Een warme dag in Phu Quoc - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Ton Vera - WaarBenJij.nu Een warme dag in Phu Quoc - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Ton Vera - WaarBenJij.nu

Een warme dag in Phu Quoc

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

29 Januari 2016 | Vietnam, Ðảo Phú Quốc

Hoi allemaal,
Het is hier nog steeds prachtig weer. 27 a 28 graden en elke dag een strak blauwe lucht.Het is hier de droge tijd.
Soms te warm, bleek vandaag. We hadden inderdaad 2 fietsen. Dus wij naar het stadje en naar de vissaucefabriek, behalve een hal grote stinkende houten vaten vol met gistende vis ., was er niet zoveel te zien.
Je kon in de winkel ook de vissauce proeven. Was best wel lekker, maar je mag hem niet met het vliegtuig meenemen. Hij ruikt te erg.

Toen weer verder fietsen , en er kwam een heuveltje aan. We zweten uit alle porien. En Vera raakte zelf een tikkeltje bevangen van de hitte. Ze werd misselijk. Even zitten in de schaduw en water drinken hielp, maar bij de volgende heuvel opnieuw.
Dus zijn we maar omgekeerd. Ze heeft in ons huisje een douche genomen, en is lekker een poosje gaan liggen.

Ik ben terug naar de stad gereden en ben de steegjes rond de markt en de rivier gaan verkennen. Toen ik weer bij ons huisje kwam was ik wel tamelijk verband. Vooral mijn voorhoofd en armen. Volgens Vera lijk ik no op eenn wielrenner. Mijn shirtje was kletsnat van het zweet
Na een fris biertje en wat rust zijn we nog een tijd lekker de zee in gegaan.

Daarna hebben we de fietsen terug gebracht, en zijn we lekker gaan eten.:
Vissoep, gebakken haai in kerrie en een heerlijke fruit schotel na Het was weer lekker. Onder het eten konden we " genieten" van karaoke muziek. Dat was niet om aan te horen..
Vandaag maar een tiental foto's gemaakt. Niet de moeite waard om die naar de laptop over te schrijven.
Het is vandaag de 29ste. Thea van Harte Gefeliciteerd.

Groetjes,
Ton en Vera

  • 29 Januari 2016 - 15:41

    Nicolette:

    Nou wat Vera is overkomen, overkwam mij ook toen ik daar op de fiets zat. Misselijk van de warmte en dan zijn de wegen met vals plat. Verstandig dat jullie terug zijn gegaan want je hebt nog heel wat weken voor de boeg. Toch maar dat electrische scootertje huren? Is echt heerlijk en echt niet moeilijk. Lekker briesje in je gezicht. Geniet ze.

  • 29 Januari 2016 - 18:45

    Marjolein:

    Tja zus, die warmte is niks voor ons om dan zo'n inspanning te verrichten.
    Maar lekker zo opgelost. Ik zie het helemaal voor me.
    Geniet lekker verder. Wij kijken uit naar onze vakantie, de sneeuw smelt langzaam weg...
    Nog een paar weken hoor, maar aftellen kan altijd toch?!
    Lisa is werken bij de thuiszorg, dus die reageert later nog wel.
    Jurgen gaat zo weer naar dansen, ondanks zijn vreselijk stukke knie: gevallen toen het hier zo glad was.
    Wij hebben dan het huis voor ons zelf...haha, groetjes weer hoor.

  • 29 Januari 2016 - 20:13

    Liesbeth:

    Hallo Ton en Vera , Ton verbrand , wij een rode neus van al het gesnotter. Griep in Nederland . Nu thuis van een gezellige borrel met een vriendin . Wat een aangenaam leven toch .De poes heerlijk naast me en straks lekker lezen. Boek van Jan Siebelink . Ik blijf zijn boeken prachtig vinden . Jaap is met Joost Zwagerman bezig . Vrijdag avond, leesavond. Genieten jullie ook maar .

  • 29 Januari 2016 - 20:13

    Liesbeth:

    Hallo Ton en Vera , Ton verbrand , wij een rode neus van al het gesnotter. Griep in Nederland . Nu thuis van een gezellige borrel met een vriendin . Wat een aangenaam leven toch .De poes heerlijk naast me en straks lekker lezen. Boek van Jan Siebelink . Ik blijf zijn boeken prachtig vinden . Jaap is met Joost Zwagerman bezig . Vrijdag avond, leesavond. Genieten jullie ook maar .

  • 30 Januari 2016 - 10:55

    Niek:

    Hallo Ton en Vera,

    Het regent hier pijpenstelen en het is erg grijs. Die temperaturen die jullie beschrijven moeten wij nog even op wachten.
    Maar het is toch goed afgelopen begrijp ik met die hitte op de fiets. Lekker snorkelen lijkt me een betere bezigheid. Geniet en bedankt voor de felicitaties.

    Groeten van ons beiden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ðảo Phú Quốc

Ton

Actief sinds 11 Dec. 2013
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 80451

Voorgaande reizen:

06 December 2017 - 13 December 2017

Onverwachts een weekje Marokko.

17 Januari 2015 - 15 Maart 2015

Overwinteren

13 Januari 2015 - 14 Maart 2015

Overwinteren

15 Januari 2014 - 11 Maart 2014

Mijn eerste reis naar de Filipijnen

12 Januari 2017 - 30 November -0001

Overwinteren 4 Indonesië

Landen bezocht: