Eindpunt Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Ton Vera - WaarBenJij.nu Eindpunt Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Ton Vera - WaarBenJij.nu

Eindpunt Vietnam

Door: Ton en Vera

Blijf op de hoogte en volg Ton

05 Maart 2016 | Vietnam, Hanoi

Hoi allemaal,
Vandaag zijn we vanuit Sa Pa naar Hanoi gereisd. Na een reis van 7 uur hier aangekomen. De afgelopen dagen in Sa Pa niet zo heel veel gedaan. Het was er tamelijk mistig. Vanuit ons raam zag je tekens grote mistflarden vanuit het dal over het dorp omhoog komen. En sinds onze verhuizing naar het Sapa House merkten we ook dat klimmen voor ons niet meer weggelegd is. Als we de paar honderd meter van het dorp naar ons hotel, liepen kwamen we hijgend boven. Bovendien was Vera een dag( voor het eerst deze vakantie) niet lekker.
Als je over de rondweg rijdt, een weg op palen hoog boven de stad, dan ziet Hanoi er niet zo aantrekkelijk uit. Maar een maal hier aangekomen, en in een taxi door de oude stad rijdend, is het meteen totaal anders.
Hanoi is leuker dan Ho Chi Min City. Straten met overal leuke winkeltjes, We hebben na aankomst meteen een stadswandeling gemaakt. Geen grote keten winkels, maar allemaal kleine winkeltjes. Straatjes met bamboe, met ijzerwaren, met geneeskundige kruiden , papier, linten, knopen, ballonnen, lampionnen en en natuurlijk ook souvenirwinkeltjes. Alle souvenirs die we onderweg gezien hebben kun je trouwens hier kopen. Op straat worden allerlei etenswaar bereid en te koop aangeboden. Het is er wel druk met mensen en scooters. We zijn van plan een par dagen hier te blijven
We zitten hier in een aardig hotelletje vlak bij het water poppentheater. De service is geweldig. Bij aankomst kregen we meteen een bakje koffie op de kamer geserveerd, en kregen we een we een plattegrond en uitleg. Het hotel heeft een waardering van 9.2
Het weer hier vanmiddag het miezerde een beetje. Hele fijne druppeltjes, waarvan je net niet nat werd. De temperatuur ongeveer 24 graden. De rest van de week wordt het warmer.
Nu liggen we, na het eten uitgeteld , op bed. Zo’ n reis en stadswandeling is toch vermoeiende dan je denkt.

Groetjes
Ton en Vera

• 05 Maart 2016 - 16:28

Henri.:

Hallo Vera en Ton,

Wat een reis!!
    Het zal straks thuis best wel even wennen zijn!
    Een hele uitdaging om alles op tijd te regelen.
    Straks thuis lekker uitrusten van alle indrukken.
    Bedankt voor de prachtige verslagen en foto's.
    Hopelijk zien we elkaar met de Pasen.
    Voor de rest straks een goede terugreis en
    een goede thuiskomst.

Hartelijke groeten,

Henri.

• 05 Maart 2016 - 18:24

Niek:

Hallo Ton en Vera,

Wat een indrukken en wat een mooie reis maken jullie. Neem op tijd je rust. Hopelijk gaat het weer beter met Vera. Geniet van het betere weer. Hier is het echt Hollands en koud.

Groeten van ons beiden.

• 05 Maart 2016 - 19:17

Riet:

Erg leuk jullie reisverslagen ! Ik mis wel een foto van de slaapbus, Zou het zelf niet zo gauw durven. Petje af voor jullie. Nog een goede week en dan uit rusten van de vakantie !
    Herman is steeds erg moe. De artsen hebben nu besloten een nieuwe hartklep te plaatsen.
    De vooronderzoeken zijn al gedaan. We wachten af .
    Nog fijne dagen en een goede terugreis gewenst.

• 06 Maart 2016 - 13:08

Keesvanderiet:

Hallo met Kees jullie hebben niet zoveel gedaan
    Het was er mistig en miezerig
    En Vera was ook niet lekker
    Maar hopelijk een goede thuiskomst
    Groeten van de buren

• 06 Maart 2016 - 16:02

Nicolette:

Hallo Vera en Ton,
    Sapa was vermoeiden zo te lezen maar de lucht rook er vast fris. Anders dan in Hanoi waar zoveel brommers en auto's rijden. Maar een stad om van te houden. Zoveel levendigheid, winkeltjes, handel, eethuisjes en vriendelijke mensen. Jullie hotel bij het Kiem meer is in ieder geval luxe en daar kun je goed tot rust komen. Nog een tip: bezoek het Women Museum, zeker de moeite waard om een paar uur rond te lopen. Misschien ontmoeten jullie Dai nog. Zo ja, doe hem de groeten, van mij. Heel goede laatste dag/dagen en goede en veilige terugvlucht. In Nederland hoor ik graag jullie herinneringen. Groet van Nicolette

• 17 Maart 2016 - 15:15

Keesvanderiet:

Hallo met Kees ik hoop dat jullie een leuke vakantie hebben gehad.
    Nog bedankt voor je kaart..
    We hebben hier ook niet te klagen over het weer.
    Groeten van de buren.