Met de trein naar de tempel en meer - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Ton Vera - WaarBenJij.nu Met de trein naar de tempel en meer - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Ton Vera - WaarBenJij.nu

Met de trein naar de tempel en meer

Door: Ton en Vera

Blijf op de hoogte en volg Ton

14 Februari 2016 | Vietnam, Ðà Lạt

HOi allemaal,
Gisteren met Loi op stap,
Was een leuke dag. Koffieplantages bezocht, en zelfs wezelkoffie gedronken; dat is koffie gemaakt van de uitwerpselen van de wezel, een soort katachtig dier, die koffiebonen eet.
Een grote waterval bezocht, de olifant waterval, de tocht naar de voet van de waterval was behoorlijk moeilijk. Vera heeft die niet afgemaakt en ik voor een gedeelte.. Ik merk toch dat ik bijna 65 wordt. Ook nog een tempel bezocht en het gekkenhuis. ( een huis met ingewikkelde trapjes en bruggetjes) Alles bij elkaar was het een leuke dag.
Het rijden ging goed. Alleen toen we een bochtige weg door de heuvels namen kon ik Loi niet bijhouden.
Gisteren heeft zijn dochter van 15 voor ons gekookt Op de boek van de straat werd een levende kip aangekocht. Die werd ter plekke de nek afgesneden , en even later konden ze hem geplukt en al ophalen. De kip met citroengras smaakte lekker. Loi zelf was naar zijn werk en zijn vrouw was op de markt aan het werk. De kinderen voelde zich wel tamelijk opgelaten om met ons te eten.
Vandaag zijn we samen op stap geweest. Het was aangenaam zonnig weer. We zijn van ons hotel uit gaan wandelen, eerst richting het meer, dat was gezellig. Ook onderweg de Da Lat wijn geproefd. En de smaak was prima. Daarna kwamen we bij het oudste stationnetje van Vietnam. Omdat we moe waren van het lopen een kaartje gekocht naar een dorpje in de buurt.
Daar bleek een prachtige tempel te staan. Vera vond het een prachtige dag vandaag.( ik ook )
Morgen gaan we via de Ho Chi Min route naar Kon Tum. Er gaan maar twee bussen per dag. Het is geen toeristenbus maar een lokale bus. We moeten dus vroeg op. Om 4.30 uur worden we opgehaald. De reis duurt 10 uur.
Vanavond afscheid genomen van Loi en zijn gezin, bij wie we 3 nachten gelogeerd hebben. Wij waren zijn eerste gasten. Een aardige man, een leuk gezinnetje. We gaan hem helpen door zijn naam en adres op airbnb te zetten. ( morgen staat hij ook om 4 uur op om voor ons een ontbijt en koffie te maken.
Groetjes
Ton en Vera.
Wessel gefeliciteerd met je verjaardag. Wij hopen dat je een fijne dag gehad hebt en groetjes aan Isabel en de kinderen.



  • 14 Februari 2016 - 16:16

    Niek:

    Hallo Ton en Vera,

    Dan toch maar een gewone koffie voor ons. We hebben zaterdagavond een prachtige film gezien op Canvas over de natuur in Vietnam. Leuk dat jullie daar konden verblijven en wat een gastvrijheid. Het is hier vandaag erg fris en voortdurend natte sneeuw. Geniet ze.

    Groetjes van ons beiden.

  • 14 Februari 2016 - 17:51

    Laura:

    Hoi Ton en Vera,
    Jullie zijn nu goed vier weken weg, maar het lijkt al veel langer en ik sta er versteld van hoeveel jullie in die vier weken gezien en gedaan hebben. Gaat het echt niet te snel voor Vera ?? En nu morgen weer 10 uur in de bus via de Ho Chi Min route ???? Deze weg is pas op de t.v. geweest. Ik hou mijn hart vast en hoop snel iets van jullie te horen als jullie aangekomen zijn.
    Carnaval hier is heel fijn geweest. Vooral het Carnavalsconsert van de Harmonie en ons koor was geweldig om te doen. En het was een succes !!! Dinsdag hebben we opgetreden in de Zellebergen. We hebben de oudjes een gezellige middag bezorgd en we vonden het zelf ook leuk.
    Ik vind het heel fijn dat jullie ons zo goed op de hoogte houden van jullie reis. Elk berichtje is een verrassing en ik geniet ook van de foto's.
    Tot zo ver. Genieten maar !!
    Dikke knuffel van Laura

  • 14 Februari 2016 - 18:52

    Lisa:

    Hoi Ton en Vera,

    Ik denk dat ik toch maar bij gewone koffie blijf, hihi.
    De kip was in ieder geval vers van de pers, zullen we maar zeggen.
    Jullie genieten daar zeker, wel een lange tocht te gaan nu.
    Maar jullie komen vast weer op een mooie plek terecht.
    Hier regent het nog steeds, alhoewel het net zo koud was dat de regen wat ijzig werd. Brrr.
    Gisteren een stuk van de dag bezig geweest van het overzetten van Eric van zijn Nokia - grondbestendige - gsm naar Marjolein's 'oude' smartphone en van Marjolein naar haar 'nieuwe' smartphone, wat een instellingen moet je daarvoor doorlopen.
    Stuk makkelijker wordt het komende week als ik Rina op Eric's Nokia over ga zetten, enkel wat contacten en klaar!
    Komende week de laatste 5 dagen werken en dan gaan ook wij even genieten!
    Groetjes Lisa

  • 14 Februari 2016 - 23:52

    Elly:

    Ik heb al een aantal keer geprobeerd een reactie te plaatsen, maar dat lukte steeds niet (vanaf mijn telefoon). Hopelijk nu wel..
    Hoe vonden jullie die koffie? Wij hebben deze op Bali op en wij vonden hem heerlijk. Wij vonden de koffie in Vietnam overigens altijd erg lekker, en vooral de ijskoffie (met gecondenseerde melk).
    Het blijft leuk om jullie verslagen bijna dagelijks te lezen en herinneringen op te halen aan onze eigen reis van zoooo lang geleden..
    Goede reis morgen en ik hoop dat jullie nog veel bijzondere ervaringen mogen meemaken!

  • 15 Februari 2016 - 18:09

    Rina:

    Hoi Ton en Vera wat een mooie foto's en wat hebben jullie al veel gezien en gedaan
    als ik dat zo zie zou ik zo mijn koffer willen pakken
    en lekker naar een warm land gaan
    geniet nog maar lekker van het mooie weer en al het moois daar dan geniet ik weer van al die mooie foto's

  • 16 Februari 2016 - 21:37

    Keesvanderiet:

    Hallo met Kees ik hoor dat jullie koffie gedronken hebben van uitwerpselen van wezels
    Dat moet wel raar gesmaakt hebben
    Jullie zijn naar een waterval geweest
    Geeft dat veel geweld of valt dat mee
    Een meisje van 15 heeft daar eten klaargemaakt voor jullie
    Dat vonden de kinderen wel leuk om met jullie te eten.
    Jullie moeten al vroeg opstaan.
    Hier was het vandaag ook zonnig
    Maar in de nacht heeft het flink gevroren
    Groeten van de buren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ðà Lạt

Ton

Actief sinds 11 Dec. 2013
Verslag gelezen: 602
Totaal aantal bezoekers 80272

Voorgaande reizen:

06 December 2017 - 13 December 2017

Onverwachts een weekje Marokko.

17 Januari 2015 - 15 Maart 2015

Overwinteren

13 Januari 2015 - 14 Maart 2015

Overwinteren

15 Januari 2014 - 11 Maart 2014

Mijn eerste reis naar de Filipijnen

12 Januari 2017 - 30 November -0001

Overwinteren 4 Indonesië

Landen bezocht: