Een onvergetelijke mooie dag - Reisverslag uit Banaue, Filipijnen van Ton Vera - WaarBenJij.nu Een onvergetelijke mooie dag - Reisverslag uit Banaue, Filipijnen van Ton Vera - WaarBenJij.nu

Een onvergetelijke mooie dag

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

25 Januari 2014 | Filipijnen, Banaue

Hallo allemaal,

Dit wordt de derde poging
Gisterochtend vroeg op en in het donker naar de bushalte.Daar stond nog een grote kerstboom vol fonkelende lampjes. Daar vlak bij was een houtvuur waarom 3 mannen zich zaten te warmen.
Met een jeepney dezelfde route terug naar Bontoc. We zaten als sardines in een blikje. Zoveel mensen.
In Bontoc stond de jeepney naar Banaue al . We konden onze rugzakken erin zetten.De chauffeur vertelde ons dat we rustig konden gaan ontbijten,want hij was nog lang niet vol.
Na een heerlijk ontbijtje waren we inmiddels met 7 en : een Duitser, een Chinees , een Koreaan , een Spaans stelletje en wij.
De chauffeur wilde nu wel vertrekken, maar alleen tegen extra betaling.Hij zou dan wel bij alle rijstterrassen stoppen, zodatvwe foto's konden nemen.
Met handopsteken was iedereen accoord. De chauffeur hieldv zich keurig aan zijn woord, en ,meer dan dat . Hij vertelde alles over de rijstteelt, en wat er te zien was.
In Banaue, een veel drukker dorp dan Sagada , werden we bij uitstappen meteen bestormd voor hotel aanbiedingen en uitstapjes.
Even later zaten we in een hotel uit de reisgids met uitzicht op fe rijstterrassen. Helaas alleen van onderaf.
We hebben eerst het dorp verkend en zijn toen met een motertricycle naar een uitzichtpunt boven het dorp gereden erg mooi.
Om zeven uur s,avonds lagen we al in bed. Zo vermoeid waren we beide.
Vandaag zijn er met een motertricycle naar Batad en nog een ander dorpje geweest.
Om 8 uur werden we opgehaald in het hotel. Metb een beetje persen pasten we beide in het zeispan. Toen volgde etr een fantastische tocht , soms gingen we diep door de modder, rakelings langs diepe afgronden, soms moesten we naar voren mee hangen omdat het zo stijl was.. En dan nog vol bochten.
Bij Batad moesten we te voet verder, een afdaling van 500 m . Eerst zo'n 250 traptreden, en vervolgens over een stijl voetpad verder omlaag.
En toen kwamen we bij de mooiste rijstterrassen ter wereld. Ongelooflijk mooi.
Daar een poosje gezeten, en toen kwam een vreselijk zware tocht terug.
We waren beide doodop maar voldaan.
Vanavond Reiden we met de nachtbus terug naar Manila.

• 25 Januari 2014 - 11:36

Petri En Irene:

Als ik dit allemaal lees begin ik wel te begrijpen waarom jullie zo'n kleine caravan hebben jullie willen zelfs op vakantie een beetje eng zitten.
    Maar geniet maar met volle teugen, als ik dit allemaal lees doen jullie dat ook.
    Heel veel groetjes en blijf genieten en gezond.

Petri en Irene

• 25 Januari 2014 - 14:19

Marjolein:

nou een fijn hotelletje en een lekker bed is wel op zijn plaats in deze vakantie, pfff.Maar dan kan je ook fijn dromen over al die mooie dingen die je gezien hebt. Spannend is het wel zeg.

• 25 Januari 2014 - 17:42

Liesbeth Pontier:

Hallo , ik ben net wakker . Over een paar uurtjes weer de kou en het donker in, op weg naar het ziekenhuis . Maar eerst nog even genieten van jullie verhalen , samen met kat Arie die op de bank naast me zit en altijd wil meelezen .Weet je het voordeel van geen fototoestel is dat je nu niet op moet letten of het niet gestolen wordt en dat er iets aan de verbeelding over gelaten wordt . Ik zie jullie al helemaal voor me .Echter is snap wel dat jullie foto's willen maken en willen filmem. Ik hoop dat jullie nog een camera kunnen kopen . De kerstboom nog aan . hier ook nog kerstverlichting in de straat , maar de paaseieren liggen ook al weer in de winkel.Voor jullie slaap lekker en morgen gezond weer op .

• 25 Januari 2014 - 18:25

Ton&tonny Homan:

Van die kennis van ons vertelde altijd dat in een busje krap zaten, hij is nogal lang, dus zat altijd krom en de betaling werd altijd doorgeven, en wisselgeld kwam ook altijd netjes terug,Maar blijf maar genieten.Zijn de douche ook zo laag, hij moest altijd op zijn knieen.of hurken. Geniet maar verder van deze reis.

• 01 Februari 2014 - 13:08

Lida En Johan:

We hadden geen bericht ontvangen per email, maar toch maar even kijken we zijn weer helemaal bij. Maar wat vermoeiend, vooral voor jou Vera volhouden hoor!!!!!