Van Tho - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Ton Vera - WaarBenJij.nu Van Tho - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Ton Vera - WaarBenJij.nu

Van Tho

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

23 Januari 2016 | Vietnam, Can Tho

Hoi allemaal,

Vanuit onze volgende hotelkamer kijken we uit op de rivier, en op de prachtige brug.
We zitten nu in Can Tho.
De reis hier heem was apart. Vanochtend moesten we ons melden bij het reisbureautje op de hoek, waar wij geboekt hadden.
Die belden voor ons een taxi. Die bracht ons naar een busstation. Daar aangekomen werden we door iemand naar de wachtkamer verwezen. Iemand anders bracht onze koffers. Die zelfde man kwam zonder iets te vragen met twee kaartjes voor de bus aanzetten. Hij sprak geen woord Engels maar maakte ons duidelijk dat de bus om 10 uur vertrok.
Om half tien kwam hij ons roepen dat de bus er was.

Het was een bus met tamelijk smalle zitplaatsen. Wij vertrokken , zonder dat iemand ons naar de bus kaartjes vroeg
Na een tijd stopte de bus, op een groot busstation, en ik zag plotseling onze koffers buiten staan..
Naast onze bus stond een andere bus en iemand gebaarde in te stappen..
Onze bagage ging in de kofferruimte en ik kreeg een ontvangstbewijzen.
Bij het instappen kreeg ik een plastic zak en moest ik mijn schoenen uitdoen,
En ze erin stoppen.
In de bus waren geen stoelen maar een soort smalle bedden. Twee boven elkaar, 3 in de breedte van de bus.
En liggend vervolgden we onze reis.
Onderweg kregen we nog een flesje water en een lekker broodje.keurig verpakt.En dat alles voor nog geen 8 €p.p.
Onderweg een beetje geslapen,, en ook naar buiten gekeken. Vrijwel geen foto's gemaakt.
Morgenochtend is het vroeg opstaan.Om half zes vertrekken we naar de floating markt hier. We hebben een tocht geboekt in een klein bootje. We gaan ook naar een markt 17 km verderop en terug via smalle kanaaltjes.
Het beloofd weer een mooie dag te worden.
Verder is het vandaag rustdag.

Groetjes ,
Ton en Vera

• 23 Januari 2016 - 13:35

Ton En Tonny:

Hallo Ton en Vera.
    Dus jullie hadden Vip behandeling met die bus.Die bovenste bed had zeker een hek ervoor.
    Grappig je schoenen uit trekken in de bus.
    Goede reis verder, Hier is zonnig en 8 graden.
    Groetjes van Ton en Tonny.

• 23 Januari 2016 - 13:42

Liesbeth:

Goedemiddag , kan alleen maar beamen dat het in Nederland een mooie dag is . Ga zo werken en dan merk ik er niet veel meer van . In de nieuwbouw heb je niet in de gaten wat voor weer het buiten is . Erg jammer. Gelukkig maar een avond. Een ruil voor een collega die een feest had . Morgen gewoon lekker thuis met de kinderen en vrienden .Lekker eten met zijn allen .En daarna nog heerlijk van vrije dagen genieten. Fijn weekend voor jullie .

• 23 Januari 2016 - 14:39

Keesvanderiet:

hallo met Kees het is daar heel anders
    dan hier het is daar anders geregeld
    dan hier in Nederland
    Groeten van de buren

• 23 Januari 2016 - 14:42

Elly:

Dat is een bijzondere reis geweest. Dat zijn de dingen die je het meest bijblijven en waarom het zo leuk is om ongeorganiseerd rond te reizen.
    Geniet ervan!

• 23 Januari 2016 - 14:47

Lisa:

Dat is zeker een bijzondere reis, zou ook raar opgekeken hebben als de schoenen uit moesten in de bus.
    Ach, de slaaptrein bestaat ook dus waarom geen bus met bedden!
    Hier wordt het warmer, heeft het niet meer gevroren maar is alles wel nat.
    Gisteren mooi mijn verjaardag gevierd, nog bedankt voor de felicitaties via Vera mobiel.
    Zijn naar nieuwe bowling in Bergen op Zoom geweest + gegeten in een nieuw restaurant daar, zusje van Kook. in Roosendaal (maar dan leuker en lekkerder). Een fijne dag nog verder!
    Groetjes Lisa

• 23 Januari 2016 - 16:43

Marjolein:

Jee dat gaat wel heel apart en dan zo dat je niet met elkaar praat. In blind vertrouwen maar aannemen dat alles goed gaat....bijzonder, jullie kunnen dat. Pff, bij mij zouden de haren al overeind gestaan hebben. Daarom ga ik daar waarschijnlijk ook niet naar toe...Ik ben nieuwsgierig naar de foto's.
    Zoals Lisa al vertelde hebben we haar verjaardag gisteren gevierd (in kleine kring zoals dat heet). Bowlen in bergen op Zoom, nieuwe gelegenheid. Mooi en aan het einde ging het hartstikke goed. Moeten we meer doen. Gezellig ook. Eten op de Markt, tegenover de peperbus. Heerlijk, allerlei gerechten van Japans naar Indonesisch tot Chinees. (Vietnamees??) Groetjes van ons.

• 23 Januari 2016 - 20:02

Nicolette:

Schoon in de bus met sokken of blote voeten. Lekker relaxen in de airco-slaapbus. Op naar de Mekong Delta. Tip: koop een verse ananas die ze ter plekke op de boot schillen. Kost een prikkie en oh zo heerijk vers. Ik had vandaag een reünie georganiseerd voor een aantal aardige ex-collega's. Super gezellg was dat. We waren met z'n dertienen. Leuk jullie belevenissen te lezen. Groetjes, Nicolette

• 23 Januari 2016 - 21:11

Niek:

Hallo Ton en Vera,

Lekker spannend daar om op de plaats van bestemming te komen. Je moet daar wel mee om kunnen gaan maar ik denk dat jullie na al die reiservaringen echte professionals zijn en je daar niet al te gauw druk om maken. De foto´s zijn prachtig. GENIET VAN JULLIE VERDERE BELEVENISSEN.

Groeten, van ons beiden

• 24 Januari 2016 - 12:26

Lida En Johan:

We lezen met belangstelling al jullie avonturen, Johan wil ook naar Vietnam ,maar gaat denk ik niet door, wegens de smalle zitplaatsen.

• 24 Januari 2016 - 13:51

Rob En Ineke:

Wel een avontuurlijke reis. Apart om in een bus te slapen. Ook de foto's zijn prachtig. Het hele Vietcong gebeuren is ook herkenbaar en zeker interessant om terug te zien. De tocht met de boot door die smalle kanaaltjes zal ook wel heftig zijn. We kijken uit naar de foto's. Met Ineke gaat het goed. Nog een paar dagen tabletten.