Bromo - Reisverslag uit Bromo, Indonesië van Ton Vera - WaarBenJij.nu Bromo - Reisverslag uit Bromo, Indonesië van Ton Vera - WaarBenJij.nu

Bromo

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

01 Februari 2017 | Indonesië, Bromo

Woensdag 1 februari

Hoi allemaal,
Eerst maar eens een paar vragen beantwoorden .
Vanochtend de paspoorten opgehaald. Wij konden, laura, .met het visum dat we bij Aankomst kregen 30 dagen in Indonesië blijven, verlengen hier tot 60 dagen gaat sneller hier dan op Bali of in Jakarta. We hebben nu een visum tot 14 maart. Helaas keren we pas 18 maart terug. We rekenen erop dat ze ons wel zullen laten gaan.

Indonesië is toch weer anders dan Vietnam , Nicolette, het is hier veel groener, de plantengroei is overweldigend, overal heb je prachtige rijstterrassen. De bussen in Vietnam, maakten het reizen daar heel gemakkelijk. Hier is dat vrees ik, een stuk moeilijker zal zijn, omdat er weinig in het Engels staat aangegeven. Het spoorwegnet is hier overigens veel uitgebreider. Hotels zijn iets duurder dan In Vietnam. Eten kost ongeveer hetzelfde, is in ieder geval ook erg goedkoop. De wegen zijn minder goed dan in Vietnam, vandaag hebben we groot een aantal gaten in het wegdek gezien. Ook het verkeersbeeld is anders. Hier zijn de verschillen in snelheid aanzienlijk groter. Overigens rijdt men hier ook niet zo hard. En in tegenstelling van Vietnam rijdt men hier aan de linkerkant.. De mensen zijn hier overigens ook aardig. Het is een land van voornamelijk moslims, Maar ze zijn zeer gematigd. We hebben hier nog maar een mevrouw met een bourka gezien. Overigens is Bali overwegend Hindoeïstisch.

En Tonny, krijg je nog steeds een zere nek als je naar de foto’s kijkt. Ik maak deze reis de foto’s met mijn telefoon, en die hield ik verkeerd. Het lukt me helaas niet de foto’s onder elk verslag te plaatsen.

Vandaag zijn we na 5 uur rijden bij de vulkaan de Bromo aan gekomen. We zitten nu alweer vrij hoog. Het is hier nu 7 uur in de avond en het begint nu een beetje kouder te worden. Gelukkig hebben we een extra deken. Morgenvroeg gaan we met een jeep de vulkaan op.
Morgen gaan we weer door naar Kaliboro. En dan komen we langzamerhand aan bij het havenstad je waar wij de boot naar Bali nemen. We gaan dan zonder Pipin verder. Dat zal heel erg wennen zijn. We hebben dank zij hem heel veel gezien. Eigenlijk is onze reis nu al geslaagd. We hebben nu al een prachtige reis achter de rug, en zijn nog niet eens op de helft. Nu gaat het meer avontuurlijke deel van de reis beginnen. Ik weet zeker dat we Pepin weleens zullen missen. Overigens gaan we het wel iets rustiger aan doen.
Het weer is tot nu toe minder dan verwacht. In deze tijd van het jaar is het niet zo heet. En in vergelijking met Zuid Vietnam is het ook veel minder zonnig.

Heel veel groetjes,
Ton en Vera.









  • 01 Februari 2017 - 17:22

    Marjolein :

    Hier waterkoud en de voorspelling dat het morgen 13 graden wordt. Het is zwaar bewolkt. Saai en donker weer. Net klaar met werken. Zometeen koken maar eerst even jullie verhaal lezen en doorsturen naar de anderen. Groetjes marjolein

  • 01 Februari 2017 - 17:41

    Laura:

    Hoi Ton en Vera, bedankt voor jullie antwoord. Dankzij jullie prachtige verslag komen bij mij ook herinneringen naar boven. Ik herinner me dat we om 5 uur 's morgens vertrokken om de zonsopkomst in Bromo te zien. Dat zou een van de mooiste plekken op aarde zijn. Ik kan me voorstellen dat jullie reis een beetje minder lux wordt zonder Pepin, maar Bali is meer om wat te relaxen en daar zijn jullie toch wel even aan toe, lijkt me. Geniet ervan. Ik geniet met jullie mee en ik vind het prachtig ! Houdoe !

  • 01 Februari 2017 - 22:07

    Tonny Homan:

    Hallo Ton en Vera.

    Het gaat alweer goed met mijn nek hoor.Mooie foto,s. Gisteren kregen wij de pc terug. Zat ik foto,s te kijken van de club.en dat ik op schiphol stond toen jullie uit( maleisie)kwamen geloof ik. Op je verjaardag Ton, Ik wist niet dat je jarig was.
    Wij hebben nu die plens regen.Maar morgen wordt het 12 graden.Hoe warm is het bij Jullie?Hebben jullie nog niet gevaren. Ik vind het leuk om jullie te volgen.Ik miste het wel toen de pc bij de computer hulp was.

    Groetjes van Ton en Tonny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Actief sinds 11 Dec. 2013
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 80174

Voorgaande reizen:

06 December 2017 - 13 December 2017

Onverwachts een weekje Marokko.

17 Januari 2015 - 15 Maart 2015

Overwinteren

13 Januari 2015 - 14 Maart 2015

Overwinteren

15 Januari 2014 - 11 Maart 2014

Mijn eerste reis naar de Filipijnen

12 Januari 2017 - 30 November -0001

Overwinteren 4 Indonesië

Landen bezocht: