Slot - Reisverslag uit Breda, Nederland van Ton Vera - WaarBenJij.nu Slot - Reisverslag uit Breda, Nederland van Ton Vera - WaarBenJij.nu

Slot

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

23 Maart 2017 | Nederland, Breda

Hoi allemaal,

We zijn weer thuis. Ook weer goed, en hoe lekker kan , na twee maanden, een boterham met kaas weer zijn. We zijn nog niet helemaal gewend aan de 7 uur tijdsverschil. Om 4 uur staan ‘s nachts klaarwakker zijn en dan maar opstaan. Maar geleidelijk verschuift dat tijdstip elke dag een beetje op, en wordt alles weer als vanouds.

Vrijdag gingen we met de taxi terug van Bogor naar Jakarta. Daar hadden we weer het hetzelfde hotel geboekt als op de heenweg en hebben we ook in hetzelfde visrestaurantje gegeten. Zaterdag, 18 maart, de dag van onze terugvlucht naar huis, was een regenachtige dag in Jakarta. We hebben dus maar lekker uitgeslapen en om half vijf s' middags vertrokken we richting Soekarrno Hatta, het vliegveld.

Daar werd , bij de controle van het stempel in onze paspoorten, geconstateerd dat we voor 14 maart het land hadden moeten verlaten. We werden inderdaad uit de rij geplukt en naar een rommelig kamertje geleid. Ik had op het internet opgezocht wat er zou kunnen gebeuren. Mijn vrees, de koffers overhoop gehaald te zien worden en zolang vastgehouden te worden, dat je je vlucht mist, bleek gelukkig ongegrond. De dienstdoende officier legde keurig uit dat wij een overtreding hadden begaan door ons visum met 5 dagen te overschrijden, en noemde de 300 000 rupia boete die daar per dag op staan. Uit zichzelf berekende hij dat dit de 64ste dag was dat we ons in Indonesië bevonden, en dat we dus slechts voor 4 dagen de boete moesten betalen. Hij informeerde of we die 2,4 miljoen rupia bij ons hadden. Nadat hij en een ontvangstbewijs had uitgeschreven en ik de 24 briefjes van 100 000 had uitgeteld , konden we gaan. Opgelucht over deze correcte behandeling , verlieten we het benauwde, kamertje.

Precies 28 uur na ons vertrek uit ons hotel in Jakarta, waren we weer thuis. We hebben alles bij elkaar een geweldige reis gehad.
Nogmaals bedankt voor al jullie leuke reacties op onze blog. We zijn ook benieuwd hoe het Radboud en Elize straks in Indonesië zal vergaan. Zij gaan in mei.

Heel veel groetjes
Ton en Vera
P.S. De laatste foto’s van ons bezoek aan Bogor zijn inmiddels ook allemaal geplaatst.

• 23 Maart 2017 - 11:39

Ton:

Welkom thuis...........en nu weer dromen over een volgende bestemming ?

• 23 Maart 2017 - 12:05

Eric:

Supergave reis geweest, zeg. Leuk om te volgen! Welkom thuis!

• 23 Maart 2017 - 12:40

Monique :

Hoi Vera en Ton,
    Goed te horen (lezen) dat jullie zonder problemen, na zo'n geweldige reis, weer thuis zijn beland.
    Hartelijk dank voor het leuke verslag dat ik steeds met veel plezier heb gelezen. Tot gauw.
    Groet,
    Monique

• 23 Maart 2017 - 14:50

Nicolette :

Hallo Vera en Ton,
    Welkom thuis. Jullie hebben het mooie weer mee genomen. Ik heb Eribaatje vanmorgen uit de winterstalling gehaald. Dan komt de zin vanzelf om er weer op uit te trekken. Geniet de luxe van jullie eigen huis.
    Groetjes Nicolette

• 24 Maart 2017 - 22:23

Heleen:

Denkend aan Indie, vrij naar Marsman :

Denkend aan Indie zie ik natte sawa's
    op getrapte hellingen vol rijstplantjes staan;
    rijen vulkanen waarvan de Bromo
    regelmatig een rookpluim laat gaan.
    En tussen de akkers wonen de mensen
    in dessa en kampong...
    de nachten gevuld met muziek van
    gamelan en krontjong.

Hartelijk bedankt voor je verslagen en foto's en geniet van de bruine boterham met kaas - welkom thuis.