Eindelijk een heerlijk beachresort. - Reisverslag uit Panglao, Filipijnen van Ton Vera - WaarBenJij.nu Eindelijk een heerlijk beachresort. - Reisverslag uit Panglao, Filipijnen van Ton Vera - WaarBenJij.nu

Eindelijk een heerlijk beachresort.

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

03 Februari 2014 | Filipijnen, Panglao

Hallo allemaal,

Zaterdag ,na nog een lekker ontbijtje, ons per taxi af laten zetten , op pier 1. Daar stond een enorme rij bij de kaartverkoop voor de boot. Weekend, Chinees Nieuwjaar, en dan een bootloze dag vanwege de tyfoon.
Het verkooppunt was een 20 bij 20 cm luikje, op buik hoogte. Het meisje achter de balie was verder niet zichtbaar.zo kwam ik toch aan 2 tickets voor Bohol.Daarna in een nette wachtkamer op de oceanjet.
Het water in de haven leek kalm, maar op zee, na zo,n storm??
Uiteindelijk konden we aan boord. De boot was niet zo,n oceanjet, zoals ik me die voorstelde.maar een veel kleinere snelle boot.
Wij zaten op het onderdek, engtevrees moet je hier vooral niet hebben.Met zo'n 500 man aan boord vertrokken we. De zee was gelukkig volkomen rustig.na een uurtje waren we In Tubigon aan. Daar werden bestormd door taxichauffeurs, die ons voor ca 40 € naar ons beachresort wilde brengen.
Tweehonderd meter verderop stond de bus klaar. Rugzakken op het dak en instappen. Voor Vera was nog net een zitplekje in het middenpad.Het was een onvergetelijke tocht, en dat voor 80 eurocent.
Het landschap was heel groen, palmbomen, hier en daar onderbroken door rijstvelden.
Ook zagen we veel ingestorte huizen , sporen van de aardbeving die Bohol in september 2013 trof.Enkele ingestorte kerken en een school.
Gelukkig waren de houten huisjes van de eenvoudige mensen over het algemeen er goed vanaf gekomen.
Ne een dik uurtje waren we in Tagbilaran. Naast Bohol ligt een veel kleiner eilandje, en helemaal aan de andere kant daarvan lag ons beachresort te wachten..Met een tricycle dus het hele eiland over.
De duisternis was net ingevallen toen we aankwamen.
Na het uitpakken van onze bagage, eerst lekker in het restaurant
gegeten En daarna meteen het bed in.
Moe van de warmte , de reis en alle indrukken.

De volgende dag eerst een lekker ontbijtje op het terras van het hotel, met uitzicht over het strand en enkele witgeschilderde banca's. Daarna een strandwandeling langs een mooi palmenstrand waar een aantal families druk bezig was zeeegels te doorklieven en de miniskule eetbare randjes eruit te verzamelen.
Daarna zwemmen en snorkelen, in heerlijk warm water.
In de verte, aan de ene kant, zagen wie de bergen van Cebu, en aan de andere kant van Mindanao.,
De zee hier hier vrij ondiep, in het water zitten enorm veel zeesterren, en ook veel zee.egels. In Doljo zelf is weinig te beleven..Het is maar een gehuchtje,met eenvoudige hutjes, een paar heel eenvoudige winkeltjes.
s'Avonds op ons terrasje een aantal spelletjes skybo gespeeld.
We besluiten de volgende dag toch te vertrekken..Geen internet, en het Doljo ligt eigenlijk te afgelegen , er is te weinig te beleven. We hebben het nu al wel gezien.
Eigenlijk zou Alonabeach, waa ik nog even heen ging om geld wisselen
een betere keuze zijn geweest..

Dus zijn we vandaag naar Tagbilaran teruggekeerd..Beachresorts komen we deze reis nog wel vaker tegen.
Morgen de Chocolate Hills en de Tarsieraapjes. Vandaag in Tagbilaran was het knap heetin de zon.
Groetjes,
Ton en Vera
PS. Klik op foto hiernaast voor de foto's

• 03 Februari 2014 - 17:05

Elly:

Leuk om te lezen weer! Ik zie nu ook een aantal plaatsnamen die bekend zijn als duikbestemming. Ik krijg daardoor helemaal zin om weer die kant uit te gaan, zeker als ik de foto's met prachtig blauw water zie!
    Geniet ervan!

• 03 Februari 2014 - 18:46

Rob En Ineke:

In de krant lazen we al van de storm op de Filipijnen. Kennelijk valt het voor jullie mee. Prachtige foto's.
    Mooie strandjes etc. Geniet ervan en hou elkaar in de gaten,

• 03 Februari 2014 - 21:18

Henri:

Prachtige foto's gemaakt! Je zou er zo zin in krijgen ! Jullie genieten er wel lekker van!
    P.S. 18 -3 krijg ik een knie-operatie. Dus de Paas- week zal er wel niet in zitten, we zien het wel hoe het loopt!
    Veel plezier en geniet met volle teugen!!! Groetjes.

• 04 Februari 2014 - 05:46

Jack:

Prettig om alles over jullie te kunnen volgen.
    Zondag naar Bertus, onze zwager en jullie timmerman geweest wegens verjaardag van Annie.
    Hij zou het wel leuk vinden om jullie reis ook te kunnen volgen, dus ik heb hem ook aangemeld voor deze site.
    Hier gaat alles wel gewoon door. Lekker weer voor de tijd van het jaar. Geen sneeuw gelukkig.
    Veel plezier verder beiden.
    Jack

• 04 Februari 2014 - 14:58

Atie En Piet:

Weer genoten van de e-mail en merk wel dat het erg gevarieerd is n.l. van weinig plaats in bus en boot {wat een waaghalzen zeg!!} tot heerlijke duiken in warme zee!
    Helaas kan ik de foto's niet zien en weet niet waarom niet. Weer aan Frank of Marjan vragen.
    Jullie zullen wel prachtige foto's kunnen maken.
    Ton en Vera genieten maar en nog veel plezier.
    Piet en Atie

• 04 Februari 2014 - 22:08

Niek:

Hoi Ton en Vera,

Gelukkig is alles nog goed met juliie.
    Met zoveel op een bootje! Snorkelen lijkt me een beter idee. Temperaturen zijn goed en hopelijk geen storm meer. Geniet ze.

Groeten van ons twee.