laatste nacht in Dauin - Reisverslag uit Dauin, Filipijnen van Ton Vera - WaarBenJij.nu laatste nacht in Dauin - Reisverslag uit Dauin, Filipijnen van Ton Vera - WaarBenJij.nu

laatste nacht in Dauin

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

09 Februari 2014 | Filipijnen, Dauin


Hoi allemaal,
Leuk alle felicitaties en ook julliev bezorgdheid doen ons goed.
De Filipijnen zijn groot . De lengte van Noord naar Zuid bedraagt maar liefs 1800 km. En van Oost naar West 1100km.Het landoppervlak is precies 10 x Nederland, en er leven ca 100 miljoen mensen. Nu zitten we meer dan 600 km van Manila. Dus alsver een busongelijk gebeurt, denk dan niet meteen het ergste. Kijk liever eerst op de kaart waar we zitten.
Helaas weten we niet precies meer, wanneer het iets werd tussen Vera en mij..Samenwonen doen we pas sinds 1991.
We zitten ni in Dauin. In Puertacitas resort. We hebben hier een bamboebhuisje met uitzicht op zee.met badkamer en toilet. De bamboe vloer is niet helemaal berekend op ons zware Westerlingen. Gisteren z
akte ik met mijn stoel door de vloer.. .Ik j zit hier bij de buren Bij Kicks resort even dit verslagje te schrijven.Ik zat eerst op het strand , maar een bewaker van hier nodigde me uit op het terras te komen zitten.
Na ca een maand niets dan lof over fe Filipijnen. Het is een arm land dat wel.
Als je de winkeltjes hier ziet vraag je je af wat de dagopbrengst is. Ik denk vaak minder dan 1000 pesos= 16 €. Je ziet hier ook markystalletjes, waarbij de totale koopprijs van alles misschien een paar euro bedraagt.
Maar overal is het schoon, nergens zien je zwerfvuil.De mensen zijn super vriendelijk. . Hoewel er schijnbaar geen schoolplicht is gaan de kinderen vrijwel allemaal naar school. Op Apoeiland vertelde iemand mij dat op hun landstaal na , het tagaloog, alle verdere vakken in het Engels gegeven worden en dat al op de
Lagere school.
Het land doet me denken aan Turkije , zoals ik dat ken van 30 jaar geleden.Als je door het dorp loopt wordtbje overal begroet met "goedmorning" Heel vriendelijk allemaal..
De keuken van ons resort wordt elke dag grondig schoongemaakt. Er zitten wel een aantal Europeanen met Filipijnse vriendin, maar ook Filipiinse families, een een Frans stel.
Morgen gaan we door na Dumaguete., blijven daar een nachtje en nemen dan de boot naar Oslob op het eiland Cebu.
Vandaag hebben we rustig aangedaan, vanmiddag hebben we gesnorkeld bij een stukje koraal hier, verder hebben we skippo gespeeld en gelezen.
Veel felkleurige vissen gezien.
Vanavond hebben we op ons eigen terrasje gegrilde kip gegeten, met heerlijke mango na.
Tot zover ,
Groetjes Ton
Geen foto,s helaas vandaag.

  • 09 Februari 2014 - 14:43

    Marjolein:

    inmiddels wéér een gouden medaille erbij voor het schaatsen vrouwen 3 km, Ireen Wüst, je mag even trots zijn zo ver weg op Nederlandse sporters op de olympische spelen! Na gisteren toen 3x goud voor de mannen schaatsen 5km. Hierblijft het weer pet, storm en bewolkt, regelmatig regen en tussen 5 en 10 gr. Groetjes.

  • 09 Februari 2014 - 14:49

    Elly:

    Nog gefeliciteerd met jullie jubileum! Weer leuk om jullie verslagjes te lezen. Je onderwaterfoto is goed gelukt! In Dauin en Dumaguete zijn wij ook geweest. Wij hebben alleen het resort zelf gezien en verder alleen onder water. Jullie kunnen ons vertellen wat we boven water allemaal gemist hebben...
    Beetje jaloers dat jullie gaan snorkelen met de walvishaaien. Wordt zeker geweldig!

  • 09 Februari 2014 - 17:53

    Cokkie En Ellis:

    Hoi Ton en Vera,

    Gefeliciteerd en nog vele jaren samen (moet eerlijk bekennen dat we de info van jullie reacties hebben gekregen hahaha)
    Fijn iets van jullie te horen weer iets van jullie te horen. Wij zitten hier midden in de winterspelen met tot nu toe geweldig schaatsweekend. Verder zijn we druk met de voorbereidingen voor de carnavalsoptocht.
    Hel andere bezigheden dan jullie hahahah Veel plezier nog.

  • 10 Februari 2014 - 04:02

    Jack:

    Hoi Ton & Vera,
    Nog gefeliciteerd allebei.
    Wij genieten hier ook van het weer.
    Anja, omdat ze een flinke griep heeft en ik, omdat de winter gelukkig wegblijft.
    Jullie vermaken je wel, zoals we kunnen volgen.
    Lekker zo doorgaan, maar ook op tijd rust.
    Gr. Jack en ook van Anja

  • 10 Februari 2014 - 09:14

    Ton Van Gorp:

    Blijft een herkenbaar verhaal. Ik hoop dat je mijn aanbevelingen voor guesthouses bij hebt zodat je in Oslob niet het verkeerde guesthouse hebt. Waar ik zat waren ze te lui om te koken.

  • 10 Februari 2014 - 09:39

    Liesbeth Pontier:

    Bij deze alsnog gefeliciteerd met jullie samenzijn. Jaap en ik kennen elkar nu 24 jaar zoiets zal het dus bij jullie ook zijn (ik denk net iets langer )Gelukkig is Vera niets overkomen , zorg dat het zo blijft .Voor de rest weten jullie al precies hoe het er in Nderland voorstaat . Dus geniet vooral van de warmte , en de vriendelijke mensen . Want ,,,,,,,, in Nderland is het koud en de mensen worden er niet aardiger op .

  • 11 Februari 2014 - 09:24

    Rob En Ineke:

    In tegenstelling tot jullie, zit ik met witte vingers van de kou! Gisteren weer drie plakken voor de Nederlandse sprinters!! Het goede leven zal wel de oorzaak zijn, dat je door de vloer zakt! Geniet ervan, dat doen wij van jullie verhalen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Actief sinds 11 Dec. 2013
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 80412

Voorgaande reizen:

06 December 2017 - 13 December 2017

Onverwachts een weekje Marokko.

17 Januari 2015 - 15 Maart 2015

Overwinteren

13 Januari 2015 - 14 Maart 2015

Overwinteren

15 Januari 2014 - 11 Maart 2014

Mijn eerste reis naar de Filipijnen

12 Januari 2017 - 30 November -0001

Overwinteren 4 Indonesië

Landen bezocht: