Een stad van allure - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Ton Vera - WaarBenJij.nu Een stad van allure - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Ton Vera - WaarBenJij.nu

Een stad van allure

Door: Ton en Vera

Blijf op de hoogte en volg Ton

09 Februari 2016 | Vietnam, Nha Trang

Hoi allemaal,

Oudejaarsavond hier is rustig verlopen. Ik lag al lang en breed te slapen maar Vera heeft op de TV het aftellen gevolgd en het vuurwerk gezien. Bij ons hotel bleef het zeer rustig. Geen vuurwerk , geen water gooien.
Gisterenavond half zes, kwamen we aan in Nha Trang. Altijd weer spannend waar je wordt afgezet. Met de taxi naar het hotel, 3 km is toch te ver om te lopen.
Eigenwijs als ik ben stappen we te vroeg uit de taxi. De plaatsbepaling om mijn tablet bleek precies overeen te stemmen met het stipje wat booking.com op de kaart had gezet, maar dat bleek net niet helemaal juist. Teveel op de techniek vertrouwd.
Gelukkig was het maar een of twee blokken verder op de brede boulevard aan het strand, toen Vera de naam van ons hotel in een steegje ontdekte te midden van nog 8 hotels. We zitten nu in een middelgroot hotel en hebben een ruime nette kamer ( het Sunny hotel )
Nha Trang is een stad van ca. 300 000 inwoners. Het ligt aan een 6 km lang strand. Naast het strand ligt een brede boulevard. De Vietnamezen noemen het een park. s' Avonds als we een hapje gaan eten blijkt de boulevard ontzettend gezellig en druk te zijn. We hebben er echt van genoten.
We hebben nog optredens gezien van dans ,van een lange slang met drakenkop die , op lange stokken,door een aantal mannen werd bewogen, en nog een zangeres die speciaal voor ons zong. ( wij waren haar enige publiek.)
Vanmorgen was het onzeker of we in het hotel konden blijven ( we hadden maar voor een nacht geboekt) Maar na een lekker ontbijtbuffet, bleek de receptionist toch een plaatsje gevonden te hebben . Wel moesten wel verhuizen naar een andere kamer. De hotels zitten hier allemaal bomvol. Overwegend Russen. Zelfs onze stadsplattegrond is in het russisch.
Vandaag hebben we een stuk door de stad gelopen , was niet zo bijzonder,veel hotels, eethuisjes en ook de meeste winkeltjes waren gesloten i.v.m. TET. Via het strand ,met grote ruige golven,en langs de boulevard, met honderden Vietnamese dag toeristen, zijn we terug naar ons hotel gelopen. Natuurlijk wel een paar heerlijke fruitshakes op. Hier hebben ze vooral veel passievruchten . Heerlijk, we hebben daar ook een kilo van op. Vitamine C en D kom je hier echt niet tekort.
Groetjes,
Ton en Vera.
P.S. gelukkig kunnen we jullie berichtjes weer lezen.

• 09 Februari 2016 - 14:28

Jack:

Net terug uit Hoeven. Daar begon het al beetje druk te worden voor de optocht.
    Bij jullie thuis is alles ok, dus geen zorgen daarover.
    Naar weer hier, alleen maar regen. Dus geniet maar van het weer.
    gr.Jack

• 09 Februari 2016 - 23:52

Irene Hannema:

Hallo Vera en Ton,

Leuk te lezen,dat jullie zo genieten van het land en de mensen.
    En al die lekkere dingen die jullie eten en drinken.Ik kan er jaloers om worden.
    Het lijkt me allemaal zo heerlijk. Ik lees vaak,oh wat is dat lekker zeg.
    Oke geniet er maar van.
    Hier is het naatje pet met het weer.Dan is het voorjaar en dan weer herfst met regen en veel wind.
    De winter is ver te zoeken. Nou hoeft dat voor mij niet zo,maar dit is ook niets.Voor de natuur liggen wij al zes weken verder.Er bloeit al veel.Ik ben benieuwd, hoe dit afloopt.
    Heel veel groetjes,
    Petri en Irene

• 10 Februari 2016 - 11:31

Ineke Van De Wiel:

ha ton en vera,

bijzonder 2x nieuwjaar vieren in een paar maanden tijd.
    jammer van de russen, maar ja ze moeten iets ze mogen niet meer naar turkije.
    ik wens jullie nog heel veel reisplezier.

hier alles goed, maandag heel goed nieuws gehad bij de controle.

groetjes rob en ineke.

• 10 Februari 2016 - 15:14

Keesvanderiet:

Hallo met Kees jij geeft niet zoveel om nieuwjaar om
    Het was daar weer heerlijk weer daar
    Hier was het weer regenen
    Maar ze hadden weer een mooie optocht
    De flierefluiters zijn tweede geworden
    Alleen ambiance hadden veel pech
    Maar ondanks dat zijn ze nog vijfde geworden
    Groeten van de Buren.

• 11 Februari 2016 - 11:28

Ton En Tonny Homan.:

Hallo Vera en Ton.

Wel vreemd zeker om met dit warme weer Nieuwjaar feest te vieren.Leuke foto met die kinderen ,waar je net wil proosten. Je haar is goed geknipt hoor Ton van achteren.Morgen ben je jarig ik heb even opgezocht in een oude agenda, Toen ik op je verjaardag op schiphol stond s,morgens vroeg Hartelijk Gefeliciteerd en Vera ook. .Rebecca is ook jarig, die krijgt AOW.Nu schijnt de zon en het wordt -1 vannacht, Jullie boffen maar om in een korte broek te lopen.

Groeten van Ton en Tonny.

• 11 Februari 2016 - 11:35

Ton En Tonny:

Sorry ik zie dat ik een maand te vroeg vergist heb, je bent nog helemaal niet jarig.Stom van mij.
    Groetjes Tonny.