Met de scooter in de spits - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Ton Vera - WaarBenJij.nu Met de scooter in de spits - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Ton Vera - WaarBenJij.nu

Met de scooter in de spits

Door: Ton en Vera

Blijf op de hoogte en volg Ton

06 Februari 2016 | Vietnam, Mui Ne

Hoi allemaal
Gisteren hebben we een scooter gehuurd . We hebben een mooie tocht gemaakt naar Mui Ne. we hebben er de grote duinen , de markt en het haventje bezocht en zijn verder gaan toeren langs de zee. In de haven liggen honderden visser bootjes. Op de scooter is het heerlijk met dit warme weer. Op tijd eens pauzeren en genieten van het uitzicht.
In Mui Ne kwamen we het Nederlandse stel opnieuw tegen zijn hadden ook een scooter gehuurd.. Hoe is het mogelijk. We hebben weer samen wat gedronken.
Daarna zijn we naar Phan Tiet gereden een stadje 25 km verder. Daar waren we midden in de spits. Een enorme drukte van bijna alleen scooters over de hele breedte van de weg.
Het is bijzonder hoe iedereen rekening met elkaar houdt. Bij kruisingen en rotondes rijdt iedereen door elkaar. Maar men rijd dan haast stapvoets en iedereen ontwijkt elkaar.
We hebben ons geen moment onveilig gevoeld. Net na het invallen van de duisternis waren we weer veilig terug bij ons hotel.
Gisteren hebben we in het hotel ook een aardige Russische jongen ontmoet die in Peking studeert. Hij was tegen Poetin. De meeste andere Russen hier maken een hoop herrie. We mogen ze niet zo.
Vandaag hebben we de markt hier vlakbij bezocht en hebben er fruit gekocht. De rest van de dag hebben we geluierd, en in zee en in het zwembad gelegen. Ook hebben we voor maandagmiddag de reis naar Nha Trang geboekt 250 km noordelijker. Voor zondag zat alles al volgeboekt. Het is 6 uur rijden.
Hier maakt zich men al klaar voor TET morgen. Overal verkoopt men gele afrikanen en chrysanten en andere gele bloemen. Hier het hotel werkt op halve kracht. Veel personeel heeft een aantal dagen vrij om op familiebezoek te gaan.
In Nederland viert men carnaval hier TET. We zijn erg benieuwd hoe men dat viert. Gaat men hier elkaar met water natgooien en steekt men ook vuurwerk af? En zullen we Chinese draken op straat zien begeleidt door grote trommels?
Jullie een fijne carnaval toegewenst. Hier zegt men elkaar “ chuc mung nam moi” ofwel gelukkig nieuwjaar.
Groetjes,
Ton en Vera