ma 3 feb - Reisverslag uit Tagbilaran City, Filipijnen van Ton Vera - WaarBenJij.nu ma 3 feb - Reisverslag uit Tagbilaran City, Filipijnen van Ton Vera - WaarBenJij.nu

ma 3 feb

Door: Ton en Vera

Blijf op de hoogte en volg Ton

03 Februari 2014 | Filipijnen, Tagbilaran City

Hallo allemaal,
We hebben een paar dagen geen internet gehad. De telefoonkabel was ergens gebroken.
De zoon van Rita bracht ons dus weg naar Tanauan.. Daar konden we meteen de bus in. De reis naar Manila ging zeer voorspoedig. Daarna per taxi naar het vliegveld. Het vliegtuig heeft een beetje vertraging, zodat we in het donker aankomen. Bij aankomst nemen we een taxi naar het Palazzo Pensione.De stad licht er donker en verlaten bij..Onze eerste indruk is niet geweldig.We passeren haveninstallaties, sloppenwijken, afgewisseld met zeer moderne gebouwen en winkels. Het gaf in het donker iets lugubere en een onaangenaam gevoel.
Bij daglicht blijkt alles gelukkig mee te vallen. Omdat er vandaag een tyfoon categorie 2 verwacht wordt ligt het boot- en vliegverkeer stil..Misschien kunnen we morgen verder.
Nu gaan we de stad verkennen. We laten ons met de taxi naar de Carbon markt brengen.Het geheel maakt een rommelige en armoedige indruk. Ook is het druk en lopen er overal veel kinderen.
We maken een stadswandeling en laten alles eens op ons inwerken.Het geeft inmiddels al een veel beter gevoel.Vermoeit laten we ons op een bankje van een mooie kathedraal zakken. Het is hier nog erg Katholiek en vanaf s,ochtendsvroeg zijn er missen. De mis is afgelopen als we na een rondgang door de kerk,nog even gaan zitten. Ineens komt er een jongen met een witte kist op een rijdend onderstel aangelopen. Hij zet de kist neer, maakt het deksel open en vertrekt..Na een kwartier komt de familie aanlopen. Niet zoals wij in nette kleding, maar veelal in korte broek, kleurig en niet erg verdrietig naar het schijnt. Er wordt druk gepraat. Een ontspannen sfeer . Dan na een halh uur begint toch de dienst.
Wij zijn inmiddels voldoende uitgerust en besluiten verder te gaan. Er is nog genoeg te zien. 'S Avonds in het hotel gegeten.. Langzaam aan begint de tyfoon aan te komen. Eerst alleen flink regen,dan komen de windstoten aan.
Wij zitten veilig in een hoteltje, en kijken met horten en stoten gezellig naar een aflevering van Boer zoekt vrouw.
Groetjes Ton en Vera.

• 03 Februari 2014 - 06:18

Ton Van Gorp:

Hollandse kneuterigheid (Boer zoekt Vrouw) in de Filipijnen!!!!!! Maar ik begrijp uit jouw mail dat jullie inmiddels zijn aanbeland in Bohol.
    Vergeet daar niet de NutsHuts net buiten Loboc, leuk guesthouse. Ik had ook een goede ervaring in Anda (Anda di Boracay) mooi guesthouse met een mooi strand maar heel lokaal (niet super toeristisch.
    Wanneer ga je foto"s op deze site zetten? Ben heel benieuwd.

• 03 Februari 2014 - 08:41

Liesbeth Pontier:

Goede morgen Ton en Vera ,

Het gaat gelukkig goed met jullie , want dat is wat je je afvraagt als er een paar dagen geen bericht is.
    Hier een gezellig weekend met de kinderen achter de rug en natuurlijk boer zoekt vrouw gekeken.
    En nu het begin van een nieuwe week . Mogelijk tyfoon op komst bij jullie . Hier ook storm op komst maar dan op het werk . Er gaan veel collega's en misschien ik zelf ook wel hun baan verliezen . We zijn dus enigszins somber hier . Wie had dat gedacht dat je in de zorg nog eens je baan verliest .
    Geniet van jullie reis .En sterkte met de tyfoon .

• 03 Februari 2014 - 09:33

Cokkie En Ellis:

Hallo Ton en Vera,

Leuk he dat je zo ver van huis opeens kunt genieten het oer-Hollandse boer zoekt vrouw. Wij zaten gisteren ook voor de buis. Hopelijk wordt het weer beter en trekt de tyfoon zonder al te veel schade weer verder.
    Wij zijn druk hout aan het zagen en hakken. Voor het geval dat er toch nog winter komt.......
    Veel plezier en goed oppassen. Groetjes Cokkie en Ellis

• 03 Februari 2014 - 09:46

Lisa:

Altijd leuk, zo ver weg en dan toch Boer zoekt vrouw kunnen kijken.
    Hier heeft het vannacht gevroren, maar verder lijkt het wel lente.
    Waar blijft die winter nou... Marjolein en ik willen schaatsen!
    Geniet van de reis verder, hopelijk verdwijnt de tyfoon zonde al te veel schade.
    Groetjes Lisa

• 03 Februari 2014 - 14:14

Mieke:

Hoi, Ton en Vera,

Even een groet uit Goor !Wat een mooi avontuur zijn jullie daar a h beleven ! Ik wens jullie nog een goede tijd daar en wel goed op elkaar passen he ?
    Lieve groetjes, Mieke .

Tags: Cebu