de metamorphose - Reisverslag uit Sagada, Filipijnen van Ton Vera - WaarBenJij.nu de metamorphose - Reisverslag uit Sagada, Filipijnen van Ton Vera - WaarBenJij.nu

de metamorphose

Door: Ton en Vera

Blijf op de hoogte en volg Ton

23 Januari 2014 | Filipijnen, Sagada

Woensdag 22 Jan 2014.

Hallo allemaal,

Ik ben weer fris en wel. Weet nu dat ik echt in de Filipijnen ben.
Geniet van alles wat er te zien en te doen is. S'avonds ben ik moe maar erg voldaan. Vera.
Woensdagochtend na eerst een Filipijns ontbijt:een bol rijst met een gebakken eitje ( the Sunny Side egg = spiegelei) met wat gebakken vlees en koffie, gegeten te hebben , opnieuwvde bus in. De Halsema route, een bergweg vol scherpe bochten, met diepe ravijnen, maar schitterend mooi. Eerst groen en bebost, en later Kwamen ook de terrassen. Soms met wel meer dan 20 verdiepingen en soms maar enkele meters breed. Onderweg passeerden we steeds kleine dorpjes. Een schitterende tocht,maar vermoeiend. Wij waren zo door elkaar geschud dat het voor Vera voelde of ze de hele dag therapie had gehad.. In Bontoc hebben we een hotel gezocht en zijn het dorp gaan verkennen. We leken er de enige toeristen. Bontoc was een dorpje,met eenvoudige winkeltjes met de directe levensbehoeften.
De mensen hebben donkerder en stijler haa. Ze stralen trots uit. Ze mogen ook best trots zijn op al die terrassen die al ze al vanaf het begin van onze jaartelling, door hard werken , aangelegd hebben.
Het waren maar enkele straten. We kwamen ook een kapper tegen. Een primitief zaakje. Dus daar kon Ton wel geknipt worden voor een paar centen. Inmiddels een traditie om rijders elke reis naar de kapper te gaan. Met een hele grote schaar werd er grondig werk verricht. Het resultaat mag gezien worden. Heel kort en netjes. De kapper was trots op om een buitenlander zo op te knappen.
Na een sobere avondmaaltijd, viel Vera, terwijl ik het vorige blog zat te schrijven als een blok in slaap.
De volgende ochtend met een jeepney naar Sagada gereden.Duidelijk een meer toeristisch dorpje. Veel minder druk ook. Hier zijn we meteen op zoek gegaan naar de eeuwen oude graven. De houten kisten hangen aan steile rotswanden of staan opgestapeld in grotten.Een zware wandeltoch t en klim maar erg de moeite waard.
Het is een arme streek hier en ondanks het toerisme is het hier erg goedkoop.
Een hotelletje kost maar ca 13€
De kapper 0,65€
Een pilsje 0,65 € enz.
Vanmiddag scheen het zonnetje heerlijk en was het 20*C, maar nu tegen de avond begint het weer knap fris te worden. Morgen vroeg dan vertrekken we om 6 uur naar Benaue,naar de rijstterassen
Tot zover,
Groetjes,Ton en Vera

• 23 Januari 2014 - 12:04

Marjolein:

Wat een wonderbaarlijke omgeving! Jullie kijken je ogen uit naar al die nieuwe dingen die je alleen van de plaatjes kent.Gelukkig kunnen we jullie zo volgen, bij thuiskomst kan je het niet meer zo terughalen en ons vertellen! Geniet ze, Marjolein

• 23 Januari 2014 - 12:37

Ton & Tonny Homan.:

Hallo Ton en Vera,

Gelukkig dat het goed gaat met jullie. Ton voor die prijs van de kapper, heb je hier een bloempot kapsel, grapje.Vera wordt je al bruin,HaHa.Wij wensen jullie nog verder een fijne vakantie.

Groetjes van Ton en Tonny.

• 23 Januari 2014 - 12:43

Laura:

Hoi Ton en Vera, ik heb op internet gevonden dat de Halsemaroute die jullie hebben gereden een van de gevaarlijkste wegen op de wereld is !!! Al is die prachtig, ik ben blij dat ik dit niet vantevoren heb geweten.
    Wel las ik met genoegen dat je weer netjes geknipt bent. Houdoe !

• 23 Januari 2014 - 15:23

Liesbeth Pontier:

Hallo beiden ,

En weer een mooi verhaal . Net thuis van de kaakchirurg , kan dus wel even afleiding gebruiken . Wat een spannende onderneming die Halsemaroute(waarom Halsemaroute?).Het moet allemaal ongelooflijk mooi zijn . Hier zit er mogelijk wat vries weer aan tekomen , dus wees maar blij met die 20 graden. Voor jullie misschien nog niet warm genoeg .6 uur opstaan Ton , wat een vakantie !Groetjes aan Vera.

• 23 Januari 2014 - 21:47

Niek:

Hoi Ton en Vera,

Ton voor die prijs kan je wel twee keer laten opknappen door de kapper tijdens deze trip.Dat stukje van de kapper heeft Vera zeker geschreven.
    Dat door elkaar schudden met die bus hadden wij toendertijd ook met die Lada van ons. Wij kunnen ons er alles bij voorstellen.
    Leuk dat jullie zo genieten en wij genieten van jullie reisverhalen.

Groeten van ons alle twee.

• 24 Januari 2014 - 17:17

Cokkie En Ellis:

hallo Ton en Vera,
    We hebben even wat in te halen lees ik . Zijn zelf net terugvan een weekje Duitsland.
    Leuk om jullie zo te volgen. geniet ervan . Groetjes Cokkie en Ellis

• 24 Januari 2014 - 20:32

Rob En Ineke:

We konden jullie niet zo gauw vinden, maar toch jullie verhalen gelezen. Spannend en inspannend. We zijn benieuwd naar de foto's. Geniet ervan en denk goed aan jezelf. Groetjes Rob en Ineke

• 25 Januari 2014 - 00:29

Id En Hans:

leuk om jullie reis te volgen.
    Weer heel veel indrukken.
    Jullie programma is goed gevuld.
    Geniet ervan.

Tags: sagada'