Een beetje cultuur - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Ton Vera - WaarBenJij.nu Een beetje cultuur - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Ton Vera - WaarBenJij.nu

Een beetje cultuur

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

19 Januari 2017 | Indonesië, Bandung

Hoi allemaal,

Het is donderdag ochtend . Even vrij.
We gaan zo direct de stad bekijken. Er staan nog veel gebouwen uit de koloniale tijd. Ook ons hotel is uit die tijd. Het wordt genoemd in de boeken van Hella Haasse.
We gaan ook pilletjes halen tegen de jeuk en tegen het hoesten. Vera heeft vannacht bijna niet geslapen daardoor. En zo houdt ze het niet lang vol.
Vanmiddag om half drie worden we opgehaald om naar de anklunsgschool Mang Udjo te gaan. worden kindertjes opgeleid om op de angklun te spelen . Dat is een houten muziekinstrument. Ook de bezoekers kregen les. .Natuurlijk met Pepin. Mark Rutte en Bill Clinton zijn er ook geweest
Onze gids wil ons graag door West Java leidden. Hij heeft een prijs genoemd en gezegd wat we ervoor krijgen. Het is aantrekkelijk en we overdenken het nog. We kunnen overigens per dag betalen.
Er zijn hier momenteel weinig toeristen. In het warmwaterbronnen waren we de enige bezoekers. Hier in het hotel worden daarom allerlei congressen georganiseerd. We zaten bij het ontbijt aan tafel bij een jonge Sri Lankees die een congres over wetgeving bijwoonde.
Het bezoek aan Angklun school was erg leuk
Ik laat de foto,s vandaag maar weer het verhaal doen.
Eerst wat foto’s van ons hotel hier.
Dan van de stadswandeling en tenslotte de angklunschool. ik probeer. Er ook een filmpje bij te doen
En tenslotte ons restaurantje waar 3 zangeressen elkaar steeds afwisselden.
Vanavond de knoop doorgehakt. Zo’n handige privégids die overal de weg weet alle hotels kent en de taal spreekt is de moeite waard. Vanavond om 9 uur nog kwam hij kwam hij de tickets voor de trein brengen. En morgen om half acht worden we afgehaald en gaan we naar Yokyakarta. We slapen morgenavond bij de Borobudur een belangrijke tempel.
Dus vroeg naar bed. We hebben morgen een prachtige treinreis van 8 uur voor de boeg.

Groetjes,
Ton en Vera

• 19 Januari 2017 - 16:32

Liesbeth Pontier:

De borobodur , het schijnt erg indrukwekkend en mooi te zijn .
    Groot gelijk zo'n prive gids , zou ik ook doen .
    Ze weten vaak net iets meer te vertellen dan wat je kunt lezen .
    Hoop dat de pilletjes tegen het hoesten helpen .
    Hier nog heerlijk winterweer ,
    Net met 12 collega's een lunch gehad , zo fijn om ze allemaal weer te zien .
    Mijn laatste prik voor de witte bloedlichaampjes ook ontvangen .
    Zo streep ik elke dag wat weg.
    En net hing er een tasje aan de deur met heerlijke bonbons .
    Die staan hier nooit lang .
    Fijne dagen .

• 19 Januari 2017 - 16:41

Tonny Homan:

Hallo Ton en Vera,

Ik heb net een nek oefening gehad. van de liggende foto,s. Onze kinderen zijn daar ook geweest naar die Anklung school . En mijn broer later dat was ook bij die zelfde school. Er was een kindje bij die dreigde in slaap te vallen. Wel leuk om te zien. Onze kinderen gingen naar de Jaboree in Korea. Daarna maar dat land viel tegen .Ze waren ook als een vorst behandeld in Indonesie. Het is een mooi land. Zo,n gids is zeker handig. Dan kunnen jullie niet verdwalen. Doen jullie ook een wens morgen bij de Borobudur, Mijn schoon zus had lipstick en pennen voor de bedelende kinderen op de trein stationnetjes.
    Vera niet in slaap vallen in de trein hoor omdat je niet geslapen heb dan mis je wat van de treinreis. grapje.

Geniet ervan . Groetjes Ton en Tonny.

• 19 Januari 2017 - 18:58

Elly:

Wat heerlijk om jullie reisverslagjes weer te lezen. Een vriend van ons is nu ook voor een maand op reis in Indonesië. Hem volg ik ook met veel plezier. Ik krijg meteen zin om ook weer naar Indonesië te vliegen! Heel veel plezier nog!

• 19 Januari 2017 - 19:34

Atie Van Haalen:

Fijn om jullie belevenissen weer te volgen.
    Bovendien zien we onze eigen reis zo'n 25 jaar geleden terug. We waren toen in Thailand bij Frank en Piet stelde voor gelijk eennweek naar Indonesië te gaan waar hij 2 jaar in dienst geweest was.
    Ook wij hadden een privé reisleider, die ook in Nederland bekend was.Een Engelse leraar.
    Met auto en chauffeur rond geredene n hij kon overal terecht.zijn naam was Toss en geweldige week gehad.
    Als afscheid een Indische rijsttafel bij hem thuis in Djokjakarta,

waar hij en zijn vrouw in prachtge Indische kleding waren. Vera voorzichtig hoor en rustig aan.
    Het beste en veel genieten
    piet en Atie

• 20 Januari 2017 - 11:05

Lisa:

Klinkt allemaal erg leuk! Zo'n gids is inderdaad wel handig. Weet vaak ins en outs te vertellen die niet overal beschreven staan. Geniet er maar van! Hier is het nog steeds rond het vriespunt. Vandaag laatste dagje werken, vanavond dan. Nu nog even genieten van wat zon in de kamer. Morgen natuurlijk weer in de sporthal aan de slag en zondag dan op weg naar de hondjes! Ben benieuwd... Groetjes Lisa