Borobudur - Reisverslag uit Borobudur, Indonesië van Ton Vera - WaarBenJij.nu Borobudur - Reisverslag uit Borobudur, Indonesië van Ton Vera - WaarBenJij.nu

Borobudur

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

22 Januari 2017 | Indonesië, Borobudur

Hoi allemaal,

Zaterdag 21jan
Toen we gisteren hier aankwamen was het al pikkedonker. Dus vanochtend na het opstaan eerst door de ramen gekeken . Zowel achter als links van ons prachtige groene rijstvelden. Op het verhoogde terrasje ( zie de foto van gisteren) stond de tafel voor ons al klaar, te zien aan de twee flesjes bronwater, Er staan maar 8 huisjes zoals dat van ons.

Bij het ontbijt besluiten we , als het mogelijk is, nog een dag langer hier te blijven. Het is hier heerlijk rustig, Vera heeft ook wat last , van haar darmen. Een iets rustiger programma kan ze best gebruiken.
Buiten in de rijstvelden zijn al boertjes bezig het onkruid te wieden, Zouden die blij zijn met zo,n luxe resort naast de deur? In het modderige water tussen ons en het rijt veld in kringelt het van leven, en grote libbellen vliegen boven het oppervlak.

We zijn klaar met het ontbijt als ineens mijn blik op Pepin valt . Hij is vroeger dan afgesproken en zit stilletjes een sigaretje te roken. We groeten elkaar en hij vraagt of we lekker geslapen .

Even later rijden we na de Borobudur. We zijn er zo. .Daar waarschuwt hij ons hier niks te kopen. Hij koopt de kaartjes voor ons, vraagt of we een nog of we een gids nodig hebben .En zegt hier op ons te wachten.

De Borobudur ,een boeddhistisch bouwwerk uit de 8 ste eeuw, staat in al grootsheid voor ons .Vera gaat nu toch proberen naar boven te klimmen, dat heeft ze de vorige keren niet gedaan .Ze was net aan haar benen geopereerd en had toen moeite met de enorme treden. We klimmen elke keer een stukje en lopen dan een gang in . De zo’n schijnt en het is warm.We moeten voortdurend drinken.

Elke muur is mooi gebeeldhouwwerkt. Langzaam lopen we rond en gaan steeds een stukje hoger. We nemen alle tijd en maken veel foto's..
Uiteindelijk komen we boven. Je mag je hand niet meer door de stupa naar binnen steken, dus een wens doen we niet. Vanaf boven heb je ook een prachtig uitzicht op de omgeving.

Als we een paar uur later weer beneden komen, zijn we moe. Pipin wil ons nog een aantal tempels laten zien. Maar we besluiten naar ons huisje te gaan en de rest van de dag rust te nemen. Morgen is er weer een dag.

S' avonds genieten we van een heerlijk drie gangenmenu op on terrasje. En luisteren we na de geluiden. Overal kwakken kikkers. De rook van de kaarsen en wierook houd de muggen op afstand.
We genieten .
Al om half tien gaan we slapen.
Om 4 uur s'nachts worden we wakker, een Iman roept de gelovigen op tot gebed. .We gaan naar de toilet en slapen verder.

Groetjes,
Ton en Vera

• 22 Januari 2017 - 09:52

Hannema:

hallo vakantiegangers

Mooie foto's die jullie gemaakt hebben. Dit is echt genieten, vooral als je zo'n mooi onderkomen hebt.
    Dat jullie dan er nog een dag aanplakken kan ik goed begrijpen.
    Wat goed van Vera, dat ze al die trappen op gelopen is.
    Er is natuurlijk een hoop veranderd, als je na zo veel jaren Indonesië nog eens bezoekt.
    Het weer is nu gelukkig goed, dus genieten maar.
    Hier is het weer ook erg mooi. De tweede week alleen maar zon en lekker koud.
    In de nacht min 7,5 en overdag een paar graden er boven. Vinden wij heerlijk.
    Groetjes

Petri en Irene

• 22 Januari 2017 - 13:10

Kees Van De Riet:

Hallo met Kees
    Het was nog pikkedonker
    Maar jullie zagen door raam de rijst velden
    Jullie konden meteen aan tafel
    Dat is toch wel makkelijk
    Maar in Borobudur is het wel uitkijken
    Vera had het aan de darmen
    Dus dat wordt rustig aandoen
    Jullie hebben mooie tempels gezien
    Jullie hebben naar het geluid van kikkers
    was dat een hard geluid?
    Dinsdag weer naar een andere plaats tot dan
    konden jullie de muggen op afstand houden
    Groeten van Kees

• 23 Januari 2017 - 10:26

Eke Wielstra:

Hoi Ton& Vera,

Toen ik jullie belde waren de vogels al gevlogen. Van Henk hoorde ik dat jullie ditmaal in Indonesië zijn neergestreken. Ik meende eerst nog dat Vietnam de bedoeling was, maar blijkbaar zijn de plannen gewijzigd. Vanaf deze plek wil ik jullie een fijne tijd toewensen. Geniet ervan in goede gezondheid.

groetjes, Eke Wielstra

• 25 Januari 2017 - 10:21

Marjolein :

Je gaat een beetje te hard voor mijn tempo hier hoor. Wel gezellig zoveel verslagen van jullie, dat wil zeggen dat je steeds goed internet hebt. Ook leuk te lezen dat jullie een resort ook kunnen waarderen, haha. Dat is lekker genieten. En ik las met verbazing dat je nu wel de trappen hebt gelopen, vera, wat goed zeg. En goed opgekomen voor jezelf: moe is moe, morgen weer een dag. Groetjes je zus