Hevige plensregen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ton Vera - WaarBenJij.nu Hevige plensregen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ton Vera - WaarBenJij.nu

Hevige plensregen

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

16 Januari 2017 | Indonesië, Batavia

Na het opstaan zijn we met de taxi naar de haven geweest.Met de taxi klinkt misschien duur, maar een rit van pakweg een goed half uur kost hier niet veel
Meer dan twee buskaartjes thuis., Net € 4 .
Langs de haven liggen grote gammele houten schepen. Ik werd nog uitgenodigd om aan boord te komen. Dat kon ik niet voorbij laten gaan, dus voorzichtig lopend over een smalle plank ging ik aan boord.
Eigenlijk was het schip maar heel klein, hooguit 20 meter lang. Aan boord een 5 tal bemanningsleden, en een aantal kippen struinden over het dek.
Met handen en voeten kwam ik te weten dat de bemanning op en neer voer tussen Sumatra en Jakarta, een reis van 3 dagen.
Eigenlijk was het heel rustig aan de haven, wel veel schepen maar weinig activiteit
Het laden en lossen ging niet meer per stuk, maar een hijskraan op het dek hees hele bigband op.
Veel foto,s genomen. Toen we op de terugweg langs de haven liepen begon het wat te regenen. Wij onze plastic capes aangedaan .
Bij de Engelse brug, de ophaalbrug, gebouwd door de VOC in 1612, begon het ineens vreselijk te gieten.
Gelukkig konden we schuilen bij een parkeergarage van een kantoor.
Daar vandaan hebben we uiteindelijk de taxi maar teruggenomen, het bleef loensen.
Vanavond in hetzelfde restaurantje gegeten als gisteren. Het ligt in een straatje vol met eethuisjes op straat, en er wordt op de terrasjes veel gitaar gespeeld. Overigens eten we hier nog niet van ztraatstalletjes. Dit keer nam Vera vis en ik kip met ketjap en zwarte peper, ook sambal kontje, en taugé
Hoe het smaakte , zie de foto's..Om een idee te geven van de prijzen ,we betaalden ,in dit luxe restaurant inclusief drank nog geen 12 € voor.
Op de terugweg raakten we aan de praat met een Indische man , hij heeft ons een aantal tips gegeven voor de volgende halteplaats, Bandung.
Een van de tips was de trein vanavond al te reserveren, maar uiteindelijk is het daar te laat voor geworden. Dus zien we morgen wel.
Hij vertelde o.a. ook datde andere naam voor Jakarta , Batavia is afgeleid van de Batavieren

In Bandung hebben we het Savoy Homann hotel geboekt.
Vandaag was de vermoeidheid aanzienlijk gelukkig minder.

Rob en Ineke heel fijn dat jullie zulk goed nieuws hebben, Gisteren kregen we van Liesbethte goed nieuws over de scan.

Heel veel groetjes,,
Ton en Vera


  • 16 Januari 2017 - 17:12

    Liesbeth Pontier:

    Ha Ton en Vera,

    Gelukkig krijgen jullie veel goed nieuws .
    Vandaag was in Nederland een zon overgoten dag .
    De stad in gefietst en boodschappen gedaan .
    En lekker een broodje makreel op .
    Vette vis verboden tijdens chemokuren maar ik had er zo"n trek in .
    En nu 17.00 uur is het al weer donker in Nederland .
    Ik ga gauw naar jullie foto's kijken.
    Fijn dat de vermoeidheid weer over is .
    Je schrijft wel dat jullie conditie niet meer is wat het geweest is , maar ik zou zo'n hele reis echt niet doen .
    Ook al loopt het water me in de mond als ik alle verhalen over lekker eten lees.
    Succes met de reis naar
    Bandung .

  • 16 Januari 2017 - 19:07

    Heleen:

    Ja, regen kun je verwachten - maar het is niet koud, dat scheelt. De reis zit er op en dan kunnen jullie nu genieten - van de natuur, de mensen en het eten. Blijf voorzichtig allebei en slamat jalan.

  • 16 Januari 2017 - 19:24

    Kees Van De Riet:

    Hallo met Kees
    Het heeft hier vanmorgen gevroren
    Maar overdag was het mooi weer
    S avonds werd het donker


  • 16 Januari 2017 - 19:36

    Ton En Ali:

    Hallo Vera en Ton,
    Wat leuk dat we weer mee mogen beleven wat jullie dat allemaal meemaken. Een beste regenbui is beter dan sneeuw en 8 gr. vorst. Zo te zien heeft het eten jullie goed gesmaakt. Wij wensen jullie heel veel plezier, goed weer en een fijn verblijf daar. En binnenkort op naar Bandung het hotel van "Homan".
    Groetjes Ali en Ton.

  • 16 Januari 2017 - 20:24

    Tonny Homan:

    Hallo Ton en Vera.

    Hotel Homan wordt weleens over gepraat in de Familie. Een neef heb daar z,n vrouw vandaan. Tutti Homan .Mijn vader is daar vroeger ook geweest toen hij op zee vaarde Ik heb een foto van hem dat hij op een Rikja zat. Maar het zal wel weer een mooie reis worden. veel plezier . De foto,s zijn mooi.
    Groetjes Ton en Tonny.

  • 16 Januari 2017 - 21:17

    Nicolette :

    Hallo reizigers, Vera ben Ton

    Dat wordt weer genieten voor jullie maar ook voor de volgers. Geniet vooral van de warmte want het is hier flink fris. De voorspelling is -8 voor over een paar nachten. Hopelijk houden de darmen zich rustig. Ik lees alle berichten dus Ton, blijf maar schrijven.
    Groetjes van Nicolette

  • 16 Januari 2017 - 23:36

    Ton:

    Een beetje regen hoort erbij..........
    Bandung: vergeet de omgeving niet. Goed bereikbare vulkanen. Mooie theeplantages en vooral.........hotsprings met geysers die erg indrukwekkend zijn....".helaas ben ik devnamen vergeten

  • 17 Januari 2017 - 19:55

    Kees Van De Riet:

    Hallo met Kees
    Hoe is het daar Ton en Vera
    Is het lekker warm daar
    Ik ben nu met mijn tablet bezig
    Want op mijn laptop lukt het niet zo goed
    Ik zal na de vakantie weer eens op les komen
    Ook hier is het zonnig
    Maar het is wel koud
    Groeten van Kees

  • 18 Januari 2017 - 18:47

    Rob En Ineke:

    Inmiddels al een beetje in de "flow" gekomen? Na een inspannende (leeftijd gevoelig) heenreis, nu op naar allerlei bezienswaardigheden, bijzondere ontmoetingen en lokale lekkernijen. Al mooie foto's gezien. Het komt weer helemaal goed. Ik heb de vaatwasser uitgeschakeld en open gezet. Onze vakantie inmiddels ook geboekt. We gaan voor 2 maanden weer naar Griekenland.
    Het gaat jullie goed en pas goed op elkaar.
    Gr Rob en Ineke

  • 19 Januari 2017 - 10:42

    Kees Van De Riet:

    Hallo met Kees
    Zitten jullie aan de koffie
    Ik wel hoor
    Is alles goed däar
    Het heeft vanmorgen hard gevroren
    Maar nu is het zonnig
    Hoe is het weer daar
    Is daar ook zonnig
    Bij ons zijn ze naar een begraven Is
    Van mijn oom
    Hij verlangde ernaar
    Hij was
    Blind
    Groeten van Kees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Actief sinds 11 Dec. 2013
Verslag gelezen: 567
Totaal aantal bezoekers 80381

Voorgaande reizen:

06 December 2017 - 13 December 2017

Onverwachts een weekje Marokko.

17 Januari 2015 - 15 Maart 2015

Overwinteren

13 Januari 2015 - 14 Maart 2015

Overwinteren

15 Januari 2014 - 11 Maart 2014

Mijn eerste reis naar de Filipijnen

12 Januari 2017 - 30 November -0001

Overwinteren 4 Indonesië

Landen bezocht: