rust - Reisverslag uit Port Barton, Filipijnen van Ton Vera - WaarBenJij.nu rust - Reisverslag uit Port Barton, Filipijnen van Ton Vera - WaarBenJij.nu

rust

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Ton

19 Februari 2014 | Filipijnen, Port Barton

Hoi allemaal,,

Ik had vandaag aan Vera gevraagd het Verslag voor ons blog te schrijven.
Natuurlijk ging het, zoals bij mij in het begin mis. Dus een nieuwe poging.
Daar zit ik dan voor de derde keer een poging te doen.
Het is nu echt vakantie of....... Tot nu toe hebben we een fantastische reis gehad. Soms wel zwaar door de lange afstanden die overbrugt moeten worden. Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet alle uitstapjes mee gemaakt heb. Zo ben ik o.a.niet naar de vulkaan gegaan en ook nu ik dit zit te schrijven is Ton alleen op stap. De vervoers middelen alleen al: 5x het vliegtuig, 13x een taxi, 7x een luxe bus, 2x een lokale bus,5:x een Jeepney, 1 x de nachtbus, 3x een grote boot, 6x een bangko boot, 17x een motor trycycle, 1 x met 3 personen op de motor enz. Verder 19 hotelkamers, en tenminste 8 grotere eilanden en nog meer kleine eilanden. Tot zover de statistiek.
Gisteren zijn we met een stel uit Canada met de bangko boot naar wat kleine eilanden geweest om er te snorkelen. Gelukkig begint het koraal zich heel langzaam te herstellen nu er meer op aandacht ervoor is. De schilpadden hebben we hier niet gezien maar het was toch weer een belevenis. Bij het derde eiland werd door de bemanning eten klaar gemaakt. 2 Soorten vis en twee salades en als toetje de heerlijke kleine banaantjes. Op de smalle boot werd een tafeltje gezet en zo was het een knus etentje. Vermoeid en lui en ook de aanwakkerende wind met hogere golven deed ons besluiten niet meer te snorkelen. Het laatste eiland bleek een soort camping te zijn met huurtenten met echt de sfeer van het land. We werden door de beheerder met open armen ontvangen. Hij is een Australier te zijn die al 20 jaar 6 maanden per jaar hier verblijft. Er kwamen nog wat toeristen bij ons zitten en het gesprek ging al snel naar eerdere reizen die ieder gemaakt heeft. Veelal reizen naar India, Thailand, Laos en Cambodia zoals wij ook gedaan hebben. Jongeren uit Australie en Amerika werken enkele jaren in landen als Vietnam, Singapore en Korea. Het is leuk van hen te horen hoe hun een land beleven . Het maakt ons nieuwschierig om er ook naar toe te gaan in de komende jaren. Uiteindelijk hebben we afscheid genomen en werden we voor het resort afgezet. S'avonds een koude douche en op tijd naar bed. Vandaag was ik vrij en Ton is naar een waterval gelopen. Een smal pad en regelmatig door het water lopen. Er was verder niemand dus hij moest voor het donker terug zijn en dat lukte. Vanavond hebben we op het strand gegeten. Omdat onze kamer voor vandaag voor andere gasten gereserveerd was zitten we nu op een luxe kamer en kunnen we een warme douche nemen. Morgen moeten we weer terug verhuizen helaas. Tot zover mijn verslag. We zijn benieuwd naar jullie reacties.
Groetjes Ton en Vera.

  • 19 Februari 2014 - 15:16

    Lisa:

    Wat leuk om ook eens te lezen hoe jij de reis beleefd Vera! Jullie hebben zeker al in veel vervoersmiddelen gezeten zeg, poe poe. Van sommigen wist ik niet eens van hun bestaaan. Het klinkt als een mooie reis, zeker ook doordat je zulke ervaringen kunt delen met andere reizigers, hoe oud of jong ook. Hier volgen we de Olympische Spelen nog steeds op de voet, als twintig medailles nu! Het is niet te geloven, nu weer voor de buis voor de 5000m voor vrouwen, drie Nederlanders doen mee. We gaan het zien. Veel plezier verder!

  • 19 Februari 2014 - 15:36

    Tonny Homan:

    Hallo Ton en Vera,

    Wat zien jullie veel van dat land.En al die vervoers middelen,Maar gelukkig genieten jullie nog steeds.En natuurlijk mooi weer, dat scheelt ook natuurlijk.

    Groetjes van Ton en Tonny.

  • 19 Februari 2014 - 18:43

    Niek:

    Hallo Ton & Vera,

    Vera leuk om dit te lezen. Wel veel reizen maar ook veel zien. Geniet maar van de rust nu en het mooie weer want dat is op zijn tijd ook wel nodig.
    We hebben er weer twee plakken bij. 22 stuks. De KNSB zal wel moeten dokken voor al die plakken van die kanjers. Ben benieuwd of ze dit begroot hebben bij die bond.
    Mijn T zit ook helemaal mee te schaatsen als ze bezig zijn. Ik word er helemaal gek van van dat gedoe.
    Groeten van ons beiden.

  • 19 Februari 2014 - 19:03

    Liesbeth Pontier:

    Hoi Vera en Ton,

    Het blijft een avontuur wat jullie meemaken . Wereldreizigers ontmoeten, hun verhalen aanhoren . En geprikkeld worden om nog meer landen te bezoeken .Wij beleven ander avonturen. Hoe blijf je overeind in een wereld waar steeds meer ontslagen vallen , in een wereld wwaar ziekte is enz . iig voorlopig heb ik mijn baan nog . Voor even een geruststelling .Jaap gaat volgende week naar het vierdeziekenhuis . De een maakt een wereldreis de ander een zorgreis. Je kunt wel bedenken vwat leuker is .
    Maar goed de Nederlanders halen de ene na de andere medaille binnen . dat is positief . En als het lukt in het weekend gezellig naar de film met het gezin . Voor jullie :geniet ervan .

  • 19 Februari 2014 - 19:30

    Laura:

    Hoi Vera, Komplimenten voor je prima verslag ! Dat Ton zoveel moeite doet om een waterval te zien, moet hij zelf weten. Ik vind ook dat jij wel wat rust hebt verdiend ! Hier gaat het alleen maar over schaatsen en medailles. Iedere dag zitten we voor de tv...zelfs ik ! Gisteren is mijn nieuwe bankstel binnen geplaatst. Mooi hoor, ik ben er heel blij mee. Tot de volgende keer !

  • 20 Februari 2014 - 09:52

    Atie En Piet:

    Hier zijn we weer na het lezen van het verslag. Het gaat ook jou prima af Vera!!We begrijpen dat je ook je rust moet hebben wan t geestelijk en lichamelijk is het een zware opgaaf. Maar om nooiit te vergeten natuurlijk. Pas goed op jezelf en op elkaar hoor.
    Wij krijgen ook regelmatig verslag van onze kleindochter {van Frank} uit Singapore, die daar stage loopt. Ze hebben het ook reuze naar hun zin wat werk en land betreft.
    Wij vermaken ons, vooral ik, met de winterspelen en jammer dat het over een paar dagen afgelopen is want het is een mooie afleiding in de dagelijkse sleur!
    Gisteravond met de kinderen uit dineren geweest en ook dat was heerlijk en gezellig.
    Hier maakt alles in de natuur zich klaar voor de lente maar o wee er kan nog vanalles gebeuren
    in Maart enz.
    Ton en Vera ga rustig door met genieten en groetjes van ons beiden!
    Piet en Atie

  • 20 Februari 2014 - 10:17

    Ton Van Gorp:

    Mooi stekkie waar jullie verblijven, de volgende plaats El Nido is ook mooi. Op grond van jullie ervaringen (elke keer verhuizen) adviseer ik bij Greenview in El Nido te reserveren

  • 20 Februari 2014 - 11:10

    Ton Siebelink:

    Hallo Vera en Ton,

    Ook dit is weer een heel mooi verslag en wij genieten er steeds weer van. Wees maar blij dat Ton ook niet meer hoeft te werken, dan kunnen jullie als jullie terug zijn heerlijk een paar weekjes uitrusten. Dat zal best wel nodig zijn als ik dit allemaal zo lees. Maar geniet er nog maar van want hier bij ons is het ook niets.
    Kou, regen wind niet leuk. P.s. om te zorgen dat je straks weer helemaal bent uitgerust, kun je mooi naar Laura gaan en op haar nieuwe bank nagenieten.

    Groetjes Ali en Ton.

  • 20 Februari 2014 - 12:53

    Rob En Ineke:

    Hoi Vera en Ton,
    een leuk verslag Vera, je doet niet onder voor Ton! Het is inderdaad een avontuurlijke reis. En ik kan me voorstellen dat het tevens vermoeiend is geestelijk als lichamelijk. De vele indrukken krijgen nauwelijks tijd om te verwerken. Prachtig.
    Dat Ton alleen op pad gaat, daar heb ik mijn vraagtekens bij. Pas daarom goed op elkaar.
    Gr Rob en Ineke

  • 20 Februari 2014 - 14:26

    Harriet Bettgens:

    Hoi Vera en Ton,

    Het is even intensief als gevariëerd zoals jullie reizen in zó korte tijd! Vliegen, varen, bussen enz. Maar dan maak je ook echt wat mee! Vooral het leren kennen van andere wereldreizigers en het delen van ervaringen is natuurlijk interessant en blijkt inspirerend te zijn... nog meer grote plannen maken!
    Maar voorlopig zou ik heerlijk uitrusten in dit prachtige land met zijn mooie natuur!

    Hartelijke groeten,
    Hans en Harriet.

  • 20 Februari 2014 - 17:52

    Rina:

    Hoi Vera

    Dat heb je heel goed gedaan dat verslag dat doe ik je niet na
    het is altijd leuk om het telezen en wat een mooie foto's weer
    ik zag dat je bed zo mooi opgemaakt was
    Vera rust nu nog maar lekker uit
    en laat Ton de foto's maar maken Geniet er nog maar lekker van
    Groetjes

Tags: snorkelen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Actief sinds 11 Dec. 2013
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 80432

Voorgaande reizen:

06 December 2017 - 13 December 2017

Onverwachts een weekje Marokko.

17 Januari 2015 - 15 Maart 2015

Overwinteren

13 Januari 2015 - 14 Maart 2015

Overwinteren

15 Januari 2014 - 11 Maart 2014

Mijn eerste reis naar de Filipijnen

12 Januari 2017 - 30 November -0001

Overwinteren 4 Indonesië

Landen bezocht: