Tickets geboekt - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Ton Vera - WaarBenJij.nu Tickets geboekt - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Ton Vera - WaarBenJij.nu

Tickets geboekt

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

18 Februari 2017 | Indonesië, Senggigi

Zaterdag 18 februari

Hoi allemaal,

Vandaag hebben we uitgezocht hoe we maar Flores kunnen. Helaas kunnen we niet vanuit hier rechtstreeks naar Flores vliegen. Pinin heeft ons daarover helaas fout geïnformeerd, en in onze reisgids stond het ook niet.

We hebben dus vanochtend een vlucht geboekt voor as maandag. Dan vliegen we eerst terug naar Bali ( Denpassar ) en een uurtje later vliegen we door naar Labuhan Bajo op Flores.

Morgen gaan we de Zuidkant van Lombok verkennen. Daarvoor hebben we ook een trip geboekt.
Onze kleren zijn inmiddels weer schoon en Vera is ook weer redelijk uitgerust na al die vele traptreden op Bali.
Vandaag hebben we verder alleen in een restaurantje gegeten: Vera een gegrilde snapper ( vis ) met gembersauce , en ik een zeevruchtenschotel met zoetzure saus en als dessert gebakken banaantjes met honing na. Het smaakte weer voortreffelijk.

Overigens eten we bijna altijd in toeristenrestaurantjes. Die zijn voor de bevolking van hier veel te duur. Als jullie straks de foto’s zien van de Satétjes van eergisteren zullen jullie begrijpen waarom.
Vanochtend zijn we met de eigenaar met de auto naar een reisbureuatje gereden. Behalve de hoofdweg die tweebaansweg is , zijn de andere wegen zo smal dat je bij elke tegenligger moet stoppen. We moesten Maar liefs 4 keer terug om plaats te maken voor de tegenliggers. En dan heb je ook nog onverharde paadjes, waar niet eens een auto over kan.,en overal lopen kippen los.
Ook hebben we een rondleiding gekregen door de tuin hier, op het ressort, waarbij de eigenaar van alles vertelde over de vruchtbomen.
Het hele resort heeft hij eigenhandig gebouwd. Hij woont er met zijn vrouw en zijn vader uit Engeland..

Vanmiddag heb ik ook een mailtje gestuurd naar WaarBenJi. Vorig jaar moest ik onderweg ook mijn abonnement bij hun verlengen, en kon ik ook even geen foto’s plaatsen Helaas sturen ze dan geen rekening maar plaatsen eenvoudig de foto’s niet meer.

Tot zover vandaag.
Het is nu half elf en Veertje ligt achter mij al te slapen.

Heel veel groetjes,
Ton en Vera..







H

  • 18 Februari 2017 - 16:22

    Liesbeth:

    Ha Vera en Ton ,

    Een paar dagen niets gehoord van mij . Ik had het druk met onderzoeken enz . En wilde echt alle rust nemen voordat ik geopereerd zou worden . De operatie heeft inmiddels plaats gevondenen en ik ben weer thuis.Helaas moest ik wel een nachtje blijven omdat ik erg misselijk en duizelig was maar ook dat is nu weer voorbij dus ik kan jullie smakelijke verslagen weer met plezier lezen . Ik krijg ook wel de indruk dat Indonesië het mooiste en groenste land is wat jullie samen bezocht hebben .Hier is het weer een mooie dag , het zonnetje schijnt en zo langzamerhand komen er steeds meer mensen in beweging voor carnaval .Wi hebben onze stempassen ontvangen en nu dus goed nadenken op welke partij we gaan stemmen. Ik weet het wel en Jaap twijfelt . Voor 4 buren moeten we ook stemmen want die zijn allemaal naar hun vakantiehuis in Frankijk .De straat is leeg hier, lekker rustig . We zijn ook een soort postkantoor aan het worden omdat we tegenwoordig vaak thuis zijn .Dus vaak een pakketje aanpakken , de hal staat soms aardig vol . Het heeft ook wel wat . Zo leer je wel iedereen kennen uit de straat.Ons huis staat vol met bloemen van collega's etc . Ze denken goed aan mij .Nu weer opnieuw herstellen en da over 6 weken starten met de bestralingen . We zitten op de helft van het traject . Jullie weer genieten , ik doe het thuis ook .Groetjes.


  • 18 Februari 2017 - 19:22

    Marjolein:

    een lekker rustige dag is ook vakantie!
    ik ben vandaag bij een hondenclub gaan kijken of het wat is voor training van onze nieuwe aanwinst.
    dat was heel leerzaam en gezellig.
    heerlijke dag inderdaad, niet veel wind en een lekker zonnetje. veel buiten geweest
    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Actief sinds 11 Dec. 2013
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 80273

Voorgaande reizen:

06 December 2017 - 13 December 2017

Onverwachts een weekje Marokko.

17 Januari 2015 - 15 Maart 2015

Overwinteren

13 Januari 2015 - 14 Maart 2015

Overwinteren

15 Januari 2014 - 11 Maart 2014

Mijn eerste reis naar de Filipijnen

12 Januari 2017 - 30 November -0001

Overwinteren 4 Indonesië

Landen bezocht: