Hanoi vervolg - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Ton Vera - WaarBenJij.nu Hanoi vervolg - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Ton Vera - WaarBenJij.nu

Hanoi vervolg

Door: Ton en Vera

Blijf op de hoogte en volg Ton

07 Maart 2016 | Vietnam, Hanoi

HOi allemaal,
We hebben gisteren en vandaag het oude stadscentrum bekeken. Mooie oude gebouwen in Franse stijl. De grote gebouwen nog redelijk in takt, kleine en vooral smalle huizen zijn voorzien van afdakjes enz. Niet mooi wel functioneel. Mensen leven en werken voor hun winkeltje op de stoep. Veel ruimte voor voetgangers is er vrijwel niet ook omdat al die scooters er ook op staan geparkeerd
Bij het Hoan Kiemmeer (meer van de teruggeven zwaard) was het op zondag druk met flaneren van de lokale bevolking. Vooral jonge stelletjes die op de foto moeten. Zouden ze hier de selfies uitgevonden hebben? Midden op het met is een eilandje met het schildpadden paviljoen. Er leefde tot een paar weken velden nog een 200kg. zware Yangtze-weekschilpad in het meer die 100 jaar oud zou zijn. Er zijn nog slechts vijf exemplaren op de hele wereld.
Hanoi is een prettige stad om door te lopen. Geen al te opdringerige verkopers e.d. Je krijgt er zeker meer ruimte om iets bekijken en e.v. te kopen.
Gisterenavond zijn we naar het water poppentheater geweest. De avond daarvoor hadden we op advies van de receptionist van het hotel, gegeten in een zeer druk restaurantje. Maar van dat eten hadden we toch een beetje last. De voorstelling , met een prima Vietnamees orkestje was leuk. Alleen halverwege de voorstelling begon ineens mijn maag op te spelen, en kotsend moest ik de voorstelling verlaten. Gelukkig zaten we aan de zijkant en heb ik niemand bevuilt dan mijzelf.
Gelukkig was ik er niet ziek van. Terug in het hotel was Vera nog lang bezig mijn kleren schoon te wassen.
We hebben gisterenmiddag voor a.s woensdag een vlucht geboekt terug naar Bangkok. ( Jet air ). Na zo’ n 7 weken weer weg uit Vietnam, een land dat we iedereen kunnen aanbevelen en waar we een heerlijke tijd hebben gehad. Daarover later nog meer. Dat wil nog niet zeggen dat onze vakantie over is. We gaan nog even een aantal dagen naar Ko Samet, een eilandje in Thailand . We waren daar al eerder in 2004 net na de tsunami. Even nog een paar dagen heerlijk strand vakantie.
Tot zover ,
Groetjes
Ton en Vera

• 08 Maart 2016 - 01:08

Liesbeth:

Ha Ton en Vera , ja , jullie vakantie gaat een beetje naar het einde. Goed om nog even bij te komen in Thailand. Kunnen jullie ook wat van de wederopbouw zien . In Nederland sneeuwt het en even daarna schijnt de zon weer .Het kan alle kanten opgaan . Nu net thuis van een avond werken , en het was nu weer regenachtig .Gelukkig weer vier dagen vrij , mijn hoofd staat er niet naar .Zaterdagavond onze buurman overleden. Voor de derde keer naar een crematie dit jaar .Deze man laat vrouw en twee zonen achter ,De straat gaat een beetje uitsterven op deze manier. Ik moet er niet teveel bij na denken .Er zijn geen bruiloften meer nu we ouder worden . Maar dit is niet leuk .Jaap ligt al op een oor en ik ga hem volgen , het is weer mooi geweest. De poes komt binnen van zijn uitje in de tuin . Hij zal het alleen moeten doen vannacht . Groetjes maar weer.