Alle vervoersmiddelen - Reisverslag uit Vinh, Vietnam van Ton Vera - WaarBenJij.nu Alle vervoersmiddelen - Reisverslag uit Vinh, Vietnam van Ton Vera - WaarBenJij.nu

Alle vervoersmiddelen

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

01 Februari 2016 | Vietnam, Vinh

Hoi allemaal,

Vandaag weer een bijzondere dag. Vanochtend om 6 uur uit ons hotel vertrokken .Dus eerst , op nuchtere maag, met de taxi naar het vliegveld. Daar hadden we even oponthoud omdat het reisbureautje mijn naam verkeerd gespeld had op !zijn ticket. .Men had de letter " n" vergeten.Niet "de "maar "den".
Aan de office van Vietnam Airlines dat laten veranderen. Overigens hou ik er wel van dat, als ik ga vliegen, men op alle kleinigheidjes let.
Het propellervliegtuig vertrok op tijd en iets voor negen, waren we in Can Tho. Daar weer met een taxi naar het busstation.

Omdat ik langzamerhand door mijn geld heen was, eerst geld opnemen.
Vera gedropt in een eenvoudig koffie tentje.en ik bij een man achterop de scooter naar een pinapparaat die onze pasjes met het maestrologo accepteert.
Terug bij het busstation droegen meteen ,ongevraagd, een paar mannen onze koffers naar het juiste loket. Daar vandaan werden we naar de juiste bus gebracht.
Het was een oude bus, met een brandend wierookstokje op de bumper, waarin we langer moesten wachten dan de hele vorige vlucht duurde.
Langzamerhand vulde het hele middenlooppad zich met tassen en dozen van de passagiers.
Buiten het station nog even lekkere koffie gehaald. Je krijgt dan de plastic baker met koffie in een plastic zakje mee, en een broodje gebakje ei met groene stengel en sojacause. Echt lekker.
Na nog een voorstelling luid gekibbel, van een vrouw die met onze bus meewilde, maar naar een andere bus doorverwezen werd, vertrokken we eindelijk.
De busrit, die de 65 km moest overbruggen, duurde een klein uurtje.
Bij het busstation liet ik de naam en adres zien van de homestay , waar we kamer geboekt hadden.
Met de taxi door de stad. Even later werden we bij een veerpond afgezet.
Dus met de veerpond de rivier overgestoken. Daar waren geen taxis meer .
Dus met alle bagage ieder op een scooter over nauwe weggetjes, soms maar een meter breed naar onze homestay.
En toen konden we niet verder. Het een meter brede pad voor ons werd opnieuw geasfalteerd. De scootersrijders belden naar onze homestay.
Even later kwamen twee mannen ons van de andere kant tevoet tegemoet, namen onze koffers op hun schouders, totdat we op hun scooters verder konden. Dus even lopen.
Zo kwamen een uiteindelijk om half een aan op onze homestay. We zitten hier in een landelijke omgeving. Overal mangobomen langs het weggetje.

Hier is ook een Nederlands echtpaar, van ca 70 jaar , die de Delta met de scooter gedaan hebben ( 4 dagen lang )
Morgenvroeg om 6 uur gaan we met hen en nog een Duits stel met opnieuw een bootje naar Cai Be.
We wilden hier fietsen of een scooter huren, maar dit lijkt ons uiteindelijk mooier. Het is hier vandaag heet .Te heet om zelfs een stukje te wandelen., wat we wel geprobeerd hebben. Maar midden op de dag kun je daar beter niet aan beginnen.
Meer hebben we vandaag niet te melden. We doen maar eens rustig aan
Groetjes
Ton en Vera

  • 01 Februari 2016 - 11:28

    Lida En Johan:

    Heerlijk dat het daar zo lekker warm is.,maar ik zeg ook doe het kalm aan zodat je de hele vakantie nog kunt genieten
    Veel plezier
    Lida en Johan

  • 01 Februari 2016 - 11:52

    Liesbeth:

    Dat lijkt me een goed idee .Kalm aan doen in die hitte . Echt Ton geef mij maar een wat kouder land .Zoveel vervoersmiddelen als jullie in een korte tijd gebruiken daar doe ik jaren over , e dan sla ik een scooter over .Jeetje . ik zie het hier al voor me , mensen die je bagage op hun schouder dragen . Nog steeds een wereld van verschil . Maar........ nog altijd blij dat ik in Nederland woon .Veel plezier met de bootreis morgen..

  • 01 Februari 2016 - 13:17

    Inge:

    Wat een vervoers-avontuur, geweldig om te lezen.
    Ik zie het al helemaal voor me, met bagage en al achterop een scooter.
    Jammer dat daar waarschijnlijk geen foto van gemaakt is ;-)

  • 01 Februari 2016 - 13:20

    Jack:

    Dag Ton en Vera,
    Dit weekend kwam toevallig dat programma over de gevaarlijkste wegen op de televisie.
    Dit keer reden Bram Moscofiets en Wibi de pianospeler samen deze weg.
    Ze bezochten ook de tunnels enz. Er liepen veel koeien, geiten, honden enz. op straat.
    Op de route die ze gingen rijden, vielen dagelijks 30 verkeersdoden...
    Ook blijkt overal toch nog veel onontplofte munitie te liggen van de oorlog.
    Vooral resten van fragmentatiebommen, ter grootte van een sneeuwbal.
    Wibi mocht er 3 laten ontploffen en het waren 3 flinke klappen.
    Overal waar gegraven wordt, kan er dus nog wat liggen.
    Eerlijk gezegd, het zou niet mijn vakantieland zijn.
    Wat zit er b.v.nog aan ontbladeringsgif in de groenten, die je te eten krijgt ?????
    Je kunt wel zeggen, daar denk ik maar niet aan, maar ik doe dat wel,
    en daarom zou het niet mijn vakantiebestemming zijn. Ieder zijn keus.
    Ik wens jullie toch heel veel plezier.
    Jack

  • 01 Februari 2016 - 15:25

    Niek:

    Hallo Ton en Vera,

    Wat een belevenissen. Dat propellervliegtuig lijkt ons wel spannend om in mee te vliegen. Bram M. en Wibi hebben ook halsbrekende toeren op de wegen uit moeten halen om het te kunnen navertellen:
    (gedeelte Ho Chi Minh Trail) Hopelijk gaan jullie niet de moeilijkste wegen berijden.
    Wij hebben de indruk dat jullie het goed naar de zin hebben. Geniet verder van alle moois daar.

    Groeten van ons beiden.

  • 01 Februari 2016 - 16:56

    Ton:

    Uit de film "Goodmorning Vietnam":
    Robby Wiliams: " The weather forecast in Vietnam" : " it's hot, It's damed hot"

  • 01 Februari 2016 - 19:23

    Rob En Ineke:

    Wat een reis, bus, boot, scooters. Hopelijk gooit de hitte geen roet in het eten. Jullie genieten ervan. Neem op tijd je rust. Met Ineke gaat het steeds beter nu een week zonder medicijnen!

    Gr Rob en Ineke

  • 02 Februari 2016 - 21:34

    Keesvanderiet:

    Jullie komen op veel plaatsen en hebben al veel gezien
    Jullie komen op veel plaatsen
    Spellen ze jullie naam ook nog verkeerd.
    Een vrouw ging ook nog kibbelen
    Die was het er duidelijk niet
    Mee een
    Het schijnt daar mooi weer te zijn
    Het was hier ook zonnig maar niet zo warm
    Groeten van buren.

  • 02 Februari 2016 - 21:37

    Marjolein:

    Even wat later een reactie van mij, afgelopen dagen kon ik er niet in om jullie avonturen te lezen, aangezien
    velen wel gereageerd hebben, zal dit een plaatselijk probleem zijn geweest
    Vooral de zin:.."we doen maar eens rustig aan.." sprak mij wel aan. Jullie zijn toe aan vakantie zou ik zeggen, zoveel indrukken, zoveel belevenissen, zoveel avonturen....poeh!
    Hier is het rustiger hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Vinh

Ton

Actief sinds 11 Dec. 2013
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 80606

Voorgaande reizen:

06 December 2017 - 13 December 2017

Onverwachts een weekje Marokko.

17 Januari 2015 - 15 Maart 2015

Overwinteren

13 Januari 2015 - 14 Maart 2015

Overwinteren

15 Januari 2014 - 11 Maart 2014

Mijn eerste reis naar de Filipijnen

12 Januari 2017 - 30 November -0001

Overwinteren 4 Indonesië

Landen bezocht: