rijst - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Ton Vera - WaarBenJij.nu rijst - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Ton Vera - WaarBenJij.nu

rijst

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

12 Februari 2017 | Indonesië, Ubud

Zondag 12 januari

Hoi allemaal,

Vandaag toen we, uit onze kamer buiten kwamen , zagen we gelijk een kleine familie ceremonie.( zie foto ) Toen we later , na het ontbijt terugkwamen was het meeste weer weg. Even later op weg naar de rijstvelden, zagen we nog een grote processie voorbijkomen. Het Hindu geloof heeft hier nog een dominante rol. Overal zie je ook kleine offertjes met bloemen, rijst e.d. liggen. Soms gewoon bij de ingang van een winkel. Je moet oppassen er niet op te stappen

Ubud is niet zo groot, 30.000 inwoners. We hoefden niet ver te lopen, eer we de eerste rijstvelden zagen. We liepen over een smal verhard pad dat langzaam naar boven voerde. Links en rechts van het pad kleine waterstroompies, die het water afvoeren. En verder prachtige in terrasvorm aangelegde rijstvelden. An beide kanten van de weg., Een hele mooie tocht, waar we inclusief een stop voor het drinken van verse coccos melk, en het schuilen voor een regenbui zo'n 4,5 uur over gedaan hebben. We konden onderweg wel honderden foto’s maken. Ook zagen we mooie lotusbloemen, en eenden Zo mooi. Helaas komen er langs dit voetpad hoe langer hoe meer hotelletjes, massage en beautysalon s, en winkeltjes. Maar desondanks hebben we er erg van genoten.
Hetis onvoorstelbaar dat Indonesië nog steeds rijst moet importeren.

Uiteindelijk nog met een Indonesische man gepraat over de crematie van morgen. Het is de echtgenote van iemand uit een hoge kaste..
Vanavond willen we nog naar een Kecak voorstelling. Die begint om 7 uur. Ik moet nu nog wel even gids uitzoeken Hoe en waar.

We hadden in ieder geval , tot nu toe al een mooie dag. En de regen viel wel mee.
Vandaag ook een foto van de mooi besneden deur van onze kamer.

Heel veel groetjes,
Ton en Vera

• 12 Februari 2017 - 14:05

Laura:

Hoi Ton en Vera,
    Alweer rijstvelden bekijken ? Ik had gedacht dat jullie even zouden relaxen op Bali. Weet je dat je daar heerlijke massages kunt krijgen ? Ik heb daar wel een paar keer van genoten. Hier is de sneeuw vrijwel weer weg, maar het is nog wel heel koud. Tante Koosje is overleden en ik ga dinsdag met Rian naar de
    Uitvaart. Veel liefs.

• 12 Februari 2017 - 20:25

Marjolein:

gelukkig dat t droog werd, temperatuur dan ook goed? Hier frisjes. flink gepoetst vandaag, moet ook gebeuren. Nu even tijd voor jullie verslagen en foto's. groetjes.

• 12 Februari 2017 - 21:21

Harriet:

Ubud schijnt het historisch en culturele centrum van Bali te zijn, dus genoeg te beleven.
    Veel plezier met de dansvoorstelling!
    Hartelijke groet, Harriet.