Op de scooter op Phu Quoc - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Ton Vera - WaarBenJij.nu Op de scooter op Phu Quoc - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Ton Vera - WaarBenJij.nu

Op de scooter op Phu Quoc

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

30 Januari 2016 | Vietnam, Ðảo Phú Quốc

Hoi allemaal,

Vandaag na het ontbijt op het strand, toch een scooter gehuurd ( kost hier ca 5 € p. d.) en na het ontbijt naar An Thoi gereden. Een stadje helemaal op de zuidpunt van het eiland.
De heenweg was niet echt prettig, de hele weg wordt straks 4 baans, en hele gedeelten waren grind en zand. Soms reed je langs de asfalt machines en bulldozers langs.
An Thoi was een leuk vissersstadje, maar ook hier worden de hoofdstraten opnieuw geasfalteerd. Overal lagen op grote hekken visjes te drogen in de zon . Geen een kat gezien daar.
In de haven weer veel bootjes.
Daarna zijn we over een andere weg teruggekeerd. We hebben een bezoek gebracht aan de coconutprison.Hier werden de gevangen genomen Vietcong gevangen gehouden. Ruim 40 000 man Ze ondergingen hier vreselijke martelpraktijken bij de ondervragingen.
Daarna zijn we door gereden naar Sao Beach, een paradijselijk strand met een fijn wit schelpen strand.
Op de terugweg een snorkeltrip voor morgen geregeld en ook een vlucht terug naar Can Tho op maandag.

Vanavond hebben we hier vlakbij gegeten. We waren met 3 Nederlandse stellen: een ouder echtpaar die na reizen door Thailand , Maleisië en Indonesie nu al voor de 8 ste keer naar Vietnam gingen en hier nu de winter doorbrachten. Het andere stel waren midden veertig en waren bijna een maand in Vietnam rond getrokken.
Morgen om half negen worden we hier opgehaald bij het hotel.We gaan dus lekker een dagje snorkelen. Ik neem mijn onderwatercamera mee.

Groetjes
Ton en Vera

• 30 Januari 2016 - 16:26

Ton En Tonny:

Hallo Ton en Vera.
    Toch geluisterd naar Nicolette, op de scooter. ze is toevallig jarig vandaag.Ton ben jij daar jarig of ben je dan al terug. De S.V.R. beurs daar zijn wij niet heen gegaan Ton is grieperig.Van kennissen hoorden wij dat er niet veel kramen stonden en weinig mensen, misschien door het slechte weer.Jullie maken wel leuke foto,s. Wij wachten af wat jullie zien onder water.
    Veel plezier,
    Groeten van Ton en Tonny.

• 30 Januari 2016 - 16:26

Liesbeth:

Jullie zien toch zo veel . Coconutprison .40.000 man. Zal geen pretje geweest zijn daar tussen te zitten . Knap hor dat jullie op de scooter gegaan zijn .Heerlijk morgen een dagje snorkelen . Ik heerlijk een dagje werken. Nu nog genieten van een vrije dag , lekker zuurkool eten en vanavond naar een verjaardag . Ben benieuwd naar de snorkelfoto's . Veel plezier.

• 30 Januari 2016 - 17:52

Ton Siebelink:

Hallo Vera en Ton,

Op de scooter de omgeving verkennen was toch wel een beter idee dan te fietsen hè.
    En dan voor €5,= wie doet je wat. Hoe gaat het daar met het rijden op de weg, links, rechts of in het midden.
    Dan al die verschillende soorten vissen die ze aan het bewerken zijn mooi.
    We zijn benieuwd welke vissen jullie morgen tijdens het snorkelen tegen komen, maar pas wel op voor de hele grote.
    Veel plezier samen en de groetjes. Ali en Ton.

• 31 Januari 2016 - 13:23

Keesvanderiet:

Hallo met Kees een scooter is goedkoop daar
    Het is daar lekker rustig
    Maar straks zal het wel drukker worden
    Dan hadden de mensen het niet goed daar
    Hier moesten het met sommige mensen ook doen
    Dan hadden gezelschap om mee te gaan eten
    Dus jullie hebben jullie de plaats verkend
    Gisteren heb ik niet geschreven want wij moesten naar een verjaardag
    Groeten van de buren en tot morgen.

• 02 Februari 2016 - 21:41

Marjolein:

Willempie!
    Mooi plaatje van jullie samen met helm op op de scooter
    Schitterend!!