Amed Bali - Reisverslag uit Tulamben, Indonesië van Ton Vera - WaarBenJij.nu Amed Bali - Reisverslag uit Tulamben, Indonesië van Ton Vera - WaarBenJij.nu

Amed Bali

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

07 Maart 2017 | Indonesië, Tulamben

Dinsdag 7 maart

Hoi allemaal,
We zitten nu in Amed. Ons 18de verblijf inmiddels. We hebben hier in een prachtige bungalow met zwembad, direct aan het strand. Het was ca 30 minuten rijden vanuit de vorige plaats. We zitten nu in “ Tradisi Villa’s” ook een prachtig ressort. Type de naam maar een in op google, dan kun je bij de foto’s zien hoe mooi het hier is. We betalen hier maar 35 € per nacht inclusief ontbijt. Maar ja, het is hier nog steeds laagseizoen. Het is er lekker rustig en de WiFi is goed. Meestal hebben we het zwembad voor onszelf.

Vera kreeg van de beheerster hier , verse aloë Vera bladeren om op haar billen te doen. Het ziet nog steeds rood. Volgens Vera werkte het wel verzachtend.
Vanaf het hotel is het ca 50 meter zwemmen, en daar begint het koraal. Niet zo mooi als op het eiland Kanawa, maar er zit volop vis, en zeker bij eb is het aardig. Rechs in de baai op de foto ligt Koral Garden. Daar vind je op de zeebodem een aantal beelden , boedha's etc. Daar moeten we nog een keer gaan snorkelen.
Vanuit hier kun je ook met de boot snorkeltrips maken. En dolfijnen bekijken. Dat gaan we ook nog wel een keer doen. Overigens is het dorpje zo klei. Dat het niet op de kaart staat.

Verder doen we hier rustig aan, lekker eten. Het warme weer is wel vermoeiend, na het eten gisterenavond en twee large bintangs, viel ik al om 8 uur in slaap. Tot 6 uur vanochtend.
Na het ontbijt eerst gaan snorkelen en daarna de kranten lezen, Vera vermaakt zich ook best met puzzels, het zwembad, en het internet. Vandaag ook de aflevering van zondag " Boer zoekt vrouw" gezien en ook stukjes van het verkiezingsdebat. Ik kijk daar graag na . Jammer dat we er niet met de verkiezingen zijn. Hoewel 2 stemmen minder zal maar weinig uitmaken.

Het is inmiddels 8 uur in de avond . We zitten nu lekker buiten op ons terras en tellen hoeveel keer de tockay ( = gekko gecko) roept . Als je 7 keer tockay hoort roepen, mag je een wens doen ,zegt Vera. Helaas die bij ons zegt het maar 5 keer . Er valt hier op dit moment ook weinig meer te wensen .
Tot zover, eigenlijkis er weinig nieuws te melden.

Heel veel groetjes,
Ton en Vera

• 07 Maart 2017 - 17:03

Irene:

H0i Vera en Ton,

Wat genieten jullie nu van al dat moois. Een mooi hotel heel veel groen,. een heerlijk
    zwembad en goed eten. Jammer dat jullie geen Tschamba-Fii bij jullie hebben dat helpt heel goed tegen verbrandingen. Misschien toch iets meenemen de volgende keer.
    Je ziet wel het is zo gebeurd en kan heel vervelend zijn.
    Wij wensen jullie nog een paar mooie dagen, want het einde is in zicht.
    Verder willen wij jullie een fijne terugreis wensen.

Groetjes petri en irene

• 07 Maart 2017 - 17:44

Nicolette :

Hallo Vera en Ton,
    Dat is zeker een lustoord om tot rust te komen. Ik heb het opgezocht en het ziet er aantrekkelijk uit. Ook voor een mooi prijsje. Vera die zere billen zul je niet gauw vergeten. Hopelijk helpen de aloë vera bladeren. De terugreis komt in zicht dus geniet nog even. Met een lading foto's en indrukken komen jullie dan terug.
    Ik volg jullie nog steeds. Groetjes Nicolette

• 07 Maart 2017 - 22:58

Elly:

Ik zat al even te wachten op jullie verslagje over het Liberty wrak, maar ik had het blijkbaar gemist... Ik zag het net pas, toen ik dit verslagje had gelezen. Leuk dat je er gesnorkeld hebt! Een vriend van ons is vandaag teruggekomen van een duikvakantie Papua New Guinea. Hij heeft speciaal een omweg gemaakt over Bali om te kunnen duiken op dat wrak. Hij zat ook op een resort in Amed. Misschien niet de mooiste riffen, maar tijdens het duiken kun je er echt hele bijzondere critters tegenkomen (vooral op de bodem).
    Vera moet wel ontzettend verbrand zijn geweest, dat ze er zolang zoveel last van heeft gehad... Het zit Vera deze reis niet zo mee. Ik hoop dat ze toch genoeg van alle mooie dingen kan genieten!

Jammer dat het einde alweer in zicht komt... Heel veel plezier nog!