De Da Lat Easy riders - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Ton Vera - WaarBenJij.nu De Da Lat Easy riders - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Ton Vera - WaarBenJij.nu

De Da Lat Easy riders

Door: Ton en Vera

Blijf op de hoogte en volg Ton

12 Februari 2016 | Vietnam, Ðà Lạt

Hoi allemaal,
Vandaag een mooie tocht gehad door een bergachtig landschap.
Vanmiddag rond half een kwamen we in Da Lat aan. We werden in het centrum afgezet. Onderweg reden we honderden scooters voorbij die allemaal ook daarheen reden. Het is een populaire plaats voor Vietnamese toeristen en het is vrijdag ,het begin van het weekend.
Ik had er een hard hoofd in of we snel onderdak zouden vinden. Dus ik loosde Vera een cafeetje in en samen dronken we eerst een ijskoffie. Ik wilde Vera daar met de koffers parkeren en alleen verder zoeken. In het café nog kwamen we Loi tegen, een Vietnamees die werkt voor de Da Lat Easyriders, ( de echte ) motorrijders die op de motor toeristen rondrijden door Vietnam. Hij heeft net een huis gekocht en bood ons een kamer aan. Dus ik mee op de motor naar zijn huis om de kamer te bekijken. Een prima kamer naast de douche en de toilet. We hebben zelfs internet.
Morgen gaan we een dagje met hem op stap om de omgeving te bekijken . Vera bij hem achter op de motor en ik op een scooter. Loi spreekt prima Engels en je kunt hem alles vragen. We hebben ook zijn boekje gezien met aanbevelingen van mensen die met hem op de motor een aantal dagen zijn meegereisd. Allemaal lovend.
We doen het maar een dag.
Vanmiddag zijn we Da Lat in geweest, een drukke stad. Voor een dagje leuk, daarom verheugen we ons op morgen.
Vanavond hebben we hotpot gegeten. Zie foto. Het weer is hier zonnig maar lekker. Vanavond voelde het hier, op 500 m hoogte, zelfs een beetje kil aan.
Groetjes ,
We maken het nog steeds goed. Ik hoop ook de foto’s van gisteren te plaatsen .

Groetjes ,
Ton en Vera

• 12 Februari 2016 - 15:45

Ton En Tonny Homan:

Hallo Vera en ton.

Wij hebben net ons Hefdak ontvangen.Het ziet er goed uit.
    Vera dat Ton je zo achterlaat , Maar je vertrouwde hem dat hij je wel op komt halen.
    Maar jullie zien wel wat van Vietnam.De vorige reizen zaten jullie volgens mij meer in en op het water.
    De foto,s zijn heel mooi en die kleuren. Hier schijnt eindelijk de zon maar het is wel fris.en niet zo veel wind meer.
    Geniet ervan om bij iemand prive te logeren, is weer eens wat anders.

Groetjes van Ton en Tonny.

• 12 Februari 2016 - 16:34

Ton En Vera:

de foto's van gisteren zijn bij chinezen geplaatst
    ton en Vera

• 14 Februari 2016 - 22:56

Heleen Pijl:

Leuk he, als je zomaar weer mensen ontmoet, die je op weg helpen en onderdak bieden - dat is een fijn gevoel. Ik weet niet of de eerdere reacties ontvangen zijn, maar in ieder geval nog : chuc mung nam moi en lekker blijven genieten.