Kanawa - Reisverslag uit Labuhanbajo, Indonesië van Ton Vera - WaarBenJij.nu Kanawa - Reisverslag uit Labuhanbajo, Indonesië van Ton Vera - WaarBenJij.nu

Kanawa

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

25 Februari 2017 | Indonesië, Labuhanbajo

Vrijdag 24 februari

Hoi allemaal,
Vandaag , even voor 8 uur zaten we bij de receptie van het hotel klaar maar ja, dan slaat de vertwijfeling toe. We hebben de trip voor vandaag niet bij een reisbureautje geregeld maar bij een man op straat, zou hij nu wel komen opdagen? Maar gelukkig even later was hij daar .Samen met hem naar de haven gelopen. Voor onderweg hebben we nog water en bananen gekocht.
Hij gaf ons over aan de schipper en zijn knecht , die geen woord Engels spraken. We waren maar met zijn tweetjes aan boord.
Het schip pruttelde langzaam de haven uit ,in een iets andere richting dan tijdens de boottocht naar de Varanen..
Weer een mooie tocht. Hij duurde iets meer dan een uur. Op Kanawa, bij een lange steiger legden we aan. Entree hoefden we niet te betalen. Op de steiger zaten nog andere mensen en die vertelden ons dat we naast de steiger moesten zijn.

Eenmaal in het water bleek dat ook. Het water was ontzettend helder. Zo’n dertig meter zicht. En geen stroming . Helen scholen vissen ,achter elkaar zwemmend, meters lang Prachtig koraal in allerlei vormen en kleuren ,met allerlei kleurige visjes. Alsof je in een groot aquarium zwom. We raakten niet uitgekeken. Lekker zout water ook waarin je nauwelijks hoeft te zwemmen. Bijna twee uur lang non stop gezwommen. We zagen ook nog een grote rog die zich in de zachte bodem ingroef .Daarna hebben we even een stukje van het eiland verkend. Terug op de steiger verbranden we onze voeten haast aan de gloeiend hete planken.

Toen terug naar de boot, waar de schipper op een matrasje lag te slapen Toen vertrokken we naar het volgende eiland . Nu legden we direct op het strand aan.
Het koraal hier was ook mooi , maar iets minder. Soms niet meer dan 15 meter breed. Daarna zag je de bodem heel snel de diepte in gaan De vissen waren mooi, een hele school maanvormige visjes, en tussen de rotsen zagen we twee 60 cm lange jonge haaien zwemmen..
Hier hebben we ook een uurtje rondgezworven , en daarna terug naar de haven. Daar merkten we dat onze bennen goed verbrand waren . De rest gelukkig niet , we hadden onze t- shirts in het water aan gehouden.

Tot zover. Morgen terug naar Bali. We hebben er al een hotelletje geboekt .

Groetjes.
Ton en Vera

• 25 Februari 2017 - 03:11

Ton En Vera:

De foto's van de komodovaranen zijn ook geplaatst.

• 25 Februari 2017 - 03:11

Ton En Vera:

De foto's van de komodovaranen zijn ook geplaatst.

• 25 Februari 2017 - 15:22

Niek:

Hallo Ton en Vera.

Jullie genieten volop. Gelukkig gaat het met Vera weer beter. Lijkt ons ook schitterend al die mooie vissen. We hebben genoten van de foto´s. Geniet verder van jullie vakantie. Groeten van ons.

Tags: Kanawa