Kediri - Reisverslag uit Kediri, Indonesië van Ton Vera - WaarBenJij.nu Kediri - Reisverslag uit Kediri, Indonesië van Ton Vera - WaarBenJij.nu

Kediri

Door: Ton Ko

Blijf op de hoogte en volg Ton

28 Januari 2017 | Indonesië, Kediri

Hoi allemaal

We hebben vandaag, een mooie dag gehad, en ook veel uren in de auto. Vandaag wordt het Chinees nieuwjaar gevierd ,het jaar van de haan, gaat in. In Solo waar veel Chinezen wonen waren de straten versierd met grote ronde bollen, en waren er grote hanen van papier.

We vertrokken om 8 uur. Eerst een uurtje rijden langs mooie sawas, huisjes verscholen tussen de banananenplanten en palmbomen. Een tweebaansweg bochtige en klimmend. Eerst kwamen we bij een mooie Hindu tempel Bij de entree kregen we een sarong om aan te doen. De tempel lag in een goed onderhouden park. Natuurlijk moesten we met een aantal vreemden weer op de foto. Er zijn al wat foto’s gemaakt van ons.

Ondanks de hoge stoeptreden ( soms van wel 35 cm hoog ) wilde Vera toch naar boven klimmen. Ook de omgeving was de moeite waard: een prachtig uitzicht over in terrasvorm aangelegde akkertjes en leuke huisjes.

Vandaar weer verder. Langdurig en flink klimmen met de auto. Veel wielrenners op de weg, en ontzettend veel motoren. Onderweg weer prachtige hellingen waar ,in goed onderhouden kleine perceeltjes, allerlei tuinbouwproducten verbouwd werden. Vandaag voor het eerst pindaplanten zien groeien.

De weg bleek een bergpas te zijn en op de top waren er overal kleine winkeltjes en eethuisjes. was een prachtige route .Onderweg stopte Pipin een paar keer om voor ons verse lyches te kopen., en ook casavechips.
Hij houdt zich buitengewoon goed aan de afspraken. Elke dag geef ik hem 100 E, en de hotels, entrees, en gidsen regelt hij. Eigenlijk staat hij en zijn chauffeur de hele dag klaar voor ons. Gisteren waren ze tijdens de rondleiding in het paleis van de sultan ,even gaan eten. De gids die ons rond leidde vroeg ons na afloop 50 000 roepia. Na terugkomst gaf hij me dat ogenblikkelijk terug.

Aziatische landen zijn weinig crimineel. Bij een druk bezocht benzinestation zag ik dat ze direct naast de pomp het geld bewaarden in een oud bureaulaatje naast de pomp. Er zat zelfs geen slot op. Bij ons ondenkbaar. Een liter benzine kost hier overigens maar ca €0,50

Het was een vermoeiende tocht voor de chauffeur, en om 1 uur hielden we daarom rust bij een wegrestaurant.
Daarna weer verder. Om 5 uur kwamen we hier bij het hotel aan. Dat hij trouwens onderweg met zijn telefoon nog moest regelen. Vanwege Chinees nieuwjaar zijn vele hotels volgeboekt.
We blijven hier een nachtje en gaan morgen naar Malang.
Tot zover,

Groetjes,
Ton en Vera

PS de foto van het varken is voor Ineke en de olifant, met de trekkracht van een Landrover , voor Rob. Dat het een leuk feest mag worden , vanavond.

• 28 Januari 2017 - 15:43

Marjolein :

Leuk hoe anders deze reis is als alle andere reizen met zo'n gids erbij. Fijn te lezen hoe goed dat gaat. Bijzonder. Wij zijn ondertussen er helemaal klaar voor om vanavond naar Rob en Ineke te gaan. Alles geregeld en appje naar Vera om dat te laten zien. We zullen de volgende keer daar verslag van doen. Groetjes marjolein

• 29 Januari 2017 - 12:23

Ineke:

Hallo Ton en Vera

Fijn dat jullie zo relaxed op reis zijn. een gids die alles regelt.
    wij hebben gisteren een topdag gehad. begonnen met ontbijt met zijn zessen en 's avonds
    lekker gegeten, gezellige gasten mooie locatie.we zijn erg verwend door iedereen en zijn vandaag aan het nagenieten.
    veel plezier nog.

• 29 Januari 2017 - 13:19

Cokkie En Ellis:

Hallo Vera en Ton,
    Veel reisplezier maar dat zit wel goed.
    Het etentje gisteren was erg gezellig en lekker !
    GRoetjes Cokkie en Ellis

• 29 Januari 2017 - 14:27

Niek:

Hallo Ton en Vera,
    Mooi al die verslagen over jullie reis. Wel fijn voor jullie om te reizen met een gids. Geniet ze.
    Groeten van ons.

• 29 Januari 2017 - 17:17

Lisa:

Hallo daar,
    Klinkt weer erg leuk en mooi. Zeker ook mooi om als je omhoog geklommen bent zo van het uitzicht te genieten. Klinkt nog steeds erg goed die gids, handig ook dat alles zo wordt geregeld.
    Hier gaat het zo zijn gangetje, gisteren voor de volleybal helemaal naar Oostburg, uiteindelijk 2 uur gespeeld (dit is vaak maar 1,25 uur!) en met 3-2 in sets gewonnen, gelukkig... Hierna met het hele team 'uit eten' in de McDonald's, daarvoor moesten we naar Goes want in Oostburg kennen ze dat niet natuurlijk.
    Vandaag maar weer 'ns een rondje door de wijk gemaakt wat cliënten geholpen (af en toe leuke bijverdienste) en daarna met Eric naar de Makro. Nog een gekke carnavalspruik weten te scoren, bij thuiskomst was Marjolein al gelijk enthousiast. Nu nog even van het weekend genieten. Groentjens!