boottochtje - Reisverslag uit Coron, Palawan Province, Filipijnen van Ton Vera - WaarBenJij.nu boottochtje - Reisverslag uit Coron, Palawan Province, Filipijnen van Ton Vera - WaarBenJij.nu

boottochtje

Door: Ton en Vera

Blijf op de hoogte en volg Ton

02 Maart 2014 | Filipijnen, Coron, Palawan Province

Hoi allemaal,
Gisteren dus de grote ovesteek gemaakt naar Coron. We hadden ons vooraf van vergezekerd dat het weer goed was, want het s twijfelacht of bij storm zo'n banco echt zeewaardig is.
De bootreis duurde 8 uur, en onderweg kwam er een eindeloze rij eilandjes voorbij. In het begin probeerde ik ze te tellen, maar er is geen beginnen aan. Het was een prachtig tocht.
Na 63 eilanden, we waren nog niet eens halverwege heb ik het opgegeven. De zee was heerlijk rustig, en. Wij hadden een plekje achter de keuken op het achterdek, pal bij het verblijf van de bemanning.
Daar was de bmanning druk bezig voor d ca. 30 passagiers de maaltiijd voor alle passagiers klaar te maken.
De pannen en schalen werden afgewassen met zeewater. Wat maakt dat ook uit.,mrt snorkelen krijg je dat ook al gen oeg binnen. De maaltijden werden opgediend op bordjes met een plastic zakje er omheen. Dan hoef je die na afloop nier af te wassen. Slim!
Het was een eenvoudige maaltijd,maar het smaakte goed.
We zitten nu in Coron n het Kimberly hotel.
Gisterenavond hebben we op het grote balcon naast onze kamer lang gepraat met 2 Nederlanders die hie ook waren. Dat was heel gezellig.
Vanaf het balcon kijk je uit over de baai en over Coron. Weer een mooi uitzicht.
De bediening is hier onvoorstelbaar. Niets is teveel. We kunnen het ontbijt geserveerd krijgen op ons balcon, terwijl er beneden, twee trappen lager een eetzaal is.
Het lijkt wl of we ons eigen personeel hebben. Bij het ontbijt vanchtend werd eerst een schaal met mango's en watermelen gebracht,daarna heerlijke ommelet , daarna een fles water, en daarna nog 2 glazen water, en dat allemaal 2 trappen op, en gebracht met een glimlach, alsof ht een eer is ons te mogen bedienen.
Her in Coron hoor je overal getimmer. De tyfoon is hier ook overheen geraast. Je ziet nog wel sporen, maar het herstel is is al een flink eind gevorderd.
Tot zover.
Groetjes,
Ton en Vera
r.

• 02 Maart 2014 - 07:31

Ton Van Gorp:

Tip:
    Ga eens eten bij het kreeftenrestaurant. Ligt buiten het centrum, net voor het ziekenhuis aan de linker kant.

Ik zat dus in Coron tijdens de storm "yolanda" en heb in die week niet veel kunnen doen dan de "ramp toerist" uithangen. `goed te horen dat het herstel vordert.

• 02 Maart 2014 - 08:42

Heleen:

En nou maar denken dat de Eriba-club ook zo'n bedienings-crew heeft! groet. heleen.

• 02 Maart 2014 - 09:34

Liesbeth Pontier:

Jullie hebben een goed weekend voor de boeg zo te lezen . Eigen bediening ! Moet even aan Hoe duur is de suiker denken . Blij dat de slavernij voorbij is . Hier schijnt een heerlijk lente zonnetje. We gaan er van genieten, Groetjes .

• 02 Maart 2014 - 11:29

Laura:

Wat een prachtige verhalen ! Ik geniet met jullie mee. Ik kon Coron niet vinden op de kaart. Is dat weer in de buurt van Manilla ? Het gaat langzaam naar het einde van jullie reis. Nog 14 dagen. Ga je nog een keer naar de kapper, Ton ? Hier is alles weer ingericht voordat de optocht vanmiddag voorbij komt (de 1e keer dat ons moeder er niet bij is). Het is gelukkig heel mooi weer. Laat maar komen ! Liefs, Laura

• 02 Maart 2014 - 13:27

Marjolein:

ik heb ook even naar de foto's gekeken, zo mooi die foto's aan het water! heerlijk, genieten is dat.
    hier zondag, optocht gehad, kinders al uitgeweest naar de carnaval, veilig en heel en nuchter weer thuis.
    we vinden het fijn te lezen hoe goed het jullie gaat.

• 02 Maart 2014 - 18:34

Harriet:

Hoi Ton en Vera,

Even opgezocht: Coron staat bekend als een van de mooiste locaties van de Filipijnen: dus geniet er maar erg van! Je schijnt er ook nestjes te kunnen eten van de vogel Eetbaar-nestsalangaan.
    Vandaag hadden wij heerlijk zacht weer, de winter -wat heet - is voorbij. De trekvogels zullen gauw weer terug uit het zuiden komen...en jullie dan ook. Nog twee heerlijke weken!

Hartelijke groeten,
    Hans en Harriet.