Barrevoets - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Ton Vera - WaarBenJij.nu Barrevoets - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Ton Vera - WaarBenJij.nu

Barrevoets

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

07 Februari 2016 | Vietnam, Mui Ne

Hoi allemaal,
Vandaag eerst ontbeten: een lekker stokbroodje met omelet en salade, of noedelsoep als je dat lekkerder vindt. Daarna een lekker fruit drankje en fruit toe.
Na het ontbijt eerst samen een strandwandeling gemaakt ,daarna gezwommen en nog wat in de halfschaduw op een strandbad gelegen.
Nu op de kamer met de deuren van het balkon open. Wel met de airco aan. Tot nu toe hebben we al drie weken stralend weer en geen druppel regen gehad.
Op het eind van de middag ben ik nog de fairy stream gaan lopen. Het is hier een half uurtje lopen vandaan. Je loopt op blote voeten door een riviertje langs prachtige zandduinen. Leuk. Hoewel ik eerst huiverig was om op blote voeten te gaan, maar door de zandverstuivingen loop je op fijn zand.
We hebben ons gisteren een dag vergist, morgen is het pas Chinees nieuwjaar loop De meisjes op de foto lieten ons hun Engelse schriftjes zien. Ze waren beide 8 jaar.
Vandaag werd er druk geveegd en werden de stoepen schoon gespoeld en de rommel in plastic vuilniszakken gedaan. Je ziet het verschil meteen. De Vietnamezen zijn altijd aan het werk.
De meeste restaurantjes zijn of dicht of hebben i.v.m.TET een beperkt menu.
Volgens een bericht op WaarBenJij.nu kunnen er weer reacties geplaatst worden, maar hier werkt het helaas nog niet. Ik krijg ook geen contact met de beheerders ervan. Je kunt ons ook emaillen : tonenverareizen@gmail.com
Morgen om 13. uur vertrekken we naar Nha Trang.. We worden hier bij het hotel gehaald. In Nha Trang hebben we ook al een hotel geboekt.
Groetjes,
Ton en Vera

  • 08 Februari 2016 - 02:17

    Jack:

    Dag Ton en Vera,
    Als het goed is, kunnen we nu weer reageren op jullie reisverslagen.
    Ik had zondag een mailtje gestuurd naar Waarbenjij.nu en al 2 uur later kreeg ik dit berichtje:
    Het zou weer moeten werken :-)
    Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het graag!
    Met vriendelijke groet,
    WaarBenJij.nu Helpdesk

    Sturen jullie ze ook een complimentje voor de snelle service ?

    Maandag gaan waarschijnlijk diverse grote Carnavalsoptochten niet door wegens storm.
    Tot nu toe verloopt Carnaval vrij rustig op enkele kleine incidenten na.
    Ik wens jullie ook een mooi feest toe daar.
    Gr.Jack

  • 08 Februari 2016 - 15:13

    Keesvanderiet:

    Het is heerlijk weer daar
    Dat je met blote voeten kunt lopen
    Hier is het maar winderig
    En sommige optochten zijn afgelast
    Groeten van de Buren.

  • 08 Februari 2016 - 16:54

    Niek:

    Hallo Ton en Vera,

    Storm hier! Carnaval optochten zijn op meerdere plekken afgelast. Maar bij jullie is het weer gelukkig aangenamer. Het verzenden lukte ons ook niet. Hopelijk gaat deze keer wel lukken. prettig verblijf verder.

    Groeten, van ons beiden.

  • 09 Februari 2016 - 19:29

    Nicolette:

    Hier de reactie die niet geplaatst kon worden:

    Hallo Ton en Vera, wat leuk te lezen dat jullie de scooter nu echt gevonden hebben als vervoermiddel om je gemakkelijk te verplaatsen. Ik begrijp dat Vera achterop zit en niet zelf een scooter rijdt? Heerlijk dat zwoele windje om je heen en rustig rijdend. Het Vietnamese verkeer lijkt voor ons een chaos maar er zijn wel degelijk spelregels. De hoofdregel is: je botst niet tegen iemand op en wie de meeste haast heeft mag voor gaan. Ook in Hoi An en Hue is het goed te doen om op de scooter te rijden. De grote stad Danang is drukker in het verkeer maar wel te doen. In Hanoi heb ik me niet op de scooter gewaagd maar enkel achterop gezeten bij ervaren scooterrijders. En dan nog vaak met de ogen dicht!
    Het is duidelijk dat jullie Vietnam ook aanbevelen om te gaan ontdekken. Heerlijk eten en vriendelijke, gastvrije bevolking. Leuk hè als je op zo'n verre reis steeds dezelfde reizigers tegen komt en samen wat tijd doorbrengt en verhalen uitwisselt.
    Ik ga vandaag proberen mijn vlucht te boeken van Riga naar Petersburg. Daarna een hotel voor vijf nachten en een zgn tourist travel letter zien te krijgen. Dan kan ik een visum voor Rusland gaan aanvragen. De voorbereiding voor mijn verre reis is nu in volle gang. Geniet jullie dagen ik geniet mee. Nicolette.

    Verstuurd vanaf mijn iPad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Mui Ne

Ton

Actief sinds 11 Dec. 2013
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 80596

Voorgaande reizen:

06 December 2017 - 13 December 2017

Onverwachts een weekje Marokko.

17 Januari 2015 - 15 Maart 2015

Overwinteren

13 Januari 2015 - 14 Maart 2015

Overwinteren

15 Januari 2014 - 11 Maart 2014

Mijn eerste reis naar de Filipijnen

12 Januari 2017 - 30 November -0001

Overwinteren 4 Indonesië

Landen bezocht: