Wonosobo - Reisverslag uit Wonosobo, Indonesië van Ton Vera - WaarBenJij.nu Wonosobo - Reisverslag uit Wonosobo, Indonesië van Ton Vera - WaarBenJij.nu

Wonosobo

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

23 Januari 2017 | Indonesië, Wonosobo


Hoi allemaal,

Maandag 23 januari
Vandaag zijn we vertrokken uit ons geweldige ressort tussen de rijstvelden. We zitten nu in Wonosobo in een stijlvol oud koloniaal hoel : het Kresnahotel. Tussen de kamers zijn binnenrtuinen aangelegd.
Veel toeristen zijn er niet. We hebben tot nu toe een groep Nederlandse toeristen gezien van Foxreizen.

De rit hierheen was prachtig, Eerst hebben we nog een hindoetempel bezocht dicht bij de Borobudur. Er stonden kolossale beelden in Hoe heeft men dat in die tijd voor elkaar gekregen. Verder gingen we over een bochtige dwars door de heuvels , soms heel stijl.
Java is prachtig ,zo overweldigend groen en zoveel prachtige rijstvelden ,soms verscholen tussen de palmbomen. We hebben eindeloos zitten kijken.

Toen we een keer stopten om foto’s te maken, zagen we een mannetje bezig betonstenen te maken. Hij had zelfs niet eens een cementmolen .en maar een malletje.
Hier zijn we de stad ingelopen en naar de markt geweest.
We maken het nog steeds goed.

Groetjes,
Ton en Vera



  • 23 Januari 2017 - 15:59

    Laura:

    Hallo Ton en Vera,
    Bedankt voor jullie reisverslagen. Ik vind het prachtig om zo met jullie mee te genieten. Ik zie ook weer schitterende dingen terug van mijn reis naar Indonesie in 1998. Hier is alles goed. We hebben een prachtig weekend gehad ivm 66 jarig bestaan van 't Puitenol. Ik heb weer samen met Paul Verbeek gezongen en voelde me weer in de 7e hemel !

  • 23 Januari 2017 - 16:27

    Liesbeth:

    Ha Ton en Vera ,

    Ja , al die foto's , het is werkelijk schitterend .
    Dat mooie groen , en die tempels.Fijn om het zo mee te maken.Vanaf mijn bank . Een vakantie gevoel heb ik toch wel sinds ik ziek ben . Reisziekte is zoeiets als een chemokuur . En ik moet niets .Uitslapen als ik wil , eten als ik wil en sinds kort ook foto's maken als we eens iets leuks doen . Jaap en ik hebben nu beiden een smartphone . Hadden we eerder aan moeten beginnen. In Nederland wordt geschaatst, maar echt veilig is het niet . Hebben jullie wat meegekregen over de inauguratie van Trump?Tja en nu maar afwachten hoe de volgende vier jaar er voor Amerika en ons uit gaan zien . Zijn jullie al weer terug met de verkiezingen?
    Geniet maar weer lekker verder , wij lezen wel mee. En als jullie rijst en van al het lekkers eten , eten wij zuurkool met worst .
    Groetjes.

  • 23 Januari 2017 - 22:23

    Heleen:

    Hallo - Wonosobo : John is met zijn ouders van Sumatra naar Java gereisd na de Japanse inval. Hoogstwaarschijnlijk heeft John gewoond naast het Kresna Hotel. Met onze zoons zijn we in 1978 ook weer in W. geweest en heeft John alles weer teruggezien. Daarbij hebben we ook het natuurzwembad bezocht, dat ook in een boek van ???? beschreven wordt en waar hij toendertijd uiteraard heeft gezwommen. Vraag dat nu maar niet meer aan hem! Wij zijn alle kleuren weer voor ons. Niet oververmoeid raken.

  • 25 Januari 2017 - 10:32

    Marjolein :

    Heerlijk jullie beschrijving van de omgeving, prachtig. Ik ben inmiddels bij de reumatoloog geweest en er zijn allerlei onderzoeken gedaan, over twee weken terugkomen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Actief sinds 11 Dec. 2013
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 80376

Voorgaande reizen:

06 December 2017 - 13 December 2017

Onverwachts een weekje Marokko.

17 Januari 2015 - 15 Maart 2015

Overwinteren

13 Januari 2015 - 14 Maart 2015

Overwinteren

15 Januari 2014 - 11 Maart 2014

Mijn eerste reis naar de Filipijnen

12 Januari 2017 - 30 November -0001

Overwinteren 4 Indonesië

Landen bezocht: