Overwinteren 2016 Vietnam - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ton Vera - WaarBenJij.nu Overwinteren 2016 Vietnam - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ton Vera - WaarBenJij.nu

Overwinteren 2016 Vietnam

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

15 Januari 2016 | Thailand, Bangkok

Hoi allemaal
De dagen zijn afgeteld. Het is bijna zover. We zitten nu op Schiphol. Onze nieuw reis gaat vandaag beginnen. Over een paar uur vertrekt onze vlucht naar Bangkok. Daar blijven we een paar nachten, en vliegen dan door naar het Ho Chi Min City, het voormalige Saigon. Dit keer gaan we overwinteren in Vietnam.
Spannend , maar we hebben er zin in. Weg uit de kou, op naar de zon. Misschien dekt overwinteren niet helemaal de lading. Natuurlijk gaan we weer trekken. Nieuwe dingen beleven, nieuwe mensen ontmoeten. We gaan dus ook een beetje backpacken, voor zover je daar op onze leeftijd nog van kunt spreken. Misschien dat we het wat rustiger aandoen.
De vlucht naar Bangkok duurt 11 uur en morgenochtend half negen Nederlandse tijd komen we er, als er geen vertraging is ,aan., maar dat is er intussen dus wel 20 minuten. Niet alles zal onderweg oi rolletjes gaan.
We kunnen wel zeggen vaarwel winter, tot na de herfst misschien. Voor Vera doet de warmte waar we nu heen gaan goed.
We houden jullie wel regelmatig op de hoogte.
Ton en Vera
Het lukte me niet met de free wifi op Schiphol dit bericht te versturen.
Inmiddels zitten we in Bangkok om ca . 11 uur in de ochtend kwamen we bij ons hoTtel aan.
Het licht 150 m ver verscholen in een ca. 1 m breed steegje.. Maar de kamer is zeer schoon. Zelfs Rob Geus zou, waarschijnlijk geen aanmerkingen daar over hebben kunnen maken. Ook de badkamer en de wasbak keurig. En alles is aanwezig wat booking.com beloofde :airco kluisje, waterkoker, koelkast ,en balkonnetje. Weliswaar geen uitzicht, maar dat vloeit voort uit onze wens, niet teveel trappen te hoeven klimmen. We hebben een kamer pal naast de receptie op de begane grond.
Na de koffers neer gezet te hebben, zijn we nog even de stad ingegaan. Maar dat viel tegen. De lange vlucht en de gemiste nacht gaf ons beiden loden benen. We hebben nog wel wat gedronken en portie heerlijke garnalen gegeten in een restaurantjes wat bij Vera al sinds onze eerste reis naar Thailand favoriet is. Daarna meteen terug naar ons hotel. Het was inmiddels 14.00u . Nederlandse tijd.
Zaterdagochtend. Vandaag om half elf Thaise tijd opgestaan. We hebben heerlijk geslapen, maar voelen ons nog steeds niet echt fit.
We gaan om de hoek ontbijten, bij een wat shabby zaakje waar een paar Engelse expats, al aan de pils zitten met aardig wat bier achter de kiezen. Een al oudere mevrouw maakt voor ons een prima ontbijt klaar: 3 gebakken eieren met brood, gebakken aardappelen, schijfjes tomaat en ui, en met nog watermeloen en ananas na, voor nog geen 4 euro p.p.
We lopen door Khoasanroad,we laten pas foto’s maken. Die hebben we nodig voor ons Vietnamese visum, daarna drinken we wat, waarbij we negen keer door de een of andere verkoper onderbroken worden, en gaan dan moe terug naar ons hotel ( Adamaz place )en slapen nog een paar uurtjes.
’s Avonds maken we nog zo’ n rondje. De stad is gezellig en we eten weer heerlijk inclusief bier voor ca 10 euro. Hoe gezellig het hier is wijzen hopelijk de foto’s uit.
Ton en Vera
Ps. Heb je geen tijd of zin meer in onze stukjes, je kunt je onder aan de pagina afmelden.

• 16 Januari 2016 - 18:00

Sonja En Gerard:

Even een berichtje uit het koude Varsseveld (rond het vriespunt).
    Heel veel plezier daar en maak er weer een avontuur van.
    Maar jullie kennende gaat dat zeker lukken!
    We blijven jullie volgen...

Sonja en Gerard

• 16 Januari 2016 - 18:01

Tonny Homan:

Hallo Ton en Vera,
    Jullie zijn veilig aangekomen, en lekker warm daar.Hier nattesneeuw en hagelbuien gehad.
    Gelukkig dat in het hotel schoon is.En als het eten en je biertje daar smaakt zitten jullie goed.
    Wij wensen jullie nog een fijne vakantie.
    Groetjes van Ton en Tonny.

• 16 Januari 2016 - 18:07

Monique Van Irsel:

Hoi Vera en Ton,
    Ik wens jullie een geweldige tijd in Vietnam. Geniet er van.
    Hartelijke groetjes,
    Monique

• 16 Januari 2016 - 19:38

Herman En Riet:

Veel plezier en een goede reis.!

• 16 Januari 2016 - 19:54

Lisa:

Natuurlijk blijven we deze verhalen volgen.
    Een fijne en goede reis!
    Hier begint het winterse weer toch wel enigszins te komen.
    Vandaag in ieder geval wat hagel en sneeuw gezien, al bleef deze niet liggen.
    Wel wordt er voor gladheid gewaarschuwd, code geel/oranje/rood je weet maar nooit!
    Ben benieuwd hoeveel graden het daar is?
    Groetjes Lisa

• 16 Januari 2016 - 20:38

Ali En Ton:

Hallo Vera en Ton,

Fijn dat jullie eral een goede reis op hebben zitten. Het zal best eerst wel wennen zijn.
    Met belangstelling zullen we jullie verblijf daar blijven volgen.
    We wensen jullie een heel prettig verblijf toe.
    Groetjes Ali en Ton.

• 17 Januari 2016 - 08:30

Jennie:

Ik ga jullie ook volgen. Ik ben in 2008 ook in Vietnam geweest. Dat is te lezen op: opdefietsen.wasrbenjij.nu
    Toen zijn we oa van Hué naar de Mekongdelta gefietst.
    Fijne tijd in Vietnam. Wij zijn nu in Hat Yai. Zitten vlak bij de drijvende markt. Morgen gaan we weer naar het grote meer en richting Phatthalung (niet in een keer, te ver fietsen). Vandaar waarschijnlijk naar Trang.
    Gr. Els en Jennie van Paassen

• 17 Januari 2016 - 08:31

Opdefietsen.waarbenjij.nu

• 17 Januari 2016 - 08:35

Jennie:

We gaan niet naar Maleisië. Daar hebben we in 2006 gefietst. Mooi land ook.

• 17 Januari 2016 - 10:09

Liesbeth Pontier:

Ha Ton en Vera , fijn dat de reis goed is verlopen , jullie kunnen weer aan een nieuw avontuur beginnen. Zoals jullie weten wordt het wat kouder in Nederland , maar hier nog geen sneeuw en geen vorst , het is allemaal heel plaatselijk .Vandaag een rustig dagje thuis en weer wat toetsen maken. Jaap naar een vriend die terminaal thuis op bed ligt .Het jaar voor ons is slecht begonnen. Deze week de crematie van onze buurvrouw achter de rug(64) en nu dit . Zo zie je maar , geniet ervan zolang het kan .Je schreef over foto's maar heb je die al geplaatst?Ik kan ze niet vinden .Heel plezier op jullie reis , en geniet van de mooie bezienswaardigheden , de mensen en het lekkere eten

• 17 Januari 2016 - 10:39

Ellis En Cokkie:

Hoi Ton en Vera,

een mooie reis, en veel genieten,

Groetjes Ellis en Cokkie

• 17 Januari 2016 - 15:16

Marjolein:

Leuke die foto's...geeft een indruk van heel rommelig en arm tot heel opgeruimd en aangeveegd. En een bloeiende bougainvillia! Ma zou het prachtig gevonden hebben. Hebben jullie ook je voeten laten masseren? O zo heerlijk om te ontspannen hoor. En ik vind het zo leuk die foto's van wat jullie eten! Ik hoor jullie genieten! Groetjes, Marjolein

• 18 Januari 2016 - 10:02

Radboud En Elise Pijl:

Lieve Ton en Vera;
    maak er weer mooie herinneringen van.
    Tuurlijk blijven we jullie volgen. Niemand anders om jaloers op te zijn .
    Een hele fijne reis jongens

Groetjes Radboud en Elise