zaterdag is het al maart.
    Het wordt hier al echt voorjaar. Ik heb jullie vissen wat voer gegeven en heel
    de vijver was in beweging. Ze vochten om een stukje.
    Alles ziet er goed uit, het huis, de tuin enz.
    Dus geniet maar lekker verder.
    Jack

• 23 Februari 2014 - 20:01

Niek:

Hoi Ton en Vera,

Geniet ze verder op jullie rondreis. Carnaval duurt nog een weekje maar bij ons is er nog niets van te zien. Ik denk als wij de reisverslagen volgen jullie het carnaval ook niet zullen missen. Wij waren laatst in Limburg en daar was wel volop voorbereiding op aanstaande carnaval. Veel plezier!

Groeten van ons beiden