Cat Ba rondvaart - Reisverslag uit Ðảo Cát Bà, Vietnam van Ton Vera - WaarBenJij.nu Cat Ba rondvaart - Reisverslag uit Ðảo Cát Bà, Vietnam van Ton Vera - WaarBenJij.nu

Cat Ba rondvaart

Door: Ton en Vera

Blijf op de hoogte en volg Ton

01 Maart 2016 | Vietnam, Ðảo Cát Bà

Hoi allemaal,

We hebben gisteren een boottocht gemaakt door het prachtige landschap hier. Enorme uit het water oprijzende rotsen , mooie drijvende dorpen vissersbootjes enz. Het was bovendien mooi weer. 21 graden en een strak blauwe lucht.
Onderweg nog gekanood gezwommen en een heuvel beklommen. Kortom weer een fantastische dag.
Vanmiddag om 4 uur reizen we door naar SA Pa. Dat is hier vandaan weer 12 uur reizen. Het weer daar schijnt redelijk te zijn. Het regent gelukkig niet.
We horen steeds mooie verhalen over SA Pa . Twee eeuwen terug in de tijd .
We zijn benieuwd.
Daarna gaan we richting Hanoi.
Heel veel groetjes,,
Ton en Vera.

• 01 Maart 2016 - 23:09

Nicolette:

Hallo jongelui,
    Op naar Sa Pa waar de vrouwen van diverse bergstammen heel mooie handgeborduurde tasjes maken en die je voor een prikkie kunt kopen. Ik gebruik de mijne nog steeds. Helemaal handig als er een ritssluiting in zit. De bergstammen in het noorden van Vietnam worden gediscrimineerd. Onderwijs voor meisjes is nog geen gemeengoed. Toch spreken veel vrouwen in Sa Pa Engels. Dat hebben ze van de toeristen geleerd. Veel vrouwen worden geschoold door Tourist Information om als gids toeristen te begeleiden. Door het kopen van wat handwerk ondersteun je de families. Ik heb goede ervaringen in Sa Pa gehad. Vrolijke vrouwen op het plein die met de kleintjes bij zich op een kleed zitten te borduren. Geniet van de gezelligheid daar ook al is het al erg toeristisch. Jullie gaan niet hoger naar Bac Ha? Door naar Hanoi las ik, my favorite place! Reis weer met jullie mee.

• 03 Maart 2016 - 00:10

Nicolette:

Leuk hè al die gekleurde tasjes die de Mhuong vrouwen maken. Ik gebruik er nog eentje, groen-blauw met 3 muntjes er op. Wat stoer om daar op ern scooter te rijden. Ik weet hoe steil sommige wegen zijn. Arme Vera, ik zie je al zwoegen en puffen. In het weekend wordt 's avonds op de markt gedanst door mannen en vrouwen die een sexuele partner zoeken voor een nachtje. Ze dansen met parapluutjes. Heel leuk om te zien. De Mhuong leven niet monogaam. Avondje pret moet kunnen bij ze. Plezier daar en neem je knirps mee!