Jalal Soekarno - Reisverslag uit Labuhanbajo, Indonesië van Ton Vera - WaarBenJij.nu Jalal Soekarno - Reisverslag uit Labuhanbajo, Indonesië van Ton Vera - WaarBenJij.nu

Jalal Soekarno

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

23 Februari 2017 | Indonesië, Labuhanbajo

Donderdag 23 februari,

Hoi allemaal,
Met Vera gaat het weer goed . De tandarts heeft het losse stuk tand getrokken. Echt zelfverzekerd was ze niet. Want Vera moest in een Hospitaal foto’s laten maken, en moet morgen terugkomen. Het gaat zo goed dat we die afspraak hebben afgezegd.

Vandaag zijn we even door het dorp gelopen. Veel is het niet. De hoofdstraat ,waar ons hotel aan ligt is stoffig en heeft slechts aan een kant een trottoir. Er zijn veel kleine reisbureautjes die tochten aanbieden naar Rinco en Komodo , en wat duikbedrijfjes, en een paar hotels.
Eigenlijk heeft het dorp niet veel te bieden. Er is een grote haven, en een avondmarkt waar je vis kunt laten grillen. Maar een biertje erbij kun je niet krijgen. Het zag er ook niet zo fris uit.
Uiteindelijk hebben we hier bij ons hotel gegeten. Daar is het schoon en wordt alles vers klaar gemaakt. Ook kun je hier lekker zitten. Mijn visje met verse gember was heerlijk.
Morgen gaan we met een privé boot snorkelen o.a rond Kanawa eiland en nog een eilandje waar ik de naam inmiddels weer van kwijt ben. De onderwaterwereld moet hier schijnbaar helemaal mooi zijn.

Inmiddels hebben we de terugreis na Bali al weer geboekt. Bali is meer op toeristen ingesteld. Zaterdag vliegen we terug naar Denpassar. We blijven tot ongeveer 13 maart op Bali en vliegen dan terug naar Jakarta.

Helaas is mijn onderwatercameraatjes gesneuveld, dus Marjolein, geen beelden.
Vreemde vogels hebben we , Kees, tot nu toe niet gezien. Wel kleine witte reigers die in de rijstvelden kikkers vangen. Gisteren zagen we een soort zwaluwen boven zee vliegen, waar ze ook landen. En we hebben een bijzondere steltloper gezien.

Tot zover.
Voor de degene die het vieren, een fijne carnaval toegewenst.
Heel veel groetjes
Ton en Vera

• 23 Februari 2017 - 14:40

Tonny:

Hallo Ton en Vera.

Het is hier Herfst weer, storm en regen. Dus jullie zitten goed daar,Gelukkig dat Vera geen pijn meer heb. Wij hebben ook jaren carnaval gevierd met gehandicapten. Ton was dan voor het busje te rijden.Het viel niet mee om polonaise te lopen en een rolstoel duwen,op het tapijt,in het Hilton Hotel. Met veel artiesten. Geniet ervan,

Heel veel groetjes van Ton en Tonny.

• 23 Februari 2017 - 14:57

A.m.van Haalen:

Hallo Ton en Vera,
    Misschien krijg je 2 reacties want opeens was mijn verhaal verdwenen op mijn iPad en vond het niet meer terug.
    Enfin wij hebben grote bewondering voor jullie hoe je het zo lang kan volhouden met die warmte en zware tochten over glibberige en slechte paden!
    Gelukkig dat Vera er af en toe de brui aan'geeft en het doet met jouw verslag en foto's.
    Vandaag hier storm maar er zijn ook al narcissen, sneeuwklokje en anemonen te zien dus hopen ook gauw wat zon op de huid te voelen.
    Veel plezier met de verdere reis en het beste met de tand van Vera!
    Groeten Piet en Atie

• 23 Februari 2017 - 18:02

Elly:

Ik ben erg blij, dat het met Vera's kies allemaal goed gegaan lijkt te zijn.

Komodo National Park is inderdaad erg populair om te duiken. Wij waren daar in 2007, toen was het nog een bijzondere duikbestemming. Tegenwoordig is het veel drukker met duikers. Ze komen met name voor de vele grote vis en mantaroggen. Misschien is het ook wel mogelijk om met de manta's te snorkelen... Best indrukwekkend!
    Wel erg jammer dat je onderwatercamera gesneuveld is....

Als je op Bali nog naar Tulamben gaat, kun je daar ook nog leuk snorkelen op het Liberty Wreck. Een enorm wrak waar je vanaf de kant naartoe kunt snorkelen. Er zwemt (zwom?) vaak een behoorlijke school met makrelen. Helaas kun je de pygmeezeepaardjes daar niet zien als je snorkelt, die zitten te diep en zijn ontzettend klein :-)
    Bij het wrak en daar in de omgeving is onze enige duikervaring bij Bali. Volgens vrienden is de rest van het eiland ook prachtig om te duiken en waarschijnlijk ook om te snorkelen.

Heel veel plezier nog!

• 24 Februari 2017 - 12:55

Lisa:

Fijn dat het met de kies van Vera beter gaat! Is toch niet fijn als je door dat soort dingen wordt lastig gevallen in het buitenland.
    Ben benieuwd of de onderwaterwereld meer te bieden heeft dan het huidige stadje van jullie!
    Hier breekt de carnaval inderdaad los. Had vanochtend een dienst in de thuiszorg, overal verklede kinderen bij alle basisscholen, soms zelfs een mini optocht. Nu is het wachten tot E+M thuiskomen, want volgens mij waren ze van plan kaiserschmarren te maken (een lekker Oostenrijks zoetig gerecht). Morgen gaan we naar de optocht hier in Roosendaal kijken, 's avonds ga ik dan weer in een gordijn Bergen op Zoom in met mijn volleybalteam. Misschien ga ik zondag of maandagavond ook nog weg, dinsdag de optocht in Bergen op Zoom kijken. En tussendoor nog wat werken natuurlijk.
    Veel plezier daar!!
    Groetjes Lisa