Het Japanse wrak - Reisverslag uit Tulamben, Indonesië van Ton Vera - WaarBenJij.nu Het Japanse wrak - Reisverslag uit Tulamben, Indonesië van Ton Vera - WaarBenJij.nu

Het Japanse wrak

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

10 Maart 2017 | Indonesië, Tulamben

Vrijdag 10 maart

Hoi allemaal,
Gisteren was het minder heet, zijn we naar het volgende dorpje gewandeld om ergens de terugvlucht naar Jakarta te boeken. Dat is helaas nog niet gelukt.
Wel hebben we vandaag voor 3 nachten een hotel geboekt in het oude gedeelte van Denpassar ( Inna Bali Hermitage hotel) .
Vandaag hebben we een boottocht gemaakt met zo’n typisch Balinese boot. Onderweg 3 keer gesnorkeld. De eerste keer was bij een Japans wrak. Dat was erg mooi. Veel vis. Het lag op ca 2 meter en je kon het net aanraken.
Het water was kristal helder. De eerste 10 minuten zwommen we er met zijn 2tjes, lekker rustig. Daarna kwamen er van de kant een groepje snorkelaars en een paar duikers en was het nogal druk.
Daarna hebben we nog op een plaats gesnorkeld met hele grote koralen Overal is het koraal weer anders. Nu waren er metersgrote bloemkolen , daar zat wat minder vis,. Onze boot volgde ons met de stroom mee, zodat we niet tegen de stroom op terug hoefden te zwemmen. Vera heeft steeds ook meegezwommen Het gaat weer goed met haar satétjes. Ze nu toch maar een strakke legging aangedaan als extra voorzorg.
Wel twee uur lang gesnorkeld. Als je bij google intypt japanese wreck Bali kun je filmpjes van het wrak en de vissen bekijken.
De rest van de dag verder rustig aan gedaan. Zondag dus naar Denpassar, daar nemen we de 15 maart het vliegtuig terug naar Jakarta terug.

Heel veel groetjes,
Ton en Vera
PS Rina gefeliciteerd met jouw verjaardag, en veel plezier met de auto.