Diengplateau - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Ton Vera - WaarBenJij.nu Diengplateau - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Ton Vera - WaarBenJij.nu

Diengplateau

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

24 Januari 2017 | Indonesië, Jogjakarta


HOi allemaal

Na een lekker ontbijt in de prachtige eetzaal van ons hotel werden we om 8 uit weer opgehaald door Pepin en zijn chauffeur. Zij hadden in een veel eenvoudiger hotelletje geslapen.
Pepin is nooit naar school geweest, daar waren zijn ouders te arm voor, maar hij is autodidact en heeft zichzelf lezen en schrijven geleerd. Hij heeft een geweldig geheugen. Het is ook een prima gids.

Bij het Dieng plateau denk je aan een vlakte, maar het heuvelachtiger dan de Ardennen. Het plateau ligt tussen een paar vulkanen .Op de hellingen daarvan liggen overal kleine akkertjes in terrassen boven elkaar. De terrassen zijn soms maar enkele meters breed , en zien er prachtig verzorgd uit. Op de akkertjes wordt tuinbouw uitgeoefend. Bloemkolen ,uien,aardappelen enz.

We hadden gelukkig mooi weer, en we genoten ontzettend van deze tocht. Onderweg kwamen we opnieuw enkele Hindoetempel tegen.
Langzamerhand verschenen er donkere wolken en toen we stopten om die tempels te bekijken begon het zachtjes te regenen. Wij liepen in onze t shirtje De regen werd steeds erger. We dreigden doornat te worden toen ineens onze chauffeur ons met twee paraplu’s tegemoet kwam.

Bij de vulkaantop aangekomen zagen we kokende meertjes en gassen ontsnappen. Die gaven een herrie alsof er een straalmoter. Stond te loeien. Het stonk er sterk naar waterstofsulfide.
De wolken zakten steeds lager en door de mist moesten weer terug . Dat was gelukkig maar Enkele km en toen klaarde het weer op
De weg terug was lastig, bochtige wegen met veel verkeer, motoren en scooters die links en recht voorbij rijden, geparkeerde auto’s op de rijbaan enz .
Gelukkig hebben we een goede chauffeur. Tegen half vijf kwamen we hier in ons hotel in Yogyakarta aan. Moe ,maar met een heel voldaan gevoel.

We blijven nu 3 nachten hier.. we zitten in het Neo Arwana hotel. De gids houdt zich prima aan de afspraken . We zien heel veel, en alles is geregeld. Op eigen gelegenheid zouden we dit alles niet kunnen zien , en het is zoveel gemakkelijker. . Het is het geld waard.

Heel veel groetjes,
Ton en Vera
.



  • 24 Januari 2017 - 21:16

    Nicolette :

    Hallo avonturiers
    Mooiooooooi, ik geniet nog steeds mee. Veel plezier daar.
    Nicolette

  • 25 Januari 2017 - 09:19

    Liesbeth:

    Ha Ton en Vera ,

    En ik geniet ook mee. Af en toe heb ik ook een vakantiegevoel. Ik mag opstaan wanneeer ik wil, heb geen verplichtingen behalve de ziekenhuis bezoeken en op zo'n mooie dag als gisteren hebben we de fiets gepakt en zijn we richting Delftse Hout gefietst.Door een mooi winterlandschap gereden en onderweg gelunchd. Je merkt wel dat mijn conditie zeer matig is . Ikmwas bekaf toen ik thuis kwam . Maar dan staat mijn bank al weer klaar .Eeen lekker warm huis , bloemen in alle kleuren en een stapel boeken om te lezen .Maar ook de concentratie is niet altijd optimaal . Als ik alles zo lees heben jullie echt nog de conditie van een 50 jarige . Niks mis mee.En wederom weer prachtige foto's . Er is nu wekelijks een progamma over Indonesié op tele visie . Eerste aflevering gemist , maar Donderdag ga ik wel kijken . Dan reis ik zo ongeveer met jullie mee.
    Wat fijn dat jullie zo'n fantastische gids hebben .Geniet ervan .
    Fijne dag vandaag en ik kijk uit naar het volgende verhaal.

  • 25 Januari 2017 - 10:38

    Marjolein :

    Wat een genot zo'n gids. Gelukkig kon de chauffeur er wat van en zijn jullie weer in een volgende plaats aangekomen. Ik lees weinig van Ton zijn omzwervingen en belevenissen... Hij gaat niet alleen meer op pad? Ik ben stoofpeertjes aan t koken, dat zullen ze daar niet hebben. Groetjes

  • 25 Januari 2017 - 14:35

    Kees Van De Riet:

    Hallo met Kees
    Jullie hadden een heerlijk ontbijtu
    Jullie zaten in een prachtige eetzaal
    Waar je om 8 uur opgehaald werd
    Jullie hadden een goede gids
    Hier is ook alles rustig
    Mijn moeder heeft jicht
    Ze heeft tabletten gehad
    Maar nu gaat het beter
    Geniet maar van de vakantie
    Groeten van Kees en mijn moeder

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Actief sinds 11 Dec. 2013
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 80154

Voorgaande reizen:

06 December 2017 - 13 December 2017

Onverwachts een weekje Marokko.

17 Januari 2015 - 15 Maart 2015

Overwinteren

13 Januari 2015 - 14 Maart 2015

Overwinteren

15 Januari 2014 - 11 Maart 2014

Mijn eerste reis naar de Filipijnen

12 Januari 2017 - 30 November -0001

Overwinteren 4 Indonesië

Landen bezocht: