regeldag - Reisverslag uit Coron, Palawan Province, Filipijnen van Ton Vera - WaarBenJij.nu regeldag - Reisverslag uit Coron, Palawan Province, Filipijnen van Ton Vera - WaarBenJij.nu

regeldag

Door: Ton en Vera

Blijf op de hoogte en volg Ton

03 Maart 2014 | Filipijnen, Coron, Palawan Province

Hoi allemaal,

Vandaag fe terugvlucht naar Manila geboekt.
Zaterdag as. Om 11 uur vliegen we van Coron , wat op het eiland Busanga ligt terug naar Manila. En op maandag vliegen we om half zeven naar Kuala Lumur, vanwaar we op maandagavond 11.59 uur naar Amsterdam vertrekken. Daar komen we dan dinsdagochtend 6.35 aan.
Vandaag hebben we niet zoveel gedaan. We zijn hier we'll naar de heetwaterbronnen geweest. Het was een leuk tochtje, we zagen beel huixen op palen. Het water in de bronnen wascaardig warm.Zo heet dat Vera er niet in wilde. De bronnen monden uit in een mangrovebos.
De foto's daarvan krijg je pas later te zien.
Onderweg zag jecwel dat de tyfoon vreselijk tekeer gegaan moet zijn: veel omgewaaide bomen en takken.
Maar het herstel hier is al erg gevorderd. Als je het van de tyfoon niet geweten zo hebben, zou je het bijna niet in de gaten meer hebben. De meeste golfplaatdaken zijn weer hersteld. Soms zie je een dak met gaten erin, en waarvan zelfs de ijzeren spanten verbogen zijn.
Ik denk wel Ton dat je hier weinig van de omgeving hebt kunnen zien
Hier in de stad zijn redelijk veel goede restaurantjes. Gisteren hebben we bij de Sireneta gaan eten., De knoflookgarnalen waren zeldzaam lekker.
Vandaag zijn we naar het kreeftenrestaurant geweest. We hebben ons er door een tricycle heen laten brengen, maar het lag rechts van devhoofdweg. We hebben er prima gegeten Vera garnalen in oystersauce en ik natuurlijk de kreeften.
Gisteren hoorden we van een Amerikaan die ook in ons hotel zit. Dat zijn boottocht van El Nido naar Coron , tien dagen eerder, verschrikkelijk was geweest. Grote golven.
Op het internet kun je er ook vreselijke verhalen overlezen. Wij hebben.ook getwijfeld of we het doen zouden. Maar bij ons waren de weersvooruitzichten goed. Dus hebben wij het maarbgewaagd
Hier in Coron zelf is geen strand. Langs het water staan veel paalwoningen. Voor het dichtsbijzijnde strand moet je naar een resort aan de overkant.
Morgen gaan we weer een uitstapje maken met een banco.: snorkelenbijbhet Twin Peek Rif, en naar het Kayangan Lake etc.. Het weer is al weken geweldig. We hebben het gevoel of het al juli is.
Hebben jullie het leuk gehad met Carnaval?
Groetjes ,
Ton en Vera

• 03 Maart 2014 - 16:18

Liesbeth Pontier:

Ha Ton en Vera ,
    Ja , kalm aan doen is ook wel eens lekker .En al dat heerlijke eten ,mmmmmm.Ik ga straks ook maar eens de keuken in . Lekker koken voor onze dochter . Meot weer nodig wat vitamientjes extra hebben . Ze moet morgen nog carnaval vieren . Een goede weerstand heb je dan wel nodig. Bedankt voor jullie bericht . Ik functioneer nog wel , maar de vraag is hoe . Echter de baas zal dan toch zeggen , je moet zelf stoppen .
    Nou ja we zien het wel . Geniet nog even van jullie laatste week .

• 03 Maart 2014 - 16:41

Ton:

Inderdaad Ton en Vera, ik heb niet veel van de omgeving gezien. Ik was er 24 uur voor de storm en een dag of vijf/zes na de storm. In de stad was het een ravage, wegen waren onbegaanbaar door omgevallen bomen, de markt lag plat, veel huizen weggewaaid. De uitstapjes zaken lagen ( natuurlijk) helemaal plat. Er was geen electriciteit ( hier en daar een generator), water was er niet.
    De plaatselijke bevolking was bij elkaar aan het rapen wat er bij elkaar te rapen was.

Ik ben dus niet verder geweest dan Coron stad en een keer op en neer naar het vliegveld op een half begaanbare weg om te zien dat het vliegveld ook voor een gedeelte weggewaaid was.

Gelukkig treffen jullie het beter. Maar wat gaat de tijd snel om, nu al de laatste week.
    Geniet ervan

De ene helft viert hier carnaval, de andere helft is op wintersport. En ik? Ik hou de maatschappij draaiende door gewoon heel hard te werken en weinig te verdienen.

• 03 Maart 2014 - 19:29

Mieke:

Jullie berichtje weer gelezen , indrukwekkend allemaal! Ik wens jullie nog een goede laatste week toe en weer een behouden thuiskomst ! Lieve groetjes, Mieke.

• 03 Maart 2014 - 20:54

Marjolein:

niet denken aan de thuisreis, je hebt nog een hele week! hier nachtvorst en 12 graden overdag...en nog even carnaval. De kinders zijn op stap. groetjes van ons.

• 03 Maart 2014 - 22:38

Laura Van Den Hout:

Nou gaat het opschieten, dat jullie weer thuis komen. Worden jullie afgehaald in Amsterdam ? Ik stel me met liefde en plezier beschikbaar om dinsdagmorgen om 6.35 uur in Amsterdam te zijn, want ik zal heel blij zijn om jullie terug te zien. Maar als jullie al met iemand hebben afgesproken, laat het me dan weten.
    Nog fijne vakantiedagen en goede reis ! Liefs, Laura

• 04 Maart 2014 - 17:11

Henri:

Hoi Ton en Vera,

Heb vorige week een documentaire gezien op TV5 met iemand die bovenin de Filipijnen een
    lange toertocht maakte op de motor!!
    Wat zijn de wegen daar soms erbarmelijk slecht, maar de omgeving is daar schitterend!
    Ik had toen gelijk een heel goed idee, hoe jullie deze vakantie beleven.
    Maar het einde komt toch wel weer aardig in zicht.
    Vanuit hier nog een prettige vakantie en vooral een heel goede terug-reis gewenst.
    Helaas zien we elkaar niet met de Pasen! (balen!! Maar we gaan ervan uit, dat het beter wordt!!).

Henri.

• 04 Maart 2014 - 21:37

Niek:

Hoi Ton & Vera,

Geniet nog maar even van het mooie weer.
    Het begint nu op te schieten voor jullie.
    We hopen dat alles goed gaat en een goede terugreis.

Hartelijke groeten van ons beiden.

• 06 Maart 2014 - 11:51

Atie En Piet:

Hallo Ton en Vera,
    Ja hoor het einde is in zicht en wat zullen jullie moeten wennen de eerste dagen!
    Geen of weinig zon en veel koeler. Maar de lente toont zich al volop en jullie worden im bloementooi ingehaald!
    Hier bloeien de crocussen , sneeuwklokjes en zelfs narcissen en ook de bomen lopen al uit.
    Ook heerst de griep hier maar vast bij jullie niet hoor. Ben behoorlijk verkouden enz. maar Piet gelukkig niet.
    Wij wensen jullie nog hele fijne laatste dagen en prima terugreis Groetjes Piet en Atie