Hoi An vervolg - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Ton Vera - WaarBenJij.nu Hoi An vervolg - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Ton Vera - WaarBenJij.nu

Hoi An vervolg

Door: Ton en Vera

Blijf op de hoogte en volg Ton

20 Februari 2016 | Vietnam, Hoi An

Hoi allemaal,

Het is hier half negen in de avond. We hebben net gegeten hier vlakbij, een viergangen menu. Eenvoudig maar lekker en voldoende. Totaal kostte het nog geen 14 euro inclusief drankjes.
We vertrokken vanochtend om 9 uur naar de oude stad. Eerst geld gepind. Je kunt hier meestal maar zo,n 80 euro tegelijk pinnen. Dat is wel lastig als je je hotel moet betalen en je dat niet met je visakaart kunt. Hier het hotel kost voor 4 nachten 128 dollar, daar moet je dus 2 keer voor pinnen.
Toen we verder liepen vielen de eerste spettertjes regen van deze reis. Even een reisbureautje binnen . Daar hebben we voor maandag de verdere reis naar Hue geboekt. En ook voor morgen een uitstapje naar My Son. Er zat een Amerikaans stel binnen en die zeiden ons dat het de moeite waard was. Terug buiten was het weer droog en dat is het de rest van de dag ook gebleven.
Onderweg naar de oude stad kwamen we voorbij een winkel waar ze leuke jassen hadden. Vera toch maar even mee naar binnen genomen en laten passen. Hij was te klein, maar geen nood ze konden Vera de maat opnemen en op het eind van de middag hij klaar zijn. Een voorschot betaalt en wij weer verder.
We hebben de rest van de dag door de oude stad gezworven. En de Knipkaart voor bezoeken aan particuliere huizen en andere monumenten opgemaakt.
Om drie uur waren we weer vlak bij ons hotel. Even nog kijken of de jas klaar is. En inderdaad . Hij paste prima.
Het is raadzaam hier af te pingelen. Vaak haal je wel 30 % of meer van de prijs af. En er is heel wat moois te koop hier. We moeten helaas alles nog 4 weken meesjouwen, dat is een behoorlijke rem.
We maken het nog steeds goed . Tot zover.

Groetjes,
Ton en Vera.
PS Het is geen helaas geen plasgootje.

• 20 Februari 2016 - 22:51

Laura:

Mooie jas Vera !!

• 21 Februari 2016 - 09:21

Atie Van Haalen:

Wat een vakantie zeg! Als ik nog eens op de wereld kom,volg ik jullie voorbeeld!
    Mooie foto's en. Leuke en mooie jas Vera! Ja dat was in Thailand ook zo.passen en binnen De kortste tijd klaar.
    Ben benieuwd of deze reactie nu doorkomt. Al een paar maal niet gelukt!
    Groeten Piet en Ate

• 21 Februari 2016 - 12:47

Anny:

Je ziet er piekfijn uit. Inderdaad meesjouwen. Wat een interessante reis. Zoveel moois te zien. Wil graag eens tijdens een rally de hele fotoshow zien. Nog fijne weken daar.
    Groeten Anny

• 21 Februari 2016 - 14:53

Niek:

Hallo Ton en Vera,

We kunnen weer reageren. Allereerst Ton: foto DSCN3833 is wel "je van het". Netjes gekapt ben je daar. Die jas van Vera staat ook goed. Het eten ziet er ook smakelijk uit zoals het daar uitgestald is.
    Dat pinnen lijkt ons ook lastig voor zo´n laag bedrag maar al het andere wat jullie allemaal zien en beleven moet dit kleine ongemak ruimschoots goed maken. Geniet volop verder van de resterende tijd die jullie daar nog verblijven.

Groeten van ons beiden.

• 21 Februari 2016 - 20:29

Rob En Ineke:

Prachtige plaatjes, die het leven in dit land goed weergeven. Ondanks enkele ongemakken lijken jullie er toch van de genieten. Blijf genieten en denk aan jullie gezondheid. Met Ineke gaat het goed. Geen tabletten meer geeft haar langzamerhand steeds meer energie. Gr Rob en Ineke

• 22 Februari 2016 - 21:26

Rina:

Hoi Ton en Vera
    wat een mooie jas en wat zal die lekker warm zijn hier was het vandaag heel de dag regen en morgen zal het niet veel beter zijn geniet nog maar lekker het eten zag er ook goed en lekker uit maar die koffie dat zou niets voor mij zijn Groetjes Rina

• 24 Februari 2016 - 18:45

Heleen :

Stoere jas, Vera. Past perfect. Moet Ton nou kou lijden of hebben jullie voldoende gepingeld?Dat was nog een keer extra pinnen. groet van ons beiden.

• 24 Februari 2016 - 20:41

Donna:

HHmmmmm, lekker aardbeien! Neem je ze mee voor mij naar de camping ? ;-)

• 24 Februari 2016 - 20:43

Inge:

Mooie jas Vera, maar je mag er wel wat meer bij lachen........
    Of was de jas te warm daar........ hihi
    Geniet maar van dat mooie weer, hier hebben we ook al af en toe een beetje zon.
    De konijnen zitten er al regelmatig in daar moeten wij nog even voor wachten....