Zorgzaamheid 2 - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Ton Vera - WaarBenJij.nu Zorgzaamheid 2 - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Ton Vera - WaarBenJij.nu

Zorgzaamheid 2

Door: Ton en Vera

Blijf op de hoogte en volg Ton

27 Februari 2016 | Vietnam, Ninh Bình

Hoi allemaal,

Eergisteren in Ninh Binh bij die boottocht konden we onderweg een tempeltje gaan bekijken .Eerst ging er een trap stijl omhoog 150 treden? . Vera wilde haar krachten sparen en bleef op een bankje wachten. Ik naar boven en weer naar beneden . De tempel lag gewoon aan het water , maar je moest eerst een soort bergpas over.
Op de terugweg verzuurden mijn benen ook en ik had er echt een beetje moeite mee.
Toen bood een Vietnamees meisje mij een arm aan en stevig en zo gingen we de weg weer terug naar boven en beneden. Zo kwamen we bij Vera uit die promt haar duim opstak.
Bijna alle bezoekers waren Vietnamees. Terug in de bootjes hebben we nog voortdurend naar elkaar gezwaaid.

Vera en ik zijn inmiddels bijna 6 weken onddrweg. En we hebben nog geen moment woorden gehad. Door alles wat we meemaken hebben we elkaar veel meer te vertellen dan thuis.

Als je in een hotel je buskaartje besteld en betaald krijg je meestal geen betaalbewijs mee . Het onderling vertrouwen hier is groot.en het heer hier nog geen enkele keer tot problemen geleid.?
Wij hopen ook dit in de toekomst zo blijft.
Vandaag waren we in een ziekenhuis dat tijdens de Vietnamoorlog in een grot was gebouwd , veilig voor de vele bombardementen. Er was ook een groepje jongeren uit West Europa. Het gedrag van enkelen was zo luidruchtig en storend datc wij ons haast voor hun schaamden.

Hier is het echt laagseizoen.. In ons hotel waren we gisteren de enige gasten
( 15 kamers)
We hebben vandaag een tocht van ruim 70 km op de scooter gemaakt en het hele eiland prachtige eiland gezien. De wegen zijn hier zeer rustig.
Foto 1 en 2 is onze homestay in Ninh Binh
Fto 3 en 4 tijdens onze tocht op Ninh Bijna
Foto 5 en 6 bezoeker aan de hoogste pagode
Foto 7 t/m 12 vaartocht bij Ninh Binh
Foto13_en 14 uitzicht vanuit onze kamer op Cat Ba eiland
Foto 15 en volgende scooter tocht op het eiland

Het verbouwen van rijst is zwaar werk: eerst met de karbouw de grond bewerken, dan elke rijsthalm apart in de grond planten
Hier in het Noorden zijn er maar 2_oogsten per jaar.

Harriet nog gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een leuke dag van.

Groetjes ,
Ton en Vera

  • 28 Februari 2016 - 09:42

    Lisa:

    Hoi Vera en Ton,

    Wederom prachtige foto's!
    Jullie maken een boel mee in korte tijd, ook heel wat spannende avonturen.
    Ik heb net de laatste drie verslagen gelezen want wij waren ook op vakantie en via mijn mobiel kon ik niet reageren...
    Jezelf vervoeren in Vietnam en steeds maar de weg vinden is soms een heel avontuur! En als dan ook nog spullen blijven liggen... gelukkig heb je alles weer terug gekregen (dat moet je hier maar afwachten).
    Hopelijk begint het weer nu mee te zitten zodat jullie nog veel mooie plaatsen kunnen bezoeken.
    Ik had Vera nog een app-je gestuurd op de telefoon met een foto van onze vakantie, hihi.
    Wij zijn ondertussen weer thuis, hebben niets gebroken (zoals de onfortuinlijke prinses Alexia) en zijn alweer uitgepakt. Terugweg verliep vrij vlekkeloos op een ongeluk recht voor onze neus na, waardoor we op tijd waren voor de frietjes van de frietboer.
    We hebben een mooie vakantie gehad waarbij drie dagen echt stralend weer gaven. Jurgen en ik zijn een hele dag met een skileraar en andere hotelgasten door het gebied gaan skiën, dan ga je natuurlijk pistes af waar je eerder nog niet over nagedacht had. Als verrassing had de skileraar een fles schnaps bij onder zijn jas, hoe kan het ook anders. Verder natuurlijk genoten van de heerlijkheden als apfelstrudel, Almdudler... Ook het hotel was niet mis, ik denk dat we de mooist afgewerkte kamer hadden van alle hotels tot nu toe. Heerlijk ontbijt en steeds weer een bijzonder avondeten, een dag hadden we pannenkoekjes-buffet als dessert, een andere dag hadden we fondue Chinoise als hoofdgerecht en de laatste avond was een Montafoner buffet, met specialiteiten uit de regio. We zijn weer flink verwend.
    Vandaag een dag van opruimen, regeldingen, Dinkel ophalen (die trouwens gisterenavond laat opa is geworden van zo'n 8 puppies). Vanmiddag moet ik alweer met de kleinsten van de volleybalvereniging in de sporthal staan voor wat wedstrijdjes en zo begint alles langzaam weer.
    Leuk nieuwtje dat ik over 2 weken alweer op wintersport ga, dit maal met een reis voor 20-30 jarigen dus ik ken verder niemand. We gaan ongeveer naar de plaats waar we komende zomer ook op vakantie gaan dus ik kan alvast verkennen. Nachtelijke busreis, ik ben benieuwd.
    Hier schijnt nu de zon dus we lijken te boffen!
    Groetjes Lisa

  • 29 Februari 2016 - 17:32

    Marjolein:

    na het lange verslag van Lisa, ook nog een woordje van mij.
    wat een belevenissen zeg. Jullie zijn bijna toe aan een rustig thuis haha..
    en de foto's geven een mooi beeld hoe anders de wereld daar is, hoe apart en mooi tegelijk.
    goed dat je zo'n blog hebt, dit is veel te veel om het thuis te vertellen bij een kopje koffie en wat foto's.
    We kunnen jullie helemaal volgen. Idee voor een boekuitgave Ton?
    groetjes,ik ga koken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ninh Bình

Ton

Actief sinds 11 Dec. 2013
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 80209

Voorgaande reizen:

06 December 2017 - 13 December 2017

Onverwachts een weekje Marokko.

17 Januari 2015 - 15 Maart 2015

Overwinteren

13 Januari 2015 - 14 Maart 2015

Overwinteren

15 Januari 2014 - 11 Maart 2014

Mijn eerste reis naar de Filipijnen

12 Januari 2017 - 30 November -0001

Overwinteren 4 Indonesië

Landen bezocht: